Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet 12 februari 2023 kl. 19:10:24Dessa avsnitt saknas i den uppladdningen så överlag är det ju ganska bra.

Säsong 1: 7, 20, 48
Säsong 2: 2, 5, 6
Det som sägs vara avsnitt 47 är dock en dubbelett av avsnitt 1 så man måste nog gå igenom avsnitten i den där uppladdningen för att fastställa vilka som faktiskt finns och vilka som saknas.

Disneyfantasten

Jag har fler förslag;

- Casper Det Magiska Äventyret (1997)

- Casper Möter Wendy (1998)

- Joey (1997)

Jabberjaw

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2023 kl. 13:19:22Jag har fler förslag;

- Casper Det Magiska Äventyret (1997)

- Casper Möter Wendy (1998)

- Joey (1997)
Och även

Casper's Första Jul hade varit väldigt trevligt. Den gick som julfilm på 90-talet och finns ju som sagt inte på köpvideo eller någon streamingtjänst. :(

Men den kanske ingen har? Har för mig jag sett typ Daniel ha den inspelad från FilmNet. Men kanske finns andra som har den också.

Marcusen


Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 13 februari 2023 kl. 13:27:42Casper's Första Jul hade varit väldigt trevligt. Den gick som julfilm på 90-talet och finns ju som sagt inte på köpvideo eller någon streamingtjänst. :(

Men den kanske ingen har? Har för mig jag sett typ Daniel ha den inspelad från FilmNet. Men kanske finns andra som har den också.
Jag tror att jag ska ha Caspers första jul digitaliserad, men den finns nog på hårddisken till den havererade datorn. Så fort jag kommer åt innehållet ska jag försöka leta fram den och publicera på Archive.org. :)

Dubintrested

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 19:14:20Det var en kortvarig lycka - nu har Scooby-Doo - Var är du? tagits ned från Archive.org på grund av upphovsrättsanspråk från WarnerMedia; detta trots att det alltså bara rörde sig om VHS-rippar inspelat från TV3 (och till råga på allt av en dubbning som inte används längre)... :(

Can you upload these episodes again? Or ask someone to do it? It would be a great deed for the preservation of these dubs

Will Siv

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 13 februari 2023 kl. 09:24:34Jag kan höra mig för och se vad jag kan åstadkomma. Jag känner minst ett par personer som spelade in Herkules från SVT på den tiden det visades i Disneydags, så om de här avsnitten visades där borde sannolikheten vara ganska god att någon av dom spelat in alla eller vissa av de saknade avsnitten. :)

Vet ni om de aktuella avsnitten visades på SVT, och vilka titlarna är på de saknade avsnitten? De flesta personer jag känner brukar inte bry sig om avsnittsnummer utan bara avsnittstitlar, och det finns ju också alltid risken att olika avsnitt har olika nummer på olika listor. Jag har blivit lurad förr, så därför tar jag gärna namnen på de saknade avsnitten för att undvika missförstånd. :)
Just nu har jag ingen av dessa, men kan höra mig för om jag kan få tag i någon av dem. :)

Men jag känner dessvärre inte så värst många personer i Danmark, Norge och Finland, så sannolikheten att jag ska få tag i dubbningar som inte släppts på VHS är nog dessvärre ganska begränsad. Men jag ska göra ett försök och höra mig för, så får vi se. Jag återkommer med besked.
Jag letar också efter en del serier, jag skickade en "önskelista" via PM

Historielektions Soveren

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 11 februari 2023 kl. 12:58:53Youtube skulle inte tillåta det och jag har försökt en gång att lägga ut hela avsnitt med Hey Arnold! på archive men det försvann så jag lämnade sidan.
Skulle du kunna be någon att lägga ut avsnitten av Arthur på archive? Så som Daniel gjort med grejer han inte har viljat ska kopplas till honom? Som han gjorde med The Scooby-Doo Show som BPS laddat upp istället.
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Hey Arnold på svenska

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 13 februari 2023 kl. 19:50:58Skulle du kunna be någon att lägga ut avsnitten av Arthur på archive? Så som Daniel gjort med grejer han inte har viljat ska kopplas till honom? Som han gjorde med The Scooby-Doo Show som BPS laddat upp istället.
Om någon är intresserad kan jag nog göra så.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Marcusen

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 13 februari 2023 kl. 19:52:38Om någon är intresserad kan jag nog göra så.
Alltså om du känner dig Intresserad av att göra det så kör på

BPS

Jag fick ett mail där jag blev ombedd att svara i den här tråden. Jag har egentligen inte så mycket tid just nu men om det bara gäller uppladdning på Archive så kan jag nog ta mig tiden om det skulle behövas.

BPS

Citat från: BPS skrivet 13 februari 2023 kl. 20:22:17Jag har egentligen inte så mycket tid just nu men om det bara gäller uppladdning på Archive så kan jag nog ta mig tiden om det skulle behövas.
Så nu har jag laddat upp det!

https://archive.org/details/arthur-swedish

Daniel Hofverberg

Citat från: Dubinterested skrivet 13 februari 2023 kl. 17:05:30Can you upload these episodes again? Or ask someone to do it? It would be a great deed for the preservation of these dubs
It's pretty much pointless for me to upload Scooby-Doo - Where Are You? again, as I would assume it would be taken down pretty much immediately. But if someone else would like to give it a try, I would very much appreciate it - the result would likely be the same, but it's not a complete certainty...

TecknatÄlskare

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 13 februari 2023 kl. 09:24:34Jag kan höra mig för och se vad jag kan åstadkomma. Jag känner minst ett par personer som spelade in Herkules från SVT på den tiden det visades i Disneydags, så om de här avsnitten visades där borde sannolikheten vara ganska god att någon av dom spelat in alla eller vissa av de saknade avsnitten. :)

Vet ni om de aktuella avsnitten visades på SVT, och vilka titlarna är på de saknade avsnitten? De flesta personer jag känner brukar inte bry sig om avsnittsnummer utan bara avsnittstitlar, och det finns ju också alltid risken att olika avsnitt har olika nummer på olika listor. Jag har blivit lurad förr, så därför tar jag gärna namnen på de saknade avsnitten för att undvika missförstånd. :)
Just nu har jag ingen av dessa, men kan höra mig för om jag kan få tag i någon av dem. :)

Men jag känner dessvärre inte så värst många personer i Danmark, Norge och Finland, så sannolikheten att jag ska få tag i dubbningar som inte släppts på VHS är nog dessvärre ganska begränsad. Men jag ska göra ett försök och höra mig för, så får vi se. Jag återkommer med besked.

Du verkar få tag i det mesta, hur ser det ut med barnprogram från TV1000 och TV3?

Tänker på t.ex Sandokan, TMNT (Vacation in Europe säsongen som endast sändes på TV1000).


Racnar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2023 kl. 01:42:34It's pretty much pointless for me to upload Scooby-Doo - Where Are You? again, as I would assume it would be taken down pretty much immediately. But if someone else would like to give it a try, I would very much appreciate it - the result would likely be the same, but it's not a complete certainty...
BPS uppladdning av The Scooby-Doo Show är fortfarande kvar kanske han kan prova?