Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2022 kl. 17:00:00Jag menar svenska versionen
Moviezine skrev ju så här " Av trailern att döma är det inga kända namn som anslutit sig till projektet, likt den stjärnspäckade rollistan i den engelska versionen. Jämförelsevis hade "Sonic the Hedgehog"-filmerna inga stjärnor heller, utan mer etablerade röstskådespelare som Christian Hedlund och Jonas Kruse. "



Så det btyder väl att det inte är några kändisar :(
Inga direkta kändisar i trailern, nej - men vi har ju redan konstaterat att det med stor sannolikhet är tillfälliga slaskröster i trailern, och sådana är ju aldrig avsedda att vara kändisar utan bara första bästa person som har möjlighet att ta sig till studion eller som redan befann sig i dubbningsstudion för andra projekt.
(Trots allt offentliggörs ju aldrig svenska röster för en trailer, varför det inte finns något behov av att det ska vara kända namn - det är en annan femma vid färdiga filmer, där filmbolagen oftast vill ha något känt namn att kunna skryta med på filmaffischerna)

Så vi får väl avvakta och se tills det börjar närma sig premiär - om det kommer fler trailers ett par månader före premiären, så är det nog större sannolikhet att det rör sig om de slutgiltiga rösterna efter rollbesättning och filmbolagets godkännanden. :)

Citat från: Skokaka skrivet 24 oktober 2022 kl. 15:14:30Förutom att vi kan i hela fall vara säkra på att Melker Duborg var Toad. ;)
Jo, men Melker Dubergs medverkan i trailern säger ju som sagt ingenting om att han kommer att spela rollen i den färdiga dubbningen. Visst är det möjligt, men långt ifrån säkert.

Skokaka

Själv har jag ingenting emot Melker Duberg som Toad... Men det är något med insatsen som inte är helt perfekt...

Om man inte gillar honom alls i rollen så kan man väl annars hoppas att den nya som hoppar in i rollen antingen är Hasse Jonsson, Göran Gillinger, Andreas Nilsson, Christian Hedlund, Moa, eller någon annan som skulle passa i rollen. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 oktober 2022 kl. 21:23:28Själv har jag ingenting emot Melker Duberg som Toad... Men det är något med insatsen som inte är helt perfekt...

Om man inte gillar honom alls i rollen så kan man väl annars hoppas att den nya som hoppar in i rollen antingen är Hasse Jonsson, Göran Gillinger, Andreas Nilsson, Christian Hedlund, Moa, eller någon annan som skulle passa i rollen. ;)
Hasse😍

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Tyckte att Marios röst och Toads röst skulle passa i filmen men Bowsers röst känns inge bra. 

Här vill jag testa ett känt svenskt namn men han är bosat i Hollywood just nu Joel Kinnerman tror han skulle passa för den rollen eller en annan svensk som har varit i Hollywood Roger Stormare egentligen olika röster men som hade passat för Bowser.

Will Siv



gstone

Tror ni att Lizette Pålsson  skulle passa som Prinsessan Peach ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka


MOA


Skokaka

Tänk om Ole Ornered kommer att vara Donkey Kong eller Cranky Kong?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  5 november 2022 kl. 14:31:40Tänk om Ole Ornered kommer att vara Donkey Kong eller Cranky Kong?
Hm... det känns som ett val som både kan och samtidigt inte kan funka.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka


Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran