Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dödsstraff ?

Startat av gstone, 29 januari 2023 kl. 16:50:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Bara så ni vet.

Jag har aldrig mördat någon.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My


Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2023 kl. 23:02:57Bara så ni vet.

Jag har aldrig mördat någon.
Nej, det hoppas jag verkligen...

Jag hoppas och tror att ingen här på forumet är mördare, för det tycker jag vore en rimlig förväntning och utgångspunkt... ;)

Skokaka

Jag tycker att i hela fall så borde pedofiler förtjäna dödsstraff. De är för hemska för att låtas vara kvar vid liv...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet 31 januari 2023 kl. 16:40:57Jag tycker att i hela fall så borde pedofiler förtjäna dödsstraff. De är för hemska för att låtas vara kvar vid liv...
Inte dödsstraff för dem! Sådana ska torteras till döds med gammaldags tortillredskap för att lida för att det är så hemskt det de gjort!

Skokaka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 31 januari 2023 kl. 16:50:10Inte dödsstraff för dem! Sådana ska torteras till döds med gammaldags tortillredskap för att lida för att det är så hemskt det de gjort!
Just det ja, tortyr var egentligen min första idé för dom.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 31 januari 2023 kl. 16:40:57Jag tycker att i hela fall så borde pedofiler förtjäna dödsstraff. De är för hemska för att låtas vara kvar vid liv...
NEJ , medlemmar av islamiska staten.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2023 kl. 16:55:21Gammaldags tortillredskap ska sparas till terrorister och dom som hjälper Islamiska staten ! >:(
Terrorister dör ju ändå när de flyger in i saker så varför inte spara redskapen till sådana som inte ens kan räknas som mänskliga aka pedofiler

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2023 kl. 16:57:37Varför hatar alla pedofiler ?
Nu är jag säker på att du är helt galen!

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 31 januari 2023 kl. 16:57:18Terrorister dör ju ändå när de flyger in i saker så varför inte spara redskapen till sådana som inte ens kan räknas som mänskliga aka pedofiler
Som malcolm X ? ;D  LOL
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 31 januari 2023 kl. 16:40:57Jag tycker att i hela fall så borde pedofiler förtjäna dödsstraff. De är för hemska för att låtas vara kvar vid liv...
Även där återstår den lilla detaljen att de faktiskt kan vara oskyldiga. Men upptäcker man att någon är oskyldig efter att de redan har dött, så är det liksom för sent...

Som tidigare påpekats kan man aldrig vara 100% säker på att någon är skyldig, vad det än gäller. Man kan vara 99,9% säker i sällsynta extremfall, men aldrig hundra.

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 januari 2023 kl. 20:25:11Även där återstår den lilla detaljen att de faktiskt kan vara oskyldiga. Men upptäcker man att någon är oskyldig efter att de redan har dött, så är det liksom för sent...

Som tidigare påpekats kan man aldrig vara 100% säker på att någon är skyldig, vad det än gäller. Man kan vara 99,9% säker i sällsynta extremfall, men aldrig hundra.
Beror på om de inte är pedofiler på riktigt och bara har påpekats att vara det... Då har något ljugit om detta... :-\

Skokaka

Man borde sitta i fängelse för att lägga insekter i mat, men inte dödsstraff. Det vore för långt...

Fred

#28
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 31 januari 2023 kl. 16:57:18Terrorister dör ju ändå när de flyger in i saker så varför inte spara redskapen till sådana som inte ens kan räknas som mänskliga aka pedofiler
Gäller bara vissa, främst islamistiska terrorister.