Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelares versioner på andra dubbningsbolag

Startat av Adam Larsson, 18 september 2020 kl. 19:57:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:26:17
Eller Jasmine Wigartz, eftersom Malmberg dubbat hos Sun Studio...

Däremot kan jag nog säga att Birgitta är Sun Studios version av Cecilia Hjalmarsson, eller vad säger ni?
Ja det kan jag hålla om :)

Eurotrolls version av Anders Öjebo är Hasse Jonsson då de både är tekniker som dubbar

Disneyfantasten

#31
Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 21:28:00
Ja det kan jag hålla om :)

Eurotrolls version av Anders Öjebo är Hasse Jonsson då de både är tekniker som dubbar

Vilka är då Eurotrolls versioner av Monica Forsberg, Roger Storm, Hasse Andersson, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Bo Maniette, Bertil Engh, Ulf Källvik, Hans Gustafsson, Ulf Peder Johansson, Liza Öhman, Birgitta Fernström, Stefan Berglund, Gunnar Uddén, Jasmine Wigartz, Gunilla Orvelius, Maria Kihl, Mikael Roupé, Lena Ericsson, Dan Bratt, Håkan Mohede, Kenneth Milldoff, Gizela Rasch, Olli Markenros, Stefan Frelander, Thomas Engelbrektson, Anja Schmidt och Cecilia Hjalmarsson...

Jag tänker att Andreas Nilsson, Johan Hedenberg, Irene Lindh, Fredrik Dolk, Therese Reuterswärd och Leo Hallerstam kan vara sig själva...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:32:40
Vilka är då Eurotrolls versioner av Monica Forsberg, Roger Storm, Hasse Andersson, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Bo Maniette, Bertil Engh, Ulf Källvik, Hans Gustafsson, Ulf Peder Johansson, Birgitta Fernström, Stefan Berglund, Gunnar Uddén, Jasmine Wigartz, Gunilla Orvelius, Maria Kihl, Mikael Roupé, Lena Ericsson, Dan Bratt, Håkan Mohede, Kenneth Milldoff, Gizela Rasch, Olli Markenros, Stefan Frelander, Thomas Engelbrektson, Anja Schmidt och Cecilia Hjalmarsson...

Jag tänker att Andreas Nilsson, Johan Hedenberg, Fredrik Dolk, Therese Reuterswärd och Leo Hallerstam kan vara sig själva...
Monica Forsberg kanske är Annica smedius och Hasse Andersson är Tommy Nilsson eftersom att de båda är sångare

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 21:34:13
Monica Forsberg kanske är Annica smedius och Hasse Andersson är Tommy Nilsson eftersom att de båda är sångare

Annika Rynger är produktionsledare så hon kan vara sig själv...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:36:36
Annika Rynger är produktionsledare så hon kan vara sig själv...
Vem är hennes version på km studio?

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 21:37:16
Vem är hennes version på km studio?

Det är en bra fråga, jag personligen förknippar henne med Sun Studio, jag kan tyvärr inte komma på vem som skulle kunna vara hennes motsvarande på KM Studio...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:32:40
Vilka är då Eurotrolls versioner av Monica Forsberg, Roger Storm, Hasse Andersson, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Bo Maniette, Bertil Engh, Ulf Källvik, Hans Gustafsson, Ulf Peder Johansson, Birgitta Fernström, Stefan Berglund, Gunnar Uddén, Jasmine Wigartz, Gunilla Orvelius, Maria Kihl, Mikael Roupé, Lena Ericsson, Dan Bratt, Håkan Mohede, Kenneth Milldoff, Gizela Rasch, Olli Markenros, Stefan Frelander, Thomas Engelbrektson, Anja Schmidt och Cecilia Hjalmarsson...

Jag tänker att Andreas Nilsson, Johan Hedenberg, Fredrik Dolk, Therese Reuterswärd och Leo Hallerstam kan vara sig själva...

Jag kom på att Lasse Svensson kan vara Eurotrolls version av Stefan Berglund, vad tror ni?

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:38:39
Det är en bra fråga, jag personligen förknippar henne med Sun Studio, jag kan tyvärr inte komma på vem som skulle kunna vara hennes motsvarande på KM Studio...
Anna Engh kanske

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 21:41:06
Anna Engh kanske

Fast Anna Engh har aldrig dubbat hos KM och var heller aldrig aktiv under 1990-talet, varför hon döpt om sig till Engh i efternamn (hette förut Nordell) har jag dock ingen aning om...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:40:50
Jag kom på att Lasse Svensson kan vara Eurotrolls version av Stefan Berglund, vad tror ni?
Fast Lasse är ju inte tekniker han äger företaget
Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:42:42
Varför hon döpt om sig till Engh i efternamn (hette förut Nordell) har jag dock ingen aning om...
Hon gifte sig med låtskrivaren och musikern Samuel Engh den 13 juni 2009

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 21:44:30
Fast Lasse är ju inte tekniker han äger företaget

Han har tagit regissör för många av Eurotrolls dubbningar...

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 21:44:30
Hon gifte sig med låtskrivaren och musikern Samuel Engh den 13 juni 2009

Är Samuel släkt med Bertil?

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:47:23
Han har tagit regissör för många av Eurotrolls dubbningar...
Antagligen så är han inte regissör för alla de dubbningarna utan han äger företaget och då skriver man att han är regissör
Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 21:47:44
Är Samuel släkt med Bertil?
Ja det vet jag tyvärr ingenting om men jag antar det

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 21:48:32
Antagligen så är han inte regissör för alla de dubbningarna utan han äger företaget och då skriver man att han är regissör Ja det vet jag tyvärr ingenting om men jag antar det

Vilka tycker då ni är Eurotrolls versioner av KM Studios och Sun Studios veteraner?

Mikaela Tidermark tänker jag kan vara SDI Medias Monica Forsberg även om det är markant åldersskillnad mellan båda... (36 närmare bestämt)

Adam Larsson

Gabriel Odehammar och Leo Hallerstam är varandras versioner