Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Varför har vissa filmer typ över 10 språk, och andra bara svenska och engelska?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 16 december 2022 kl. 11:02:04Varför har vissa filmer typ över 10 språk, och andra bara svenska och engelska?  ???
Det är de filmer som har svensk bildversion på Disney+ som tyvärr bara har svenskt och engelskt tal. Det är samma sak över hela världen - filmer som har lokal bildversion erbjuds bara på det egna landets språk plus engelska, även om personen som tittar inte ens talar språket ifråga. Det fungerar ju mindre bra för invandrare, och fungerar rentav uselt i Finland - för där erbjuds bara finskt och engelskt ljudspår, trots att Finland är ett tvåspråkigt land och en del invånare bara talar svenska och inte alls förstår finska... :(

Filmer som bara har originalbildversion, utan svensk bildanpassning, erbjuds alltid på samtliga språk som finns. Det betyder förstås inte att det verkligen är alla språk i världen, men alla språk i världen som Disney+ erbjuder. Så om en film inte har tyskt tal eller text betyder det alltså att filmen med största sannolikhet inte finns på Disney+ i Tyskland, o.s.v.

Disneyfantasten

Jag kommat tänka på en sak: finns Mina Vänner Tiger och Nalle Puh på Disney+ ännu?

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2023 kl. 19:06:51Jag kommat tänka på en sak: finns Mina Vänner Tiger och Nalle Puh på Disney+ ännu?
Ja, det finns två säsonger (65 avsnitt) av denna serie på Disney+.

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet  8 februari 2023 kl. 19:15:20Ja, det finns två säsonger (65 avsnitt) av denna serie på Disney+.

Tack för infon.

Är den svenska versionen också med?

Fred


Disneyfantasten


Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2023 kl. 19:06:51Jag kommat tänka på en sak: finns Mina Vänner Tiger och Nalle Puh på Disney+ ännu?
Någon speciell anledning till att du kom och tänka på just den serien nu?

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet  8 februari 2023 kl. 19:28:42Någon speciell anledning till att du kom och tänka på just den serien nu?

Det var många år sedan den visades på TV och jag har saknat den svenska versionen så mycket.

Scoobydoofan1

#2829
så vad är prognosen när det gäller den svenska dubbningen av Hercules serien?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 februari 2023 kl. 07:27:47så vad är prognosen när det gäller den svenska dubbningen av Hercules serien?
Herkules har fortfarande inte svenskt tal, utan "bara" norskt, danskt och engelskt tal samt svensk, norsk, dansk och finsk text. Då ju Disney+ påstår att Herkules inte ens har dubbats till svenska (vilket vi ju alla vet inte stämmer), så räknar jag tyvärr inte med att det kommer att komma något svenskt ljudspår framöver heller... :'(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2023 kl. 12:10:47Herkules har fortfarande inte svenskt tal, utan "bara" norskt, danskt och engelskt tal samt svensk, norsk, dansk och finsk text. Då ju Disney+ påstår att Herkules inte ens har dubbats till svenska (vilket vi ju alla vet inte stämmer), så räknar jag tyvärr inte med att det kommer att komma något svenskt ljudspår framöver heller... :'(
Men alla vet att serien är dubbat till svenska. Det är väldigt konstigt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 februari 2023 kl. 13:32:27Men alla vet att serien är dubbat till svenska. Det är väldigt konstigt.
Alla utom Disney+...

Mest troligt har Disney så dålig dokumentation att de inte kan se att serien har dubbats till svenska (den kanske är inskriven i arkivet under felaktig titel eller liknande), eller så kan det i värsta fall vara så illa att dubbningen inte längre finns bevarad... :(

Men märkligt är det helt klart; inte minst då det ju inte var så jättemånga år sedan serien sändes på Disney Channel...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2023 kl. 18:30:06Alla utom Disney+...

Mest troligt har Disney så dålig dokumentation att de inte kan se att serien har dubbats till svenska (den kanske är inskriven i arkivet under felaktig titel eller liknande), eller så kan det i värsta fall vara så illa att dubbningen inte längre finns bevarad... :(

Men märkligt är det helt klart; inte minst då det ju inte var så jättemånga år sedan serien sändes på Disney Channel...
finns inte avsnitten inspelade sen länge sedan eller? dom finns säkert nånstans på svenska.

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2023 kl. 12:10:47Herkules har fortfarande inte svenskt tal, utan "bara" norskt, danskt och engelskt tal samt svensk, norsk, dansk och finsk text. Då ju Disney+ påstår att Herkules inte ens har dubbats till svenska (vilket vi ju alla vet inte stämmer), så räknar jag tyvärr inte med att det kommer att komma något svenskt ljudspår framöver heller... :'(
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 februari 2023 kl. 13:32:27Men alla vet att serien är dubbat till svenska. Det är väldigt konstigt.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2023 kl. 18:30:06Alla utom Disney+...

Mest troligt har Disney så dålig dokumentation att de inte kan se att serien har dubbats till svenska (den kanske är inskriven i arkivet under felaktig titel eller liknande), eller så kan det i värsta fall vara så illa att dubbningen inte längre finns bevarad... :(

Men märkligt är det helt klart; inte minst då det ju inte var så jättemånga år sedan serien sändes på Disney Channel...

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 februari 2023 kl. 13:26:00finns inte avsnitten inspelade sen länge sedan eller? dom finns säkert nånstans på svenska.
Disney har släppt två avsnitt på DVD.