Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 februari 2023 kl. 12:59:45Det var egentligen en online kompis som blev mördad, hennes vän sa till mig att mördaren fångades.
De verkade lite som ett troll inlägg men bra att mördaren rullade in skinkan till finkan.
Jag har hittat ett sätt att spela Flash spel igen,så positivt att jag kan spela Flash spel som jag int spelat på över 10 år

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2023 kl. 13:29:09De verkade lite som ett troll inlägg men bra att mördaren rullade in skinkan till finkan.
Jag har hittat ett sätt att spela Flash spel igen,så positivt att jag kan spela Flash spel som jag int spelat på över 10 år
Trevligt att du har hittat spelen också. ;D

Erika

Migränen är äntligen borta! :D

Älskar även de fakta Oscar Isaksson som delar med sig, som till exempel inlägget i Babar-tråden. Tack så mycket, sådant är helt klart guld. :)

Mathilda Gustafsson

Jag kom nyligen ut för min familj och de tog det faktiskt jättebra 
        -
        -
        - 
        -
        -
        
                  
                                  

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 mars 2023 kl. 16:04:05Jag kom nyligen ut för min familj och de tog det faktiskt jättebra
        -
        -
        -
        -
        -
       
                 
                                 
Homo?


Lilla My


Will Siv

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 mars 2023 kl. 16:04:05Jag kom nyligen ut för min familj och de tog det faktiskt jättebra
        -
        -
        -
        -
        -
       
                 
                                 
Underbart! :D

Mathilda Gustafsson

Jag har vetat länge men det var så skönt att äntligen få ut det

Skokaka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 mars 2023 kl. 19:26:21Jag har vetat länge men det var så skönt att äntligen få ut det
Det är bra att de accepterade dig för det du är. :D

gstone

Jag är så lycklig över att Wicked äntligen kommer till sverige ! :D

Det är UNDERBART ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Hey Arnold på svenska

Jag är positivt att kunna se sanningen i världen som många kan inte se eller förstå.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Mathilda Gustafsson

I Malmö byggs ett nytt gymnasium om man har under hela processen tänkt klimatsmart och återbrukat väldigt mycket för att minimera klimatpåverkan. Gymnasiet heter Citadellsgymnasium efter vägen det ligger på.

Anledningen att att jag tar upp det här är för att de verkligen brytt sig om klimatet men samtidigt även om eleverna så det är vin vin för alla.

Grejen är dock att det är redan fanns en skola Universitetsholmens gymnasium på samma plats som revs för att bygga Citadellsgymnasium. Det fanns ju redan en skola där så det är synd att den revs för att bygga just en skola på samma plats annars kunde man ju ha använt de gamla lokalerna.

Men överlag väldigt positivt att de är uppbyggnaden av en ny modern skola som dessutom är enorm har låtit klimatpåverkan gå i första hand. Till och med träden kommer från trädhotell och konsten har bevarats från skolan som redan fanns där.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 mars 2023 kl. 20:27:13Grejen är dock att det är redan fanns en skola Universitetsholmens gymnasium på samma plats som revs för att bygga Citadellsgymnasium. Det fanns ju redan en skola där så det är synd att den revs för att bygga just en skola på samma plats annars kunde man ju ha använt de gamla lokalerna.
Universitetholmens gymnasium känner jag till, de lokalerna var väldigt slitna den hade dock ett bra läge så att den rivits för att en ny skola ska få plats är vettigt. Dessutom var den mycket mindre än vad Citadellsgymnasium är/ska bli antalet elever som får plats blir dubbelt så stor.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 mars 2023 kl. 20:44:32Universitetholmens gymnasium känner jag till, de lokalerna var väldigt slitna den hade dock ett bra läge så att den rivits för att en ny skola ska få plats är vettigt. Dessutom var den mycket mindre än vad Citadellsgymnasium är/ska bli antalet elever som får plats blir dubbelt så stor.
Men alla kommunala gymnasieskolor i Malmö är ju gamla ju! Citadellgymnasiet är väl det första de bygger på typ 60 år. Enligt din teori skulle de riva varenda gymnasieskola i Malmö och bygga nya på samma plats.