Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Alla Disney dubbningar från bästa till värsta

Startat av gstone, 19 mars 2016 kl. 16:46:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Här en lista av all  dubbningar(utom dom som det inte går att få tag i)  av Disneyklassiker från bästa till värsta.

1 Snövit och de sju dvärgarna 1982 Svensk omdubb.

2 Djungleboken. Alla röster passar perfekt.

3 Askungen 1967 omdubb 

4 Törnrosa. 1980 omdubb 

5 Aristocats

6 Robin Hood

7 Micke och Molle: Vänner när det gäller

8  Bernard och Bianca

9  Lady och Lufsen 1989 Svensk omdubb

10 Aladdin

11 Skönheten och odjuret

12 Lejonkungen

13  Den lilla sjöjungfrun

14 Svärdet i stenen

15  Kejsarens nya stil

16  Dinosaur

17  Tarzan/Herkules Kunde inte välja. En har många bra röster den andra har tre väldigt bra röster.

18  Mästerdetektiven Basil Mus

19  Atlantis - En försvun värld

bra

20 Bambi

22 Mulan

23 Lilla kycklingen

23  Frost 

24  Trassel

25  Vilddjuren

26 Kogänget

27 Skattkammarplaneten

28 Familjen Robinson

29 Bernard och Bianca i Australien

30 Ringaren i Notre Dame


31 Prinsessan och grodan

32 Pocahontas

33 Lilo & Stitch

34 Oliver & gänget Monica Forsberg dubbning

35 Röjar-Ralf

36 Filmen om Nalle Puh

37 Bolt

38 Pongo och de 101 dalmatinerna Monica Forsberg dubbning

39 Alice i Underlandet omdubb

40 Björnbröder

41 Pinocchio Omdubb 

42  Nalle Puhs film - Nya äventyr i Sjumilaskogen     

43  Dumbo 1997 omdubb 

44 Taran och den magiska kitteln 1998 omdubb

45 Peter Pan 1994 omdubb



Det var all Disney dubbningar från bästa till värsta. Om ni har en egen lista av bästa och värsta  Disney dubbningar kan ni lämna den.


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elias Prenbo

Jag tror att jag väntar tills jag sett Moana på bio.


Förresten så kommer jag att ta upp olika kategorier, Disneyklassiker, Pixar, och lite annat.


Och jag kan tillägga att när jag tänker ut de bra dubbningarna så måste jag gå igenom alla detaljer nogrant så att jag inte gör några misstag. Jag tycker förresten inte att det finns särskilt många "dåliga" dubbningar, även om vissa kan vara lite mer udda. Alla dubbningar har sina brister och inga är helt felfria. Som sagt, jag återkommer när jag är helt säker på vilka dubbningar jag har från bästa till värsta.

Soscla

Hahahaha Ringaren i Notre Dame är så långt ner! Det är ju en skymf mot allt som är heligt! Lilo & Stitch är också för långt ner. Och så förstår jag inte vad du baserar detta på, vad har du liksom för kriterier?
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Ärligt talat tycker jag att sådana här trådar är helt meningslösa. Att rangordna en massa dubbningar eller filmer utan att motivera varför man tycker så är poänglöst - smaken är ju olika, så utan att motivera varför man tycker som man gör för varje enskild dubbning och vilka kriterier man går efter är listorna helt ointressanta för alla utom den som postat det.

Soscla

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2016 kl. 02:17:46
Ärligt talat tycker jag att sådana här trådar är helt meningslösa. Att rangordna en massa dubbningar eller filmer utan att motivera varför man tycker så är poänglöst - smaken är ju olika, så utan att motivera varför man tycker som man gör för varje enskild dubbning och vilka kriterier man går efter är listorna helt ointressanta för alla utom den som postat det.


(Önskar att det här var facebook, så jag kunde lajka skiten ur ditt svar! Preach!)
It's so fluffy I'm gonna die!

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2016 kl. 02:17:46
Ärligt talat tycker jag att sådana här trådar är helt meningslösa. Att rangordna en massa dubbningar eller filmer utan att motivera varför man tycker så är poänglöst - smaken är ju olika, så utan att motivera varför man tycker som man gör för varje enskild dubbning och vilka kriterier man går efter är listorna helt ointressanta för alla utom den som postat det.

True, håller med till 1 500 %