Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dumbo (Tim Burton, 2019)

Startat av gstone, 4 mars 2019 kl. 20:46:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 17 mars 2019 kl. 01:09:45
Tänker ju här att kanske hennes man Hasse Andersson skulle kunna dubba Danny DeVitos röst.  ;D

Såg inte inlägget förrän idag...

Nja, jag är ärligt talat skeptisk till det, visserligen lät han inte vidare lyckad som Herr Stork (Hans Lindgren passade absolut bättre), men jag tror att han rentav hade varit värre som Max Medici...

Annars är Hasse en talangfull skådespelare och han är ju lysande i till exempel Peter Pan, Mupparnas Julsaga, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Herkules, Alice i Underlandet, Mulan, Ett Småkryps Liv, Tarzan och Djungelboken 2...

Disneyfantasten

Jag har lite frågor angående vissa skådespelare i dubbningen;

- är Ellen Thuresson släkt med Svante Thuresson?

- är Zion Stadell släkt med Jakob Stadell?

Daniel Hofverberg


Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juli 2019 kl. 20:43:25
Jag har lite frågor angående vissa skådespelare i dubbningen;

- är Ellen Thuresson släkt med Svante Thuresson?


Det är hon säkert. Dem tänkte kanske när det var hemligt om vilka som ska göra rösterna i både Dumbo och Lejonkungen att vafan vi tar dottern eller barnbarnet eller vad han nu är till henne och så kör vi på Svante själv tillbaka som Rafiki i Lejonkungen.  ;D

Daniel Hofverberg

Jag har själv försökt utröna vem Ellen Thuresson är, men har tyvärr inte lyckats komma fram till något.

Visst finns det väl en hyfsad chans att hon på något sätt är släkt med Svante, men det är trots allt inte ett ovanligt efternamn - det finns 1300 vuxna personer med det efternamnet i Sverige (barn under 16 år går inte se på nätet) - så det behöver inte nödvändigtvis vara så.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2019 kl. 05:37:13
Jag har själv försökt utröna vem Ellen Thuresson är, men har tyvärr inte lyckats komma fram till något.

Visst finns det väl en hyfsad chans att hon på något sätt är släkt med Svante, men det är trots allt inte ett ovanligt efternamn - det finns 1300 vuxna personer med det efternamnet i Sverige (barn under 16 år går inte se på nätet) - så det behöver inte nödvändigtvis vara så.

Undrar hur gammal hon är!?^^

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2019 kl. 05:37:13
Jag har själv försökt utröna vem Ellen Thuresson är, men har tyvärr inte lyckats komma fram till något.

Visst finns det väl en hyfsad chans att hon på något sätt är släkt med Svante, men det är trots allt inte ett ovanligt efternamn - det finns 1300 vuxna personer med det efternamnet i Sverige (barn under 16 år går inte se på nätet) - så det behöver inte nödvändigtvis vara så.

Ungefär då som med Leif Thuresson? (som också medverkade i Dumbo, fast i den tecknade och bland kören i 1972-års dubbning, Svantes första dubbning var iallafall AristoCats 1971)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2019 kl. 16:44:00
Den lagen tillkom den 1 mars 2017.

När kom då lagen att personer från 7 år får se 11-årsfilmer i vuxet sällskap?

Och när kom lagen att personer under 7 år får se 7-årsfilmer i vuxet sällskap?

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2019 kl. 21:21:42
När kom då lagen att personer från 7 år får se 11-årsfilmer i vuxet sällskap?

Och när kom lagen att personer under 7 år får se 7-årsfilmer i vuxet sällskap?

Var säkert någon gång på 90-talet skulle jag tro.  ::)

gstone

Även om det var tråkigt att Peter Harryson inte dubbade Danny DeVito. Så var det bra det iallafall va  Calle Carlswärd och inte Bengt Järnblad som har varit den konstanta dubbaren för Danny DeVito på ett tag. Inget mot Bengt men hans enda riktigt bra roll var Lunnefågeln i Svanprinsessan.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag såg att Camilo Ge Bresky var med i dubbning en av denna film, Vad kul att han börjat ge sig in på dubbning  ;D ! hoppas försätta i framtiden nmed det ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Undrar bara lite varför denna inte har fått lika stor uppmärksamhet som Aladdin och Lejonkungen?  ::)

gstone

Citat från: Elios skrivet 10 februari 2020 kl. 02:37:27
Undrar bara lite varför denna inte har fått lika stor uppmärksamhet som Aladdin och Lejonkungen?  ::)

Särkilt då den var avsevärt BÄTTRE än dom två ovan närmade    >:(

Den allmänna publiken  har konstigt smak ibland  :'(   :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Vilka spelar Anita Molander, Camilo De Bresky, Christian Hedlund, Claes Grufman-Björnlund, Fernando Fuentes, Gloria Obregon, Jamil Drissi, Melker Düberg, Tomas Strömberg och Magnus Wedrup i filmen?

Vilka spelar Rongo Strongo, Hans Brugelbecker och Pramesh Singh i filmen?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2020 kl. 13:46:47
Vilka spelar Anita Molander, Camilo De Bresky, Christian Hedlund, Claes Grufman-Björnlund, Fernando Fuentes, Gloria Obregon, Jamil Drissi, Melker Düberg, Tomas Strömberg och Magnus Wedrup i filmen?

Vilka spelar Rongo Strongo, Hans Brugelbecker och Pramesh Singh i filmen?

Anita Molander spelar den gamla damen på kontoret.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.