Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bästa Pixar-filmen?

Startat av TonyTonka, 27 juni 2016 kl. 20:57:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bästa Pixar-filmen?

Toy Story (1995)
2 (11.8%)
Ett småkryps Liv (1998)
1 (5.9%)
Toy Story 2 (1999)
1 (5.9%)
Monsters Inc (2001)
4 (23.5%)
Hitta Nemo (2003)
0 (0%)
Superhjältarna (2004)
0 (0%)
Bilar (2006)
0 (0%)
Råttatouille (2007)
1 (5.9%)
Wall-E (2008)
3 (17.6%)
Upp (2009)
0 (0%)
Toy Story 3 (2010)
1 (5.9%)
Bilar 2 (2011)
0 (0%)
Modig (2012)
0 (0%)
Monsters University (2013)
0 (0%)
Insidan ut (2015)
1 (5.9%)
Den gode dinosaurien (2015)
1 (5.9%)
Hitta Doris (2016)
0 (0%)
Bilar 3 (2017)
0 (0%)
Coco (2017)
2 (11.8%)
Superhjältarna 2 (2018)
0 (0%)
Toy Story 4 (2019)
0 (0%)
Onward (2019)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 17

Richardo

Visst får man tycka vad man vill om filmerna, men man bör nog vara utbildad i film och cinematografi för att ens åsikt ska tas på allvar av allmänheten. :)

Disneyfantasten

Liksom med Disneyklassikerna så tycker jag inte att någon Pixar-film är dålig, även om jag tycker minst om Bilar-filmerna (iallafall 2an).

Nåväl, här är min lista:
1. Insidan Ut (2015)
2. Modig (2012)
3. Toy Story 2 (1999)
4. Toy Story (1995)
5. Monsters Inc (2001)
6. Hitta Nemo (2003)
7. Ett Småkryps Liv (1998)
8. Coco (2017)
9. Toy Story 3 (2010)
10. Superhjältarna (2004)
11. Hitta Doris (2016)
12. Upp (2009)
13. Råttatouille (2007)
14. WALLE (2008)
15. Monsters University (2013)
16. Den Gode Dinosaurien (2015)
17. Bilar 3 (2017)
18. Bilar (2006)
19. Bilar 2 (2011)

Jag väntar med Superhjältarna 2 och Toy Story 4 tills jag sett dem på bio...

moviefan

Ingen av er som gillar Monsters Inc, jag gillar endast ettan. Vilka pixar filmer har ni ?  Jag har  Monsters Inc, Modig, Upp, Toy Story Ett Småkryps Liv samt Hitta Nemo .

Artan1528

Citat från: moviefan skrivet 16 april 2018 kl. 18:33:30
Ingen av er som gillar Monsters Inc, jag gillar endast ettan. Vilka pixar filmer har ni ?  Jag har  Monsters Inc, Modig, Upp, Toy Story Ett Småkryps Liv samt Hitta Nemo .

Jeg kan også rigtig godt lide Monsters Inc, Finding Nemo, Ratatouille, Toy Story 3. Jeg har ikke en yndlings. :P

Jeg har ALLE Pixar film i 3D, undtagen A Bug's Life, The Incredibles, Ratatouille og Walle-e da de kun er på Blu-ray. :)

E

Jag röstade på Monsters Inc och Upp :) :D ;D

adro

#20
Även om Hitta Nemo, Ratatouille och de tidigare Toy Story filmerna med mera var välgjorda så engagerade de mig inte lika mycket som med Ett Småkryps Liv, som var den film jag mest fastnade för när jag såg den.

Insidan Ut var bra producerad och nytänkande via sättet den berättades. Toy story 3 var bra och underhållande. (Offtopic): Manuset till Toy story 3 är delvis skrivet av Michael Arndt som senare övergick till Star Wars-produktionerna tillsammans med JJ Abrams (de nyare Star Trek-filmerna med mera), så de hade en bra bas att göra Toy Story 3 så fartfull och välgjord som den blev.

