Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Jörgen Düberg läser Sputnikälskling

Startat av Varsågod, 29 juni 2010 kl. 09:48:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Varsågod

Hej!

Jag uppmärksammade idag att Jörgen Düberg (som dubbade till Eric i Disneys långfilmsversion av Den Lilla Sjöjungfrun) läser Haruki Marakamis Sputnikälskling som en webexklusiv radioföljetong om 23 delar i Sveriges Radio.

http://sverigesradio.se

Tänkte att någon mer kanske är intresserad av detta.
Flytta gärna tråden om den passar bättre någon annanstans.

Elios


Erika

Citat från: Elios skrivet 24 december 2020 kl. 20:23:23
Vilka dubbningar har han mer varit med i?

Han var med i flera SVT-dubbningar under 80-talet (troligtvis även tidigt 90-tal), ett exempel är Rasmus Nalle (80-talsserien).

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 24 december 2020 kl. 20:41:34
Han var med i flera SVT-dubbningar under 80-talet (troligtvis även tidigt 90-tal), ett exempel är Rasmus Nalle (80-talsserien).
Glöm inte att han spelar Prins Eric.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 20:43:34
Glöm inte att han spelar Prins Eric.

Samt Elefantungen i Djungelboken och en av Råttigans Gangstrar i Mästerdetektiven Basil Mus, dessa tre är dock de enda jag har stenkoll på, i övrigt har jag ingen koll på vilka dubbningar han medverkat i, iallafall inte utantill...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2020 kl. 20:44:58
Samt Elefantungen i Djungelboken och en av Råttigans Gangstrar i Mästerdetektiven Basil Mus, dessa tre är dock de enda jag har stenkoll på, i övrigt har jag ingen koll på vilka dubbningar han medverkat i, iallafall inte utantill...

Tintin och Solen tempel tror jag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2020 kl. 20:44:58
Samt Elefantungen i Djungelboken och en av Råttigans Gangstrar i Mästerdetektiven Basil Mus, dessa tre är dock de enda jag har stenkoll på, i övrigt har jag ingen koll på vilka dubbningar han medverkat i, iallafall inte utantill...

Så han dubbade redan i den första Djungelboken? Och 22 år senare så är han då Prins Eric. Och nu när jag har Googlat så är han 33 år när han spelar Eric.
Det är ju inte ett dugg jävla konstigt att man då tror att Eric ser ut att nästan vara 40 år då!  :o :o