Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dolda

Startat av Steffan Rudvall, 30 maj 2021 kl. 21:36:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Ibland när jag är inne på forumet ser jag längst ner där man ser hur många som är inne på forumet. Det brukar ibland stå 1 dolda, Vad betyder det? Vem är denna dolda?

Daniel Hofverberg

Det innebär någon som valt att vara osynlig, och vars namn därför inte kommer att dyka upp i listan över vilka som är online.

Närmare bestämt: Om du går in i Profil - Kontoinställningar, så finns det en kryssruta där som heter "Visa för andra min online-status" (*) - om du kryssar i den, så kommer du bli "osynlig" och kommer inte synas i listan över vilka som är online.

Det får dock ingen effekt för administratörer och moderatorer, som ändå alltid kommer kunna se vilka som är online och vad de gör oavsett om de kryssat i detta alternativ eller inte.

(*): Ja, jag är medveten om att "Visa för andra min online-status" är grammatiskt tveksamt - jag ska försöka korrigera den där texten till lite bättre svenska...

Mathilda Gustafsson

Det verkar vara Elios som är denna dolda person.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 juni 2021 kl. 18:41:51
Det verkar vara Elios som är denna dolda person.
Varför tror du de?

Elios

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 juni 2021 kl. 18:41:51
Det verkar vara Elios som är denna dolda person.

Ja jag är alltid gömd i det dolda!  ;)