Utav de Pixar filmer jag sett (har inte sett alla), så föredrar jag nog de klassiska Disney-filmerna framför Pixars ändå, även om det finns bra Pixar filmer med

Jabberjaw

Svårt att göra en top5 lista men skulle förmodligen se ut något liknande det här hur jag än vänder och vrider :D

1. Hitta Nemo (2003)
1. Hitta Doris
2. Ett Småkryps Liv (1998)
3. Den gode dinosaurien
4. Toy Story
5. Wall-E

Älskar undervattens filmer och gamla dinosaurier så Hitta Nemo var given och Hitta Doris. Vanligtvis brukar Atlantis ligga högt upp på min lista över top disney-filmer men här fick listan bli som den blev.

TecknatÄlskare

1. Ratatouille
2. Bilar
3. Hitta Nemo & Hitta Doris
4. Toy Story
5. Up!

gstone

Wall e är den Pixar film jag gillar minest för det är så himla litte dialog and jag gillar myvket dialog och många kända rröster som säger det. Jag tycker Wall e hade för lite dialog och jag önskar att vad Wall e hitade i rymden var mer intersant.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Monsters Inc är den bästa film Pixar någonsin gjord.

Vissa säjer attt det är en sort satire. Dom menar att moralen med Monster Inc är att inte utnyttja andra för att för resurser och att kan vara en dräkt parallell till amerikas olje industri.


Jag tycker det vaar en intresant theori

Kan också vara en metafor för andra tillfällen när amerika har tagit  resurser från andra länder utan att tänka på det landets befolkning Eller kanske bara hemska arbetsvillkor för dom som skapa varor och liknade för amereika
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2019 kl. 21:23:06
Wall e är den Pixar film jag gillar minest för det är så himla litte dialog and jag gillar myvket dialog och många kända rröster som säger det. Jag tycker Wall e hade för lite dialog och jag önskar att vad Wall e hitade i rymden var mer intersant.

Ber om ursäkt om jag uppfattat dig fel, men menar du att du gillar när något i en film "överförklaras"?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juli 2019 kl. 23:16:39
Ber om ursäkt om jag uppfattat dig fel, men menar du att du gillar när något i en film "överförklaras"?

Nej. Det menade jag inte. Jag menade att jag gillar filmer med mycket dialog och verbal humor. Och att jag önskade att Wall e typ hittade några rymdvarelser med röst av kändisar som hade en  intressant civilization eller var med om något abstract som typ slutet på Kubrick filmen 2001  isället för att bara hitta feta människor i stolar.

Jag tycker Pixar kunde haft något mer intersant hända i rymed och haft mer prat och smarta ordvistsar.

Bilar 2 är den sämsta film pixar gjord. Men jag gillar den mere än Wall E.

Men rent kritiskt är Bilar 2 mycket sämre. Men jag tycker mindre om Wall e Personligen dock.

Bilar 3 är också inte så himla bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är en ide Eve och Wall E åkern ut i Rymden och råkar sugas bakåt  i tiden och hamnar vid Jordens början och dom blir Adam och Eva och får barn och startar intelligent liv på jorden.

Då blir Eva roboten också Eva i bibeln vilket vore en kul twist.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 02:56:17
Här är en ide Eve och Wall E åkern ut i Rymden och råkar sugas bakåt  i tiden och hamnar vid Jordens början och dom blir Adam och Eva och får barn och startar intelligent liv på jorden.

Då blir Eva roboten också Eva i bibeln vilket vore en kul twist.

Jag tror inte att det hade gått hem särskilt bra, det skulle skilja sig så mycket från vad som hänt tidigare i filmen och dessutom är det inte logiskt att robotar skulle få barn, det är inte filmen Robotar vi snackar om
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 02:48:08
[...] jag önskade att Wall e typ hittade några rymdvarelser med röst av kändisar som hade en  intressant civilization [...]

åh hjälp

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 02:56:17
Här är en ide Eve och Wall E åkern ut i Rymden och råkar sugas bakåt  i tiden och hamnar vid Jordens början och dom blir Adam och Eva och får barn och startar intelligent liv på jorden.

Då blir Eva roboten också Eva i bibeln vilket vore en kul twist.

Så inte nog med att det skulle tryckas in tidsresor i filmen, utan också kristen moral och värderingar, samt att allt det som hände innan i filmen skulle inte få en förklaring ö.h.t. ? ;D Nah, I pass