Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

RÖSTSKÅDESPELARNA - Kickstarter

Startat av Christian Hedlund, 20 februari 2021 kl. 11:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Hej dubbningsfans!

Jag och min vän och kollega LINN EHRNER har startat en Kickstarter för att kunna göra nya avsnitt av RÖSTSKÅDESPELARNA.

VIDEO:

https://youtu.be/N3hWiI4vYPI

Läs mer och stötta kampanjen på http://rostskadespelarna.se

TACK på förhand! <3
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Soscla

Yaaas nu jävlar ska här backas! Kom igen, Dubbningshemsidan!
It's so fluffy I'm gonna die!

Anders M Olsson

Det som jag inte tycker framgår så tydligt är vad det är som kostar pengar i det här projektet, och vad pengarna kommer att användas till.

Är det ett hobbyprojekt eller ett rent kommersiellt projekt? Får Christian och Linn lön för sitt arbete?

Får de som intervjuas betalt för sin medverkan? Får de sina resor/uppehälle betalda?

Behövs det pengar till annat? Teknisk utrustning, studiohyra, annonser etc?

Freddie

Det här är glada nyheter! Hoppas verkligen att det kommer gå bra med ditt projekt :)
"A wise ninja does not seek out an enemy he does not fully understand "
- Sensei Hamato Splinter

Gröngölingsregel Nummer 33 - Är dörren låst - ta "fönstervägen"

Christian Hedlund

#4
Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 februari 2021 kl. 11:23:06
Det som jag inte tycker framgår så tydligt är vad det är som kostar pengar i det här projektet, och vad pengarna kommer att användas till.

Är det ett hobbyprojekt eller ett rent kommersiellt projekt? Får Christian och Linn lön för sitt arbete?

Får de som intervjuas betalt för sin medverkan? Får de sina resor/uppehälle betalda?

Behövs det pengar till annat? Teknisk utrustning, studiohyra, annonser etc?

Har du tittat på vår presentationsfilm på sidan?


https://www.kickstarter.com/projects/1man20voices/rostskadespelarna
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Nytt klipp ute!

Kanske kan detta locka dig att läsa mer om vad jag och Ehrner vill skapa!


https://youtu.be/mtefbRD0S64
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Disneyfantasten

Citat från: Christian Hedlund skrivet 25 februari 2021 kl. 06:45:13
Nytt klipp ute!

Kanske kan detta locka dig att läsa mer om vad jag och Ehrner vill skapa!


https://youtu.be/mtefbRD0S64

Jag har sett det du skrivit och postat i månaden, och jag ser riktigt framemot det!  :D

Christian Hedlund

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 februari 2021 kl. 09:07:41
Jag har sett det du skrivit och postat i månaden, och jag ser riktigt framemot det!  :D

Det vore kul om vi fick möjligheten att göra detta. Men allt beror på Kickstartern.
Det här är nog sista försöket att göra showen för min del.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Disneyfantasten

Citat från: Christian Hedlund skrivet 25 februari 2021 kl. 09:20:12
Det vore kul om vi fick möjligheten att göra detta. Men allt beror på Kickstartern.
Det här är nog sista försöket att göra showen för min del.

Det lockar mig visserligen, men tyvärr är jag inte så bra på att betala via datorn, annars hade jag gärna hjälpt till...

Soscla

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 februari 2021 kl. 09:23:52
Det lockar mig visserligen, men tyvärr är jag inte så bra på att betala via datorn, annars hade jag gärna hjälpt till...

Du kan väl be nån om hjälp då?
It's so fluffy I'm gonna die!

Soscla

Bump på den här, kom igen nu!
För Sveriges största forum på ämnet borde det ju inte finnas nåt viktigare än det här projektet? BACKA NU!

https://www.kickstarter.com/projects/1man20voices/rostskadespelarna
It's so fluffy I'm gonna die!

Disneyfantasten

Citat från: Soscla skrivet 25 februari 2021 kl. 12:29:17
Du kan väl be nån om hjälp då?

Det är inte så enkelt, den närmsta hjälp jag kan tänka mig är storebrorsan men tyvärr är han fast i London, annars hade han kunnat hjälpa mig att fixa ny epostadress, som jag förmodar att man måste ha för att kunna betala via datorn...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 11:58:27
Det är inte så enkelt, den närmsta hjälp jag kan tänka mig är storebrorsan men tyvärr är han fast i London, annars hade han kunnat hjälpa mig att fixa ny epostadress, som jag förmodar att man måste ha för att kunna betala via datorn...
Hur länge har han suttit i karantän?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  8 mars 2021 kl. 13:28:51
Hur länge har han suttit i karantän?

Det är inte det som det handlar om, i och med restriktionerna så råder resförbud, min storebror pluggar i London från sensommaren/förhösten 2018 fram till försommaren 2022 och kommer då och då ner till Malmö, men i och med resförbudet och alla restriktioner är han fast i London...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Soscla

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 14:05:32
Det är inte det som det handlar om, i och med restriktionerna så råder resförbud, min storebror pluggar i London från sensommaren/förhösten 2018 fram till försommaren 2022 och kommer då och då ner till Malmö, men i och med resförbudet och alla restriktioner är han fast i London...

Kommunicerar ni på nåt annat sätt då? Han kan kanske hjälpa dig fast han sitter där borta...
It's so fluffy I'm gonna die!

jimstrom

Var inne och tittade på kickstarterns status nyss, och den är uppe i 43.528.

Kom igen nu alla som kan, det här är ett projekt värt att stötta för oss som är fans av svensk dubbning.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: Soscla skrivet  9 mars 2021 kl. 15:19:52
Kommunicerar ni på nåt annat sätt då? Han kan kanske hjälpa dig fast han sitter där borta...

Tyvärr är det inte så enkelt, det går tydligen inte att abbonera när man är i ett annat land, troligen av rättighets eller säkerhetsskäl!

Faktum är att han försökt att posta abbonemanget till streamingstjänsten Disney+ till mig via mobilen men det verkar tyvärr inte gå då jag och han för tillfället är i helt olika länder...

Christian Hedlund

Citat från: jimstrom skrivet 13 mars 2021 kl. 20:56:25
Var inne och tittade på kickstarterns status nyss, och den är uppe i 43.528.

Kom igen nu alla som kan, det här är ett projekt värt att stötta för oss som är fans av svensk dubbning.

Nästan 44 000 nu!

Måndagen den 22:a är det försent! 😱🤩🙌🏽 Det här kan gå!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

MOA

Citat från: Christian Hedlund skrivet 14 mars 2021 kl. 11:51:05
Nästan 44 000 nu!

Måndagen den 22:a är det försent! 😱🤩🙌🏽 Det här kan gå!
Ledsen Sonic men jag kan int donera pengar



gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Christian Hedlund




VI ÄR I MÅL!

Det blir nya avsnitt av Röstskådespelarna!

Enormt tack till alla passionerade dubbningsfans som stöttat oss, vi hade aldrig klarat det utan er!!!!!!!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: Christian Hedlund skrivet 19 mars 2021 kl. 09:40:23



VI ÄR I MÅL!

Det blir nya avsnitt av Röstskådespelarna!

Enormt tack till alla passionerade dubbningsfans som stöttat oss, vi hade aldrig klarat det utan er!!!!!!!
Woah Yeah!

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Goliat

Citat från: Christian Hedlund skrivet 22 mars 2021 kl. 08:42:36
Om 15 min stängs Kickstartern!

Sista chansen att vara med och bidra!

https://www.kickstarter.com/projects/1man20voices/rostskadespelarna

Hade så gärna bidragit om vi hade haft möjlighet. Kan i alla fall bidra med ett grymt jobbat! Kul att ni finns, aldrig sett någon liknande, intressant att höra. Sällan man ser röstskådespelare som berättar hur det går till m.m. ☺️

Disneyfantasten

Citat från: papperskorg skrivet 22 mars 2021 kl. 13:32:15
Hade så gärna bidragit om vi hade haft möjlighet. Kan i alla fall bidra med ett grymt jobbat! Kul att ni finns, aldrig sett någon liknande, intressant att höra. Sällan man ser röstskådespelare som berättar hur det går till m.m. ☺️

Precis mina ord!  :)

MOA


Christian Hedlund

Nu finns vår LIVESTREAM att se i efterhand!

