Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Futurama revival/reboot?

Startat av Scoobydoofan1, 17 december 2021 kl. 16:01:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Osäker om det här är inte sant eller sant men på sistone tid så dyker det up information om att Futurama är på väg att få en ny säsong.... stämmer det här eller är det bara rykten för att få igång serien igen?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 december 2021 kl. 16:01:41
Osäker om det här är inte sant eller sant men på sistone tid så dyker det up information om att Futurama är på väg att få en ny säsong.... stämmer det här eller är det bara rykten för att få igång serien igen?
Nya säsonger har jag inte hört talas om, dock har jag hört rykten om om att den ska jag komma till Adult Swim.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 december 2021 kl. 16:03:40
Nya säsonger har jag inte hört talas om, dock har jag hört rykten om om att den ska jag komma till Adult Swim.
Det flyter omkring på nätet om att Disney tänker fortsätta med Futurama, osäker om det är reboot eller revival.

Scoobydoofan1

Är det nån annan som har information om dom tänker göra fler avsnitt av Futurama?

Goliat

Tycker det cirkulerat i åratal  men inget har hänt så är nog bara fejk news  det kom också att det skulle bli live action film, men det rörde sig om ett fan-projekt.


Så jag är skeptisk.

Rufus

#5
Krutet läggs väl på Matt Groenings tredje skapaelse, Disenchantment, numera? Däremot så kommer nog Futurama-gänget att dyka upp någon gång då och då i Disenchantment. Jag har för mig att de redan har gjort det en gång. Och i Simpsons har de väl varit med flera gånger.

Scoobydoofan1

Citat från: King Owl skrivet 18 december 2021 kl. 06:34:44
Tycker det cirkulerat i åratal  men inget har hänt så är nog bara fejk news  det kom också att det skulle bli live action film, men det rörde sig om ett fan-projekt.


Så jag är skeptisk.
Okej, men med hur det ser ut med revivals och reboots så skulle det nog inte vara en stor överraskning om dom gjorde mer säsonger eller filmer av Futurama.

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 december 2021 kl. 09:52:28
Okej, men med hur det ser ut med revivals och reboots så skulle det nog inte vara en stor överraskning om dom gjorde mer säsonger eller filmer av Futurama.

Det är absolut möjligt att det kan ske, men är lite skeptisk, man har hört i flera år rykten, men inga officiella källor har verifierat det och inget har hänt än.

Scoobydoofan1

Citat från: King Owl skrivet 18 december 2021 kl. 12:48:46
Det är absolut möjligt att det kan ske, men är lite skeptisk, man har hört i flera år rykten, men inga officiella källor har verifierat det och inget har hänt än.
Rykten och källor, kanske så är det planer bakom scenerna om att dom ska börja med nya avsnitt. Frågan är bara när dom börjar, om dom börjar med serien igen.

Scoobydoofan1

Citat från: Goliat skrivet 18 december 2021 kl. 12:48:46Det är absolut möjligt att det kan ske, men är lite skeptisk, man har hört i flera år rykten, men inga officiella källor har verifierat det och inget har hänt än.
Tydligen så är futurama avsnitten här vid Juni. Hur tror ni kvalitén på avsnitten kommer vara? Kommer dom nå kvalitén som dom första 4 säsongerna eller kanske Comedy Central avsnitten eller kommer det vara sämre än tidigare avsnitt. 

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 28 maj 2023 kl. 07:50:41Tydligen så är futurama avsnitten här vid Juni. Hur tror ni kvalitén på avsnitten kommer vara? Kommer dom nå kvalitén som dom första 4 säsongerna eller kanske Comedy Central avsnitten eller kommer det vara sämre än tidigare avsnitt.
Det är en bra fråga. Andra projekt som Disenchantment så verkar de kunna behålla hög kvalité.

De har ju varit engagerade och fans har gett inflytande också, så tror den kommer vara bra, det är ju inte så att se försöker "mjölka ut det sista" direkt som Simpsons.

Vad tro du själv?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

#12
Citat från: Goliat skrivet 28 maj 2023 kl. 12:04:46Det är en bra fråga. Andra projekt som Disenchantment så verkar de kunna behålla hög kvalité.

De har ju varit engagerade och fans har gett inflytande också, så tror den kommer vara bra, det är ju inte så att se försöker "mjölka ut det sista" direkt som Simpsons.

Vad tro du själv?
Med tanken på hur det ser ut med andra serier som blev förnyade eller är nyproducerad så är frågan hur kommer det se ut? Kommer det se ut som den nya Scooby doo serien utan hunden? Hur kommer dom skriva manus för avsnitten? Hur kommer avsnitten se ut med innehållet? Kan dom nå samma kvalité som tidigare avsnitt eller kommer det vara en fiasko? Det är många frågor som inte kan svaras tills det första avsnittet är utgiven för att kolla på. Det är ett frågetecken på hur dom nya 2 säsongerna kommer se ut. Men när det gäller The Simpsons så är frågan också om dom inte kommer gå mot samma håll eller? Futurama har ju haft 3 olika finaler för serien, sen serien slutade med Comedy Central så frågan är dom här nya avsnitten efter slutfinalen i säsong 7 eller kan dom räknas som händelser innan slutfinalen i säsong 7, det är också en fråga som börs ta up när det gäller Futurama.

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 28 maj 2023 kl. 23:19:34Med tanken på hur det ser ut med andra serier som blev förnyade eller är nyproducerad så är frågan hur kommer det se ut? Kommer det se ut som den nya Scooby doo serien utan hunden? Hur kommer dom skriva manus för avsnitten? Hur kommer avsnitten se ut med innehållet? Kan dom nå samma kvalité som tidigare avsnitt eller kommer det vara en fiasko? Det är många frågor som inte kan svaras tills det första avsnittet är utgiven för att kolla på. Det är ett frågetecken på hur dom nya 2 säsongerna kommer se ut. Men när det gäller The simpsons så är frågan också om dom inte kommer gå mot samma håll eller? Futurama har ju haft 3 olika finaler för serien, sen serien slutade med Comedy Central så är frågan är dom här nya avsnitten efter slutfinalen i säsong 7 eller kan dom räknas som händelser innan slutfinalen i säsong 7, det är också en fråga som börs ta up när det gäller Futurama.
Bra fråga, vet inget om budgeten heller, ja de sa ju att de skulle "avliva" genom att göra ett slut som ingen skulle komma ihåg, men den slutar ju med att de inte skulle minnas något så...de kan ju egentligen bara fortsätta där de slutade. Animationen ser iaf ut som den ska. :)


Scoobydoofan1

Citat från: Goliat skrivet 29 maj 2023 kl. 10:53:53Bra fråga, vet inget om budgeten heller, ja de sa ju att de skulle "avliva" genom att göra ett slut som ingen skulle komma ihåg, men den slutar ju med att de inte skulle minnas något så...de kan ju egentligen bara fortsätta där de slutade. Animationen ser iaf ut som den ska. :)

Sant men om säsong 7 finalen är slutet för hela serien så kan dom lägga dom här nya avsnitten emellan säsong 6 och 7 eller säsong 5 och 6, på så sätt så är säsong 7 fortfarande finalen och allting går fortfarande i en cirkel.