Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

En annorlunda värld (Strange World, 2022)

Startat av Steffan Rudvall, 12 februari 2022 kl. 17:59:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2022 kl. 13:08:46Är det låten där de sjunger Million Voices? (bara konstaterande)
Ja det är den låten. Värt att säga är att det inte är hans andra dubbning, utan kanske tredje då han tydligen medverkar som röst i Hopper och jakten på mörkrets hamster.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 november 2022 kl. 13:13:12Ja det är den låten. Värt att säga är att det inte är hans andra dubbning, utan kanske tredje då han tydligen medverkar som röst i Hopper och jakten på mörkrets hamster.
Den filmen har jag då aldrig hört talas om förut, men det är mycket möjligt att det stämmer, om du säger det, många kända personer har medverkat i fler dubbningar än man tror.

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2022 kl. 09:06:33Såvitt jag kan läsa mig till verkar det tyvärr som att biografen ifråga inte kommer att visa En annorlunda värld, och i så fall lär hen ju inte kunna hjälpa till. :(
(Men jag kan förstås fråga för säkerhets skull)
Enda alternativet är nog att du eller någon annan fotograferar av dubbcreditsen när ni går på bio, tyvärr. Annars lär det sannolikt inte gå att få svar innan filmen släpps på Disney+ eller Blu-Ray (då det ofta tar flera månader att få svar från Disney Character Voices nuförtiden)... :(
Varför visar dom den inte på den bion?  ???

gstone

Citat från: gstone skrivet 25 november 2022 kl. 12:54:13 Tousin Chiza, Dinah Yonas Manna och Ayla Kabaca är röster i filmen
Jag giisar att det är sår här
 Tousin Chiza  = Ethan Clade
 Dinah Yonas Manna = Meridian Clade
och Ayla Kabaca = Callisto Mal
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Stewart skrivet 25 november 2022 kl. 14:10:41Varför visar dom den inte på den bion?  ???
Hur ska jag kunna veta det...? Det är liksom inte jag som driver biografen ifråga... ;)


ph

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 november 2022 kl. 02:08:36Hur ska jag kunna veta det...? Det är liksom inte jag som driver biografen ifråga... ;)
Jag tror de flesta förlitar sig på din allmänna kunskap om diverse ting ;) 

Daniel Hofverberg

Citat från: ph skrivet 26 november 2022 kl. 07:59:30Jag tror de flesta förlitar sig på din allmänna kunskap om diverse ting ;)
Jag må ha mycket kunskap och färdigheter, men tankeläsning är tyvärr inte en av dem... ;)


gstone

Svenska Röster 
Searcher Clade Jakob Stadell 
Jaeger Clade Mattias Knave 
Ethan Clade Tousin "Tusse" Chiza 
Meridian Clade Dinah Yonas Manna 
Callisto Mal Ayla Kabaca 
Casipan Adam Portnoff 
Duffle Fredrik Hiller 
Kapten Pulk Angelika Prick 
Lonnie Redshirt Dick Eriksson 
Diazo Benjamin Tesfazion 
Kardez Cedrik Hammar
Azimuth Yamineth Dyall 
Ro Annica Smedius 
Rory Leon Pålsson Sälling
Manlig Nyhetsankare Dick Eriksson 
Kvinnlig Kund #1 Yamineth Dyall 
Manlig Kund #2 Dick Eriksson 
Övriga Röster
Beata Harryson 
Andreas Nilsson 
Alexander Lycke 
Joakim Jennefors 
Johan Jern 

Sånger 
"Männen Clade!" 
Framfört av
Johan Jern (soloist)
Alexander Lycke 
Joakim Jennefors 

Dialogregissör 
Charlotte Ardai Jennefors 
Dialogöversättare Robin Rönnbeck 
Sångregissör
Joakim Jennefors 
Sångöversättare 
Robin Rönnbeck 
Inspelningsstudio 
Iyuno-SDI Group 
Tekniker Robin Rönnbeck 
Produktionsledare
Maria Hellström 
Svensk Mix 
Shepperton International 
Ansvarig utgivare 
Joakim Hoffmann 
Walt Disney Studios Motion Pictures Sweden AB
Swedish Version Creative Executive 
Michael Rudolph
Disney Character Voices International, Inc. 

Tycker det borde stå i den här tråden med-
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Okej, idag såg jag filmen och tycker den var bra, de svenska rösterna var också mycket bra.

gstone

Idag såg jag filmen och jag tyckte den var bra.

Även rösterna var bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat


Simon Axelsson

CitatNågon som vet när den kommer till d+?
Nej. Gör de som förra året lär den släppas där runt jul, men det kan ju mycket väl hända att den släpps senare än så. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

moviefan


Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 28 november 2022 kl. 19:29:37https://www.msn.com/sv-se/noje/spel/disneys-nya-film-strange-world-floppar-p%C3%A5-biograferna/ar-AA14C7T0?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=2436c9db1aa2401e803a34295e87ba58

Då blir förhoppningsvis nästa års film Wish en bättre succé eftersom den filmen dels kommer att fira Disney-studions 100 år och dels för att den kommer att referera till tidigare Disney-filmer.

Goliat

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 november 2022 kl. 10:58:17Nej. Gör de som förra året lär den släppas där runt jul, men det kan ju mycket väl hända att den släpps senare än så.
Får hålla tummarna