Här firar vi framgången kring Kickstartern samt berättar vad första steget är!


https://youtu.be/f5MNIbq8peA
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Soscla

Hoppas alla har sett senaste avsnittet eller kollar på det snart! Såååå bra och mysigt! Steve och Jesper är GIGANTER. Alla som vi har sett hittills är givetvis mycket begåvade men jag tänker bara på hur extremt trevliga alla verkar!
It's so fluffy I'm gonna die!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 21:55:47
Jag tycker att Steve Kratz beskriver Doreen Denning väldigt konstigt han säger att hon hade en amerikansk accent och när jag har hört henne tala så är inte det fallet.
Men hon kanske bryter ibland

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 19 juni 2021 kl. 20:27:13
Men hon kanske bryter ibland
Doreen Denning föddes i London och växte upp i Sverige, var skulle den amerikanska accenten/brytningen komma ifrån?

Disneyfantasten


Oscar Isaksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2021 kl. 20:28:21
Doreen Denning föddes i London och växte upp i Sverige, var skulle den amerikanska accenten/brytningen komma ifrån?

Ja, det där med att hon bröt starkt på amerikanska är ju en miss till efterkonstruktion så det står härliga till.

Jag vet inte i vilka sammanhang du hört henne

I den handfull av TV och radiointervjuer med henne så kan man höra att hon har ett på sina håll anglifierat uttal på svenskan. Fast när hon skådespelar eller läster texter så hörs inget för då använder hon sin tränade "Dramatenröst".

Som sagt var hon född London, de språk hon kom först i kontakt med var engelska och franska (hon gick i fransk klosterskola i Hampstead) Hon var ungefär runt 10år när hon kom till Sverige. I den åldern är en person redan ganska formad i sitt sätt att tala. Sen vet man ju inte vilket språk som talades i deras hem.

Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 juni 2021 kl. 21:37:41
Ja, det där med att hon bröt starkt på amerikanska är ju en miss till efterkonstruktion så det står härliga till.

Jag vet inte i vilka sammanhang du hört henne

I den handfull av TV och radiointervjuer med henne så kan man höra att hon har ett på sina håll anglifierat uttal på svenskan. Fast när hon skådespelar eller läster texter så hörs inget för då använder hon sin tränade "Dramatenröst".

Som sagt var hon född London, de språk hon kom först i kontakt med var engelska och franska (hon gick i fransk klosterskola i Hampstead) Hon var ungefär runt 10år när hon kom till Sverige. I den åldern är en person redan ganska formad i sitt sätt att tala. Sen vet man ju inte vilket språk som talades i deras hem.
Var inte Doreen Dennings far svensk?

Oscar Isaksson


Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 juni 2021 kl. 21:42:54
Jo och modern vara engelska.
Så det kan vara möjligt att Doreen växt upp med svenskan också. Så att hon redan kunde tala svenska när hon flyttade hit.

Oscar Isaksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2021 kl. 21:44:26
Så det kan vara möjligt att Doreen växt upp med svenskan också. Så att hon redan kunde tala svenska när hon flyttade hit.

Du, det har jag också funderat över men det är inget som har kommit fram direkt, bara att hon var väldigt präglad av sin brittiska uppväxt i språk och liknade. Fast visst vore det konstigt om hon inte hade fått svenskan också.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2021 kl. 20:28:21
Doreen Denning föddes i London och växte upp i Sverige, var skulle den amerikanska accenten/brytningen komma ifrån?
Då borde hon prata med brittisk brytning

jimstrom

Enda gången jag hört hennes röst är hennes lilla insats som en receptionist på flygplatsen i Tintin i Hajsjön och där har hon en tydlig brytning.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: jimstrom skrivet 19 juni 2021 kl. 23:39:29
Enda gången jag hört hennes röst är hennes lilla insats som en receptionist på flygplatsen i Tintin i Hajsjön och där har hon en tydlig brytning.
Jag har hört hennes röst som berättade på olika musiksagor och där kan jag inte höra någon brytning.

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)


TonyTonka

Synd att jag missade kickstarter kampanjen, hade stöttat den om jag upptäckt den tidigare.   :'(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

 Jesper är jätte bra som cody mavrick,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2021 kl. 00:27:17

https://youtu.be/1h7GY74GPDc


https://youtu.be/TBIFQSKeDLI


https://youtu.be/VgJ_BWL0H-A


https://youtu.be/CoTMyCcqgyU

Jo det verkar ju inte finnas jättemycket brytning där, annat än betoning på vissa ord och så.

Men jämför med här, vid tiderna 3:56 och 5:40. kan ju vara en förställd brytning i och för sig.
https://www.youtube.com/watch?v=uqcNIjH7D5I
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)