Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nalle Puh

Startat av Elios, 18 augusti 2009 kl. 20:20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2018 kl. 15:30:21
Jag slipper nog gärna Olli Markenros som Nalle Puh. Jag har inget alls emot honom som skådis, men som Nalle Puh passar han inte...

Å andra sidan passar ju dock inte Jan Jönsson som Puh heller, men att välja mellan de två känns ungefär som att välja mellan pest och kolera...

Bara för att den suveräna Guy de la Berg gått bort, så borde vi inte behöva nöja oss med mediokra Puh-skådisar, utan det borde gå att hitta någon riktigt bra och passande röst till rollen.

Hursomhelst tror jag inte det är troligt att Olli skulle godkännas av Disney efter så många år. Då är det nog tyvärr mer sannolikt att Jan Jönsson fortsätter som Puh, även fast jag hoppas att Disney har vett nog att underkänna han också så att dubbningsstudion får börja leta efter en helt ny och bra Puh-röst; på samma sätt som de ju oundvikligen lär behöva göra med Kanin.

Jag håller med om vartenda ord du säger!  ;)

(fast å andra sidan är inte heller Daniel Goldmann vidare lyckad ersättare som Kanin)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2019 kl. 08:25:41
Jag håller med om vartenda ord du säger!  ;)

(fast å andra sidan är inte heller Daniel Goldmann vidare lyckad ersättare som Kanin)

Jag tycker inte han är dålig men man vill ju ha Charlie!  ???

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  7 april 2019 kl. 23:56:12
Jag tycker inte han är dålig men man vill ju ha Charlie!  ???

Det är väl klart att jag föredrar Charlie Elvegård som Kanin! (han är ju den enda solklara rösten, men är tyvärr borta ifrån oss likaväl som Guy De La Berg som är den enda solklara Puh-rösten även om Tor Isedal var ganska bra i rollen med, men tyvärr är även han bortgången)

Jag menade att Daniel Goldmann är lika misslyckad som Kanin som Jan Jönsson är som Nalle Puh! (vilket nästan förstör Puh-dubbningarna helt på egen hand)

Jag är trött på att Jan Jönsson spelar Puh och som om inte det skulle räcka så kommer också Daniel Goldmann och spelar Kanin, som inte heller är någon vidare lyckad ersättare! (har ingenting emot dem som skådespelare, men i just dessa roller passar de INTE!)

Så till kommande projekt är båda i behov av bättre passande röster (Andreas Nilsson tycker jag ska spela Kanin likaväl som jag tycker att Christian Hedlund ska spela Nalle Puh)

E

En intressant sak med filmen Nalle Puh: Vårkul med Ru är att den faktiskt är baserad på A Christmas Carol av Charles Dickens fast dom har bytt ut julen mot påsken, Kanin är Ebenezer Scrooge och Berättaren är Jul-Andarna, fast dom har ju sina riktiga namn

Disneyfantasten

#64
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 augusti 2019 kl. 14:38:25
En intressant sak med filmen Nalle Puh: Vårkul med Ru är att den faktiskt är baserad på A Christmas Carol av Charles Dickens fast dom har bytt ut julen mot påsken, Kanin är Ebenezer Scrooge och Berättaren är Jul-Andarna, fast dom har ju sina riktiga namn

Jag lärde mig det ganska sent, tror det var runt 2013-2014-2015... (minns inte exakt när, men jag vet iallafall att jag läste det på Disneyania)

Det har dock gjorts "riktiga" julsagor av Disney också, först ut var Musse Piggs Julsaga 1983 och efter den kom Mupparnas Julsaga 1992...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 augusti 2019 kl. 16:19:58
Det har dock gjorts "riktiga" julsagor av Disney också, först ut var Musse Piggs Julsaga 1983 och efter den kom Mupparnas Julsaga 1983...
Och dom gjorde också den här:

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 augusti 2019 kl. 21:53:37
Och dom gjorde också den här:


Justé, den har jag inte sett ännu... (inte hela iallafall)

Även om det inte är Disney så har det också gjorts en version av Barbie, men där har bl.a. Scrooge ersatts av Eden, Jakob Marley har ersatts av Faster Marie, osv.

Disneyfantasten

OBS! Jag upptäckte att jag råkade skriva fel år på Mupparnas Julsaga, så jag korrigerade det snabbt!

Disneyfantasten

Fråga; Vet någon om specialavsnittet Super Duper Super Sleuths (ur "Mina Vänner Tiger och Nalle Puh") någonsin visats i Sverige?

Steffan Rudvall

Vem var det som spelade Nalle Puh i trailern för Nya äventyr i Sjumilaskogen?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2020 kl. 16:03:05
Vem var det som spelade Nalle Puh i trailern för Nya äventyr i Sjumilaskogen?

Enligt TonyTonka var det Ole Ornered...

Såg du förresten denna fråga?

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2020 kl. 16:03:05
Vem var det som spelade Nalle Puh i trailern för Nya äventyr i Sjumilaskogen?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 16:04:15
Enligt TonyTonka var det Ole Ornered...

Såg du förresten denna fråga?
Det är min fråga två gånger

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 augusti 2019 kl. 21:53:37
Och dom gjorde också den här:

Jim Carry är en av min favorit skådisar  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Vad har detta med Nalle Puh & göra?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 19 juli 2020 kl. 23:34:47
Vad har detta med Nalle Puh & göra?

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 augusti 2019 kl. 14:38:25
En intressant sak med filmen Nalle Puh: Vårkul med Ru är att den faktiskt är baserad på A Christmas Carol av Charles Dickens fast dom har bytt ut julen mot påsken, Kanin är Ebenezer Scrooge och Berättaren är Jul-Andarna, fast dom har ju sina riktiga namn