Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nalle Puh

Startat av Elios, 18 augusti 2009 kl. 20:20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2022 kl. 00:26:38Nej, det är Peter Wanngren som också sjunger den översättningen för texten skrevs ju om för Tigers film.

Det är väl tre versioner som finns antar jag.

En underbar sak med tiggrar är att tiggrar är kuliga ting (Doreen Denning)

En underbar sak med tigrar är att tigrar är oerhört bra (Monica Forsberg, Filmen om Nalle Puh)

En underbar sak med tigrar är att tigrar är underbart bra (Monica Forsberg/Johan Nyberg, Tigers film)
Monica Forsberg och
Johan Nyberg



Varför har Monica Forsberg (förvisso tillsammans med Johan Nyberg) skrivit två texter till samma sång?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 11 december 2022 kl. 00:32:40Varför har Monica Forsberg (förvisso tillsammans med Johan Nyberg) skrivit två texter till samma sång?
Det är en ny vers, som dock också är skriven av Bröderna Sherman.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2022 kl. 00:35:35Det är en ny vers, som dock också är skriven av Bröderna Sherman.
Nu har jag inte hört sången på evigheter så jag vet inte hur det hade fungerat med gamla texten, men i så fall, varför behöll de inte gamla texten och bara översatte den nya versen?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 11 december 2022 kl. 00:38:46Nu har jag inte hört sången på evigheter så jag vet inte hur det hade fungerat med gamla texten, men i så fall, varför behöll de inte gamla texten och bara översatte den nya versen?
För det han sjunger i den amerikanska originalversionen är en nyskriven vers på samma melodi som originalet. En underbar sak med Tigrar är ju bara en vers...

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2022 kl. 00:42:12För det han sjunger i den amerikanska originalversionen är en nyskriven vers på samma melodi som originalet. En underbar sak med Tigrar är ju bara en vers...
Så det är inte samma text i originalet som i Filmen om Nalle Puh? Då förstår jag.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 11 december 2022 kl. 00:45:06Så det är inte samma text i originalet som i Filmen om Nalle Puh? Då förstår jag.
Ja så är det alltså.

gstone

Det kommer stor ny Nalle Puh film som inte har något med Disney att göra

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/winnie-the-pooh-prequel-feature-paddington-peter-rabbit-1235281839/

Animationsstudio Baboon  ska göra den ! 

Mike de Seve (Madagaskar, Monsters vs. Aliens) ska regersira och skriva manus med John Reynold,


Hoppas hoppas den kommer till sverige ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 december 2022 kl. 19:46:08Det kommer stor ny Nalle Puh film som inte har något med Disney att göra

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/winnie-the-pooh-prequel-feature-paddington-peter-rabbit-1235281839/

Animationsstudio Baboon  ska göra den !

Mike de Seve (Madagaskar, Monsters vs. Aliens) ska regersira och skriva manus med John Reynold,


Hoppas hoppas den kommer till sverige ! :D

Undrar hur den kommer att se ut...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Christoffer Robin medverkade int i Vårkul Med Ru

Skokaka

Citat från: E skrivet 16 augusti 2019 kl. 14:38:25En intressant sak med filmen Nalle Puh: Vårkul med Ru är att den faktiskt är baserad på A Christmas Carol av Charles Dickens fast dom har bytt ut julen mot påsken, Kanin är Ebenezer Scrooge och Berättaren är Jul-Andarna, fast dom har ju sina riktiga namn
Jag visste det. Jag tyckte att den filmen var mycket lik den berättelsen, trots att den handlar om påsken istället för julen. :D

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  2 januari 2023 kl. 21:18:04Christoffer Robin medverkade int i Vårkul Med Ru

Inte Uggla heller.


Steffan Rudvall

#178
Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2023 kl. 22:37:56Inte Uggla heller.
Någon som är väldigt lik Uggla dyker dock upp i Musse Pigg och hans vänner firar jul. Det är väl antagligen en av Ugglas enormt många släktingar...Uggla lookalike.jpg


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2023 kl. 00:59:54Någon som är väldigt lik Uggla dyker dock upp i Musse Pigg och hans vänner firar jul. Det är väl antagligen en av Ugglas enormt många släktingar...Uggla lookalike.jpg

Jag har också lagt märke till likheten.