Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Christian Hedlund skrivet 14 april 2023 kl. 06:03:17Kan bekräfta att han pratar svenska (helt otroligt bra) i filmen, dock bara en mening och Wahoo! 😊
Koolt 😊
Houba !

Disneyfantasten

Såg filmen idag och tycker den var rätt bra, överlag 7/10

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Sabelöga

Houba !

MOA


TonyTonka

#426
Nu har jag sett Super Mario-filmen både på engelska och svenska, och jag måste säga att filmen var riktigt bra. Det fanns dock några små detaljer som gjorde att filmen kanske inte var riktigt 10/10, men den håller ändå att ses flera gånger.

Den svenska dubbningen var mycket bra, de flesta passade bra i sina roller, den enda jag inte tyckte passade riktigt var Carla Abrahamsen som Peach. Originalets Anya Taylor-Joy hade en mer djupare röst, Carla var alldeles för ljus, vilket är ironiskt med tanke på att Peachs röst är väldigt ljus i spelen.

Jag lyckades inte identifiera någon av birollerna, men jag tyckte att Pingvinkungens röst lät väldigt lik Bengt Järnblad trots att han inte står med på rollistan.

Jag tror också att Christian Hedlund eventuellt gör toadvakten som säger "prinsessan finns i ett annat slott", apan med swagbrillorna och/eller Diddy Kong.

Tyckte också att det lät som att Göran Gillinger gjorde rösten till en random Koopa Troopa.

Håller med de som skrev ovan att Charles Martinet pratade utmärkt svenska i filmen. :D

Jag håller tummarna för att de kommer göra en uppföljare. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 19 april 2023 kl. 19:54:29Nu har jag sett Super Mario-filmen både på engelska och svenska, och jag måste säga att filmen var riktigt bra. Det fanns dock några små detaljer som gjorde att filmen kanske inte var riktigt 10/10, men den håller ändå att ses flera gånger.

Den svenska dubbningen var mycket bra, de flesta passade bra i sina roller, den enda jag inte tyckte passade riktigt var Carla Abrahamsen som Peach. Originalets Ayla Taylor-Joy hade en mer djupare röst, Carla var alldeles för ljus, vilket är ironiskt med tanke på att Peachs röst är väldigt ljus i spelen.

Jag lyckades inte identifiera någon av birollerna, men jag tyckte att Pingvinkungens röst lät väldigt lik Bengt Järnblad trots att han inte står med på rollistan.

Jag tror också att Christian Hedlund eventuellt gör toadvakten som säger "prinsessan finns i ett annat slott", apan med swagbrillorna och/eller Diddy Kong.

Tyckte också att det lät som att Göran Gillinger gjorde rösten till en random Koopa Troopa.

Håller med de som skrev ovan att Charles Martinet pratade utmärkt svenska i filmen. :D

Jag håller tummarna för att de kommer göra en uppföljare. :D

Jag har inte sett originalversionen (jag brukar alltid välja svenska dubbningen på bio om det finns möjlighet, plus att det också är ekonomiskt att endast se den), så jag har inget att jämföra med, men i ärlighetens namn tycker jag ändå att Carla Abrahamsen gjorde en bra prestation som Peach, och vad bättre är: hon använder sin "vanliga" röst (så att man inte tänker på hennes roll som Vanilja), faktum är att jag till en början var osäker, men blev positivt överraskad.

TonyTonka

#428
Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2023 kl. 20:05:34Jag har inte sett originalversionen (jag brukar alltid välja svenska dubbningen på bio om det finns möjlighet, plus att det också är ekonomiskt att endast se den), så jag har inget att jämföra med, men i ärlighetens namn tycker jag ändå att Carla Abrahamsen gjorde en bra prestation som Peach, och vad bättre är: hon använder sin "vanliga" röst (så att man inte tänker på hennes roll som Vanilja), faktum är att jag till en början var osäker, men blev positivt överraskad.
Jo, hon var inte alls dålig, tycker nog bara om Anya Taylor-Joy mer än henne.

Lite utanför ämnet, men jag tycker Carla Abrahamsen är grym som Vanilja von Sockertopp.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Dubintrested

Ingen som har ett litet klipp på när Charlotte pratar svenska?

TonyTonka

Förresten, jag la märke till att man lät de svenska skådespelarna tala in några av replikerna på engelska, till exempel "Let's-a go" och "It's on like Donkey Kong!" vilket jag förstår då det antagligen är nästintill omöjligt att få till en översättning som passar. Kanske inte den mest optimala lösningen att lämna de på engelska, men jag tycker i alla fall det var den bästa lösningen.

Sedan kanske det bara är jag, men använde de inte tidvis rätt så gammalt språkbruk i filmen? Orden "dräpa" och "stupa" var bland annat med, och de tycker jag klingar lite gammaldags. Jag har inget emot orden, bara reagerade lite när jag såg filmen. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Dubintrested

Citat från: Dubinterested skrivet 19 april 2023 kl. 20:10:25Ingen som har ett litet klipp på när Charlotte pratar svenska?
Det blev autokorrekt det ska vara Charles

TonyTonka

Citat från: Dubinterested skrivet 19 april 2023 kl. 20:10:25Ingen som har ett litet klipp på när Charlotte pratar svenska?
Jag antar att du menar Charles?

Nä, tyvärr inte, filmen har ju inte kommit ut på bio än, men om ingen annan hinner före så lovar jag att posta ett klipp när filmen kommer ut på dvd/blu-ray/streaming.

På tal om det, finns det något datum spikat för filmens release på dvd/blu-ray/stream ännu för filmen, eller är det för tidigt?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Dubintrested

Citat från: TonyTonka skrivet 19 april 2023 kl. 20:12:11Jag antar att du menar Charles?

Nä, tyvärr inte, filmen har ju inte kommit ut på bio än, men om ingen annan hinner före så lovar jag att posta ett klipp när filmen kommer ut på dvd/blu-ray/streaming.
Tror du någon har filmat bioduken? Såg nämligen att det var någon som skämta om den svenska dubbningen på tiktok

TonyTonka

Citat från: Dubinterested skrivet 19 april 2023 kl. 20:14:14Tror du någon har filmat bioduken? Såg nämligen att det var någon som skämta om den svenska dubbningen på tiktok
Mycket möjligt, vet att originalversionen finns filmad i biosalongen om man letar, men något säger mig att det sker mycket mer sällan i sverige.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D