Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Piff och Puffs riktiga röster?

Startat av Ariel, 17 februari 2012 kl. 14:50:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JRL

Glömde kolla på YouTube-klippet sist jag skrev i den här tråden. Det är definitivt Bertil Engh som gör Puffs röst i klippet. Notera att han låter ungefär som Toadie i Bumbibjörnarna.

Det finns förresten åtskilliga klipp där originalen (alltså de odubbade Piff och Puff) fått pitchen justerad och där det låter helt naturligt. Det där var sällsynt dåligt gjort, det är direkt inte "rocket science". 

Elios

Har alltid trott det är Monica Forsberg som gett de små ekorrarna liv. 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 11 augusti 2022 kl. 13:15:12Har alltid trott det är Monica Forsberg som gett de små ekorrarna liv.
Bara Piff då Puff spelas av Bertil Engh och ingen annan.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 14:14:33Bara Piff då Puff spelas av Bertil Engh och ingen annan.
Jag har hört att Anders Öjebo ska ha hoppat in för Bertil Engh i Piff & Puff: Räddningspatrullen, men jag har inga säkra belägg för det.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

#19
Citat från: TonyTonka skrivet 11 augusti 2022 kl. 14:58:07Jag har hört att Anders Öjebo ska ha hoppat in för Bertil Engh i Piff & Puff: Räddningspatrullen, men jag har inga säkra belägg för det.
Det var någon tidigare i tråden som hade tagit ner pitchen på Piff och Puff och tyckte att det lät som Anders men jag gjorde samma sak med samma avsnitt och det var inte han.