Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sonic the Hedgehog (2020)

Startat av gorehound, 16 november 2019 kl. 03:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 december 2019 kl. 16:38:10
Bokstavligen alla? Jag har hört att de tror att man får autism av vaccin, men jag trodde bara det var antingen en högljudd minoritet eller bara en stor del av dem. Ska vi fortsätta prata om detta ska vi nog inte ta det här i ämnet Sonic.

Det fördomsfullt också. För dom säjer att dom heller vill döda barn en autentiska eftersom dom inte vaccinera dom. Vilket visar hur mycket dom hatar folk som mig :'(

Det gör mig arg >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

För att lägga en kommentar om det otroliga sido-språket; Nej, inte ALLA anti-vaccine activists (eller pro-death som de också bör kallas ::) ) tror ungar får autism av vaccin. Vissa är bara felinformerade och tror att det är MER riskabelt att vaccinera och få en reaktion på vaccinet (typ, feber i två dagar) än att låta bli. Vissa är hjärntvättade av alternativ media som säger att vaccin är FARLIGARE än t.ex. mässling. Vissa är bara tröga och gör som de blir tillsagda, d.v.s. har de en vän som är anti-vaccine så hakar de också på. Vissa vägrar lyssna på fakta och väljer att tro på det lättare alternativet genom att inte vaccinera. Anti-vacccine människor kan i högsta grad jämföras med the Flat Earth Society, med skillnaden att Anti-vaccination faktiskt dödar och är skadligt.

Jim Carrey's verkar mest sur över det faktum att de (med rätta) slog igenom en lag 2015 som kräver vaccin på alla skolbarn i viss ålder oavsett vad deras föräldrar tycker. Detta var ju som sagt 2015, så vad han tycker nu efter mässling-epedemierna som varit är svårt att säga. Förhoppningsvis har han ändrat sig   ¯\_(ツ)_/¯

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 20 december 2019 kl. 19:09:35
För att lägga en kommentar om det otroliga sido-språket; Nej, inte ALLA anti-vaccine activists (eller pro-death som de också bör kallas ::) ) tror ungar får autism av vaccin. Vissa är bara felinformerade och tror att det är MER riskabelt att vaccinera och få en reaktion på vaccinet (typ, feber i två dagar) än att låta bli. Vissa är hjärntvättade av alternativ media som säger att vaccin är FARLIGARE än t.ex. mässling. Vissa är bara tröga och gör som de blir tillsagda, d.v.s. har de en vän som är anti-vaccine så hakar de också på. Vissa vägrar lyssna på fakta och väljer att tro på det lättare alternativet genom att inte vaccinera. Anti-vacccine människor kan i högsta grad jämföras med the Flat Earth Society, med skillnaden att Anti-vaccination faktiskt dödar och är skadligt.

Jim Carrey's verkar mest sur över det faktum att de (med rätta) slog igenom en lag 2015 som kräver vaccin på alla skolbarn i viss ålder oavsett vad deras föräldrar tycker. Detta var ju som sagt 2015, så vad han tycker nu efter mässling-epedemierna som varit är svårt att säga. Förhoppningsvis har han ändrat sig   ¯\_(ツ)_/¯

Dom tycke autism är ett ödde värre än DÖD. Fattar du vad störande det är för folk som mig ⁉️😡 och hur ledsen jag blir ⁉️😭
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det värkar som Sonic The Hadehog har väldigt bra dubbning. Litte lustigt med tanke på hur hatade trailern att ändå den svenska röst lista ser så bra ut😀😂

Hoppas Dolitte och Spies in Disguise också har bra svenska röster då dess är fler jag faktiskt planar att se.

Och hoppas verklighet rollista för Framåt på svenska är bra. Men i storståtliga alla Pixar bra röster några har superbra röster.

Monste4 Inc är ju superbra dubbade med Olof Thunberg och allt kul att han var med över 50 efter han började dubba !

Och vem kan inte ÄLSKAA Robert Gustafson som Mike 😍👏❓🤩🏆
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 december 2019 kl. 15:57:37
Det tror jag inte. Om du inte redan visste det var det Björn som dubbade Kingpin i Spider-Man: Into the Spider-Verse och Maui i Vaiana.

Vet mycket väl vem Björnan Bengtsson är.
Det är den här stiliga karlen:

https://www.barncancerfonden.se/press/bjorn-bengtsson-barncancerfondens-nya-rost/

Han spelade även en advokat i årets senaste Quick. Men med hans två roller i Bröderna Karlsson.
Han är ju även rösten till Kenai i Björnbröder. Så nej han är absolut ingen främling för mig. Tvärtom. Undrade dock lite för skojs skull om han kanske på någon liten procents chans råkar vara släkt med Robin Bengtsson.  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 20 december 2019 kl. 23:24:20
Vet mycket väl vem Björnan Bengtsson är.
Det är den här stiliga karlen:

https://www.barncancerfonden.se/press/bjorn-bengtsson-barncancerfondens-nya-rost/

Han spelade även en advokat i årets senaste Quick. Men med hans två roller i Bröderna Karlsson.
Han är ju även rösten till Kenai i Björnbröder. Så nej han är absolut ingen främling för mig. Tvärtom. Undrade dock lite för skojs skull om han kanske på någon liten procents chans råkar vara släkt med Robin Bengtsson.  ;D

De är födda på två olika ställen och har, så vitt jag vet, helt olika släkt. Det enda de har gemensamt är efternamnet som jag misstänker inte är så värst sällsynt.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 december 2019 kl. 23:53:56
De är födda på två olika ställen och har, så vitt jag vet, helt olika släkt. Det enda de har gemensamt är efternamnet som jag misstänker inte är så värst sällsynt.

Allt var ironi min vän.  ;D

Elios

Jonas Kruse var det vi hörde som Dr. Eggman i trailern. Han har även gjort rösten till pappa Dirk i Spionfamiljen.  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 29 december 2019 kl. 13:37:43
Jonas Kruse var det vi hörde som Dr. Eggman i trailern. Han har även gjort rösten till pappa Dirk i Spionfamiljen.  ;D

Var kan man se den svenska trailern? Den där dropfileslänken funkar inte som den ska för mig och jag vill gärna se den. Jonas Kruse dubbade även titelkaraktären i Kapten Kalsong åt Netflix (d.v.s Netflixserien samt dubbningen av filmen som finns på Netflix)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 december 2019 kl. 14:05:24
Var kan man se den svenska trailern? Den där dropfileslänken funkar inte som den ska för mig och jag vill gärna se den. Jonas Kruse dubbade även titelkaraktären i Kapten Kalsong åt Netflix (d.v.s Netflixserien samt dubbningen av filmen som finns på Netflix)

Den gick väl att ladda ner här jag för mig.
Var även med i Monster VS Aliens det var där jag kände igen honom från Spionfamiljen.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 29 december 2019 kl. 13:37:43
Jonas Kruse var det vi hörde som Dr. Eggman i trailern. Han har även gjort rösten till pappa Dirk i Spionfamiljen.  ;D

Jag tycker Kruse är som Adam Fetiz i med att båda var väldigt bra hotfulla röster som passar till skurkar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Nu börjar ju snart filmen närma sig. Ska bli kul och se.  ;D

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 11 januari 2020 kl. 04:08:11
Nu börjar ju snart filmen närma sig. Ska bli kul och se.  ;D
Sjukt kul!   :D
Houba !

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com