Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 09:46:40Vet ni vad jag tror?Om denna film blir riktigt bra kan de nog komma en Zelda film eller även en Metroid film
Nintendo har ju köpt sig ett filmbolag så det är troligt.

Skokaka

Även om filmen inte blir perfekt så kommer jag nog säkert att tycka om den i hela fall.

Men om den blir en flopp så kommer jag att kränka till The Emoji Movie ännu mer.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 09:46:40Vet ni vad jag tror?Om denna film blir riktigt bra kan de nog komma en Zelda film eller även en Metroid film
Hoppas det. Även en film där olika spel är i samma universum (ungefär som Super Smash Bros. eller något).

Skokaka


MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 mars 2023 kl. 16:31:26Här är sista trailern. Wow, den kom snabbare än vad jag förväntade mig:

https://www.youtube.com/watch?v=BGHcbolR4k4&pp=ygUSbWFyaW8gZmlsbSBzdmVuc2th
Såg den igår,helt otrolig
Jag DÖR om Jan Åström int spelar Bowser,han skulle bli den bästa rösten efter Gunnar Ernblad.
Hoppas att min önskan går i uppfyllelse ::)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 mars 2023 kl. 16:36:22Såg den igår,helt otrolig
Jag DÖR om Jan Åström int spelar Bowser,han skulle bli den bästa rösten efter Gunnar Ernblad.
Hoppas att min önskan går i uppfyllelse ::)
Osäker dock varför det blev en länk istället för att videon visades direkt i den här sidan (då det funkade förut) men denna Svenska trailern kom snabbare än de andra, den Engelska kom ju igår...

Och vet fortfarande inte vilka röster användes i denna trailern heller. :-\

Steffan Rudvall

När jag lyssnar på klippet kan jag tyvärr inte påstå att det jag hör är Jan Åström.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 mars 2023 kl. 20:15:21När jag lyssnar på klippet kan jag tyvärr inte påstå att det jag hör är Jan Åström.
Men vem vet om detta är bara en trailer röst? Om vem tycker du att det låter som?

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 10 mars 2023 kl. 20:17:06Men vem vet om detta är bara en trailer röst?
Det kan förstås ingen vara säker på, men ju närmare premiären man kommer desto större är ju sannolikheten att det är de "skarpa" rösterna vi hör. Nu när det bara är en månad kvar till premiären är det väl ganska troligt att det är de riktiga rösterna och inga slaskröster, men den som lever får se...

gstone

Nu har rösterna i filmen avslöjats:D  

Dom svenska rösterna kommer vara

  Oscar Harryson, Joakim Tidermark, Carla Abrahamsen, Njol Badjie (Panetoz), Lawrence Mackrory, Petter Isaksson, Claes Ljungmark, Ivan Mathias Petersson, Ines Kolonej, Göran Gillinger, Anneli Heed, Tobias Almborg, Charles Martinet, Anders Engdahl, Anna Kyrö, Anna Sequi Falkman, Anton Olofson Raeder, Cecilia Bjerkhede, Charlotte Saka, Christian Hedlund, Douglas Ek, Emma Bliss, Joanna Perera, Johan Kalén, Kristina Nordström Töyrä, Owe Bergsten, Paula Manrique, Petter Forsberg, Terese Ingelson

Än så länge är inte klart vem som kommer spela vem

Notera att kontigt nog Charles Martinet  stod med bland dom svenska rösterb ?? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2023 kl. 21:03:52Notera att kontigt nog Charles Martinet  stod med bland dom svenska rösterb ?? ???
Det rör sig förmodligen om någon rollfigur som ligger i M&E-spåret, så att rösten inte kan dubbas. Då kommer ju han per definition att medverka i alla dubbningar av filmen i världen.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2023 kl. 21:03:52Nu har rösterna i filmen avslöjats:D 

Dom svenska rösterna kommer vara

  Oscar Harryson, Joakim Tidermark, Carla Abrahamsen, Njol Badjie (Panetoz), Lawrence Mackrory, Petter Isaksson, Claes Ljungmark, Ivan Mathias Petersson, Ines Kolonej, Göran Gillinger, Anneli Heed, Tobias Almborg, Charles Martinet, Anders Engdahl, Anna Kyrö, Anna Sequi Falkman, Anton Olofson Raeder, Cecilia Bjerkhede, Charlotte Saka, Christian Hedlund, Douglas Ek, Emma Bliss, Joanna Perera, Johan Kalén, Kristina Nordström Töyrä, Owe Bergsten, Paula Manrique, Petter Forsberg, Terese Ingelson

Än så länge är inte klart vem som kommer spela vem

Notera att kontigt nog Charles Martinet  stod med bland dom svenska rösterb ?? ???
Och vart är källan?

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 20 mars 2023 kl. 21:14:59Och vart är källan?
Det är uppenbarligen taget från UIPs webbsida:
https://www.uip.se/

(Men jag håller med att Gstone borde ha skrivit ut det i sitt inlägg - man ska ha för vana att alltid sätta ut källangivelser)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2023 kl. 21:03:52Nu har rösterna i filmen avslöjats:D 

Dom svenska rösterna kommer vara

Oscar Harryson, Joakim Tidermark, Carla Abrahamsen, Njol Badjie (Panetoz), Lawrence Mackrory, Petter Isaksson, Claes Ljungmark, Ivan Mathias Petersson, Ines Kolonej, Göran Gillinger, Anneli Heed, Tobias Almborg, Charles Martinet, Anders Engdahl, Anna Kyrö, Anna Sequi Falkman, Anton Olofson Raeder, Cecilia Bjerkhede, Charlotte Saka, Christian Hedlund, Douglas Ek, Emma Bliss, Joanna Perera, Johan Kalén, Kristina Nordström Töyrä, Owe Bergsten, Paula Manrique, Petter Forsberg, Terese Ingelson

Än så länge är inte klart vem som kommer spela vem
Några gissningar då:

Mario - Oscar Harryson
Luigi - Joakim Tidermark
Peach - Carla Abrahamsen
Toad - Njol Badije
Bowser - Lawrence Mackrory
Donkey Kong - Petter Isaksson
Cranky Kong - Claes Ljungmark
Kamek - Ivan Mathias Petersson
Spike - Göran Gillinger
Rörmokarreklamsdam - Anneli Heed
Pingvinkungen - Anton Olofson Raeder

Insåg precis att vi inte ens har en fullständig lista med engelska röster.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2023 kl. 21:19:45Det är uppenbarligen taget från UIPs webbsida:
https://www.uip.se/

(Men jag håller med att Gstone borde ha skrivit ut det i sitt inlägg - man ska ha för vana att alltid sätta ut källangivelser)
Wow... Så då är det sant trots allt.