Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Marcusen skrivet 28 februari 2023 kl. 22:42:00Jag vet att den här listan inte kommer läsas av någon och att den säkert är onödig men detta är några förslag som jag tror skulle passa karaktärerna.

Anton Olofson Raeder some Mario (Anton är en utmärkt röstskådespelare och hans röst skulle absolut passa Chris Pratts Mario)

Christian Hedlund som Luigi (Christian har tidigare dubbat Charlie Day där Christians röst passade som handen i handsken, Dessutom är han spelfantast)

Jan Åström som Bowser (Jan har en mörk röst som skulle passa Bowser väldigt bra och har ofta dubbat skurkar)

Matilda Smedius som Prinsessan Peach (Matilda har en attityd i sin röst som jag tror skulle passa den nya versionen av karaktären)

Jesper Adefelt som Toad (Det känns som att han är väldigt bra på att göra såna slags röster som Toad alltså ljusa men samtidigt också raspiga)
My God! Mitt förslag!

gstone

Jag vill bara påpeka at det inte var jag som gjord listan jag hittade den på Twitter  ;)

https://twitter.com/Aiklund/status/1578144509069623298

Sen tycker jag inte behöver bli så arg på mig heller :)

Det var ju mest på skämt.

Jag tror också Sony Pictures kan hitta mer passande röster  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Marcusen


Skokaka

Citat från: Marcusen skrivet  1 mars 2023 kl. 13:28:53Vadå ditt? Jag gjorde listan själv
Jag tror att hon syftar på Jan Åström som Bowser. Nåja, även jag tycker att det skulle passa. Hon hoppades på insatsen förut. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 mars 2023 kl. 14:48:58Jag tror att hon syftar på Jan Åström som Bowser. Nåja, även jag tycker att det skulle passa. Hon hoppades på insatsen förut. ;)
Ja!Jag kommer nog tjata tills filmen haft premiär

Skokaka

Citat från: Marcusen skrivet 28 februari 2023 kl. 22:42:00Jag vet att den här listan inte kommer läsas av någon och att den säkert är onödig men detta är några förslag som jag tror skulle passa karaktärerna.

Anton Olofson Raeder some Mario (Anton är en utmärkt röstskådespelare och hans röst skulle absolut passa Chris Pratts Mario)

Christian Hedlund som Luigi (Christian har tidigare dubbat Charlie Day där Christians röst passade som handen i handsken, Dessutom är han spelfantast)

Jan Åström som Bowser (Jan har en mörk röst som skulle passa Bowser väldigt bra och har ofta dubbat skurkar)

Matilda Smedius som Prinsessan Peach (Matilda har en attityd i sin röst som jag tror skulle passa den nya versionen av karaktären)

Jesper Adefelt som Toad (Det känns som att han är väldigt bra på att göra såna slags röster som Toad alltså ljusa men samtidigt också raspiga)
Detta låter mycket bra, förresten. Christian Hedlund som Luigi borde verkligen hända. Tror också att Linus Wahlgren som Mario, Per "Ruskträsk" Johansson som Bowser, Lizette Pålsson som Prinsessan Peach, och Göran Gillinger som Toad är möjliga val. Men annars så hoppas jag på att de som du kommer på blir de riktiga rollerna.

Marcusen

Citat från: Skokaka skrivet  1 mars 2023 kl. 14:48:58Jag tror att hon syftar på Jan Åström som Bowser. Nåja, även jag tycker att det skulle passa. Hon hoppades på insatsen förut. ;)
Var inte det Steffans påhit? Hur som helst det skulle passa.

Citat från: Skokaka skrivet  1 mars 2023 kl. 15:22:16Detta låter mycket bra, förresten. Christian Hedlund som Luigi borde verkligen hända. Tror också att Linus Wahlgren som Mario, Per "Ruskträsk" Johansson som Bowser, Lizette Pålsson som Prinsessan Peach, och Göran Gillinger som Toad är möjliga val. Men annars så hoppas jag på att de som du kommer på blir de riktiga rollerna.
Linus Wahlgren skulle kanske kunna dubba Chris Pratt men jag känner att vi inte behöver snöa in oss på kändisar.

Visst Linus Wahlgren har dubbat ganska mycket tidigare mer än andra kändisar och han kan väl kanske räknas som röstskådespelare.

Men jag siktar in mig på folk som lever på det som deras yrke för det är de som kan röstskådespeleri bäst.

Skokaka

Citat från: Marcusen skrivet  1 mars 2023 kl. 16:22:10Var inte det Steffans påhit? Hur som helst det skulle passa.
Linus Wahlgren skulle kanske kunna dubba Chris Pratt men jag känner att vi inte behöver snöa in oss på kändisar.

Visst Linus Wahlgren har dubbat ganska mycket tidigare mer än andra kändisar och han kan väl kanske räknas som röstskådespelare.

Men jag siktar in mig på folk som lever på det som deras yrke för det är de som kan röstskådespeleri bäst.
Eller jo, jag hade faktiskt också Jan Åström i tanken, men jag minns att Steffan kom på Jan Åström först. Så... Då är vi väl fyra som håller med, såklart.

Hoppas dock att någon bekant faktiskt kommer att medverka i den Svenska dubbningen...

Elios


Dubintrested

Citat från: Elios skrivet  1 mars 2023 kl. 17:30:56Undrar om denna är värd att se.
Även om den bara skulle hålla samma kvalitet som andra ilumination filmer så är ju en Mario film i alla fall intressant.

Erika

Citat från: gstone skrivet  1 mars 2023 kl. 13:17:11Jag vill bara påpeka at det inte var jag som gjord listan jag hittade den på Twitter  ;)

https://twitter.com/Aiklund/status/1578144509069623298

Sen tycker jag inte behöver bli så arg på mig heller :)

Det var ju mest på skämt.

Jag tror också Sony Pictures kan hitta mer passande röster  :D
Försök bara tänka på vad du postar, om det är lämpligt eller ej. Just i detta fall, var det inte direkt passande...

Hoppas också på bra och passande röster, gärna riktiga röstskådespelare/dubbare. Någon enstaka kändis är dock okej.

Citat från: Elios skrivet  1 mars 2023 kl. 17:30:56Undrar om denna är värd att se.
Om inte annat verkar den vara charmig. :) Blir mer och mer sugen att se den på bio...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 mars 2023 kl. 13:17:11Jag vill bara påpeka at det inte var jag som gjord listan jag hittade den på Twitter  ;)

https://twitter.com/Aiklund/status/1578144509069623298
Det kanske vore en fördel om du upplyser när du tar något från Twitter, så att vi vet källan för uppgifterna...?

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  1 mars 2023 kl. 16:44:57Eller jo, jag hade faktiskt också Jan Åström i tanken, men jag minns att Steffan kom på Jan Åström först. Så... Då är vi väl fyra som håller med, såklart.

Hoppas dock att någon bekant faktiskt kommer att medverka i den Svenska dubbningen...
Vad spelar det för roll vem som var först med tanken? Det viktiga är väl att det är en bra idé då han faktiskt skulle passa.

MOA

Vet ni vad jag tror?Om denna film blir riktigt bra kan de nog komma en Zelda film eller även en Metroid film