Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kalle Anka VS Musse Pigg

Startat av Adam Larsson, 30 november 2020 kl. 18:56:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kalle Anka VS Musse Pigg

Kalle Anka
5 (71.4%)
Musse Pigg
2 (28.6%)

Antal personer som röstat: 7

Adam Larsson


Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 30 november 2020 kl. 18:56:31
Kalle Anka VS Musse Pigg.
Båda är väldigt bra karaktärer så jag kan inte välja.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 november 2020 kl. 19:14:38
Båda är väldigt bra karaktärer så jag kan inte välja.

Jag tycker detsamma!

Även om Kalle Anka har betydligt svårare att hantera sitt humör än Musse så anstår jag ändå från att rösta!  :) (både Kalle och Långben är Musses bästa vänner men jag gillar alla tre, Långben är klumpig och kan ibland vara lite dummare men har ändå mycket charm)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 19:19:17
Jag tycker detsamma!

Även om Kalle Anka har betydligt svårare att hantera sitt humör än Musse så anstår jag ändå från att rösta!  :) (både Kalle och Långben är Musses bästa vänner men jag gillar alla tre, Långben är klumpig och kan ibland vara lite dummare men har ändå mycket charm)
I de äldre kortfilmerna kan dock Musse också ha ganska dåligt humör.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 november 2020 kl. 19:24:31
I de äldre kortfilmerna kan dock Musse också ha ganska dåligt humör.

När då?

Ibland kanske han är lite orättvis mot Pluto när han försöker att hindra Piff & Puff, men i övrigt kan jag inte komma på så mycket...

I ett avsnitt som visas i "Hos Musse" så tar Musse benet ifrån Pluto när han grävs gropar i trädgården (trots hans förmaningar), vilket leder till att Pluto rymmer men i slutet av den kortfilmen förklarar han för Pluto att ibland så måste man vara hård mot honom men han älskar honom ändå!  :) (det var ett "Musses Verkstad" avsnitt och sådana visas ofta i "Hos Musse" avsnitten)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 19:28:47
När då?
1visas i "Hos Musse" så tar Musse benet ifrån Pluto när han grävs gropar i trädgården (trots hans förmaningar), vilket leder till att Pluto rymmer men i slutet av den kortfilmen förklarar han för Pluto att ibland så måste man vara hård mot honom men han älskar honom ändå!  :) (det var ett "Musses Verkstad" avsnitt och sådana visas ofta i "Hos Musse" avsnitten)
På 30-talet.

Lilla My

Ugh svårt... Men har alltid varit svagare för Musse än Kalle - don't even know why. Tro det är hur han är animerad i många filmer. So soft!