Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den lilla sjöjungfrun (2023)

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2022 kl. 14:04:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Okej, Caroline Hamberg har jag aldrig hört talas om förut...

Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 mars 2023 kl. 19:33:35Okej, Caroline Hamberg har jag aldrig hört talas om förut...
Jag undrar om hon är godkänd av Disney? 

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 mars 2023 kl. 19:33:35Okej, Caroline Hamberg har jag aldrig hört talas om förut...
Det beror ju på att hon vunnit en tävling och priset varit att få dubba en roll i en Disneyfilm.
Citat från: Oskar skrivet 13 mars 2023 kl. 19:35:40Jag undrar om hon är godkänd av Disney?
I såna här tävlingar tvivlar jag på att det är några större karaktärer så antagligen inget som behöver godkännas av Disney.

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 mars 2023 kl. 19:39:11Det beror ju på att hon vunnit en tävling och priset varit att få dubba en roll i en Disneyfilm.I såna här tävlingar tvivlar jag på att det är några större karaktärer så antagligen inget som behöver godkännas av Disney.
Ofta Disney godkänt rösterna. Om hon har bra tajming och musiktermer då blir bra.


Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 mars 2023 kl. 19:29:58Det verkar som filmen kommer dubbas https://www.filmstaden.se/nyhet/NCG86040/caroline-hamberg-dubbar-en-rost-till-den-lilla-sjojungfrun

Jag deltog faktiskt själv i tävlingen. Men som du ser vad jag inte . :'(
Vilken roll var det man tävlade om i den tävlingen? Vid sådana där tävlingar brukar det ju nämligen oftast röra sig om väldigt små biroller...

Elios

Längtar verkligen tills denna kommer.  ;D ;D

Elios

Får se om Anders Öjebo kanske återvänder då som krabban Sebastian. För är nog inte så jätte troligt att Per Myhrberg gör det iallafall. :o :o

moviefan


Elios


Mathilda Gustafsson

Citat från: Elios skrivet 14 mars 2023 kl. 11:42:11Då missar du något.
Nej, Har du sett hur deras Sebastian och Måzart ser ut?

Elios

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 mars 2023 kl. 11:56:24Nej, Har du sett hur deras Sebastian och Måzart ser ut?
Ja men det gör ju ingenting. Vad skulle dom kunna göra bättre då? ^^

gstone

Kroken och Snoken kommer att vara med.

Dom är med på affischen,

Men jag har hör att fdom inte kommer att parta.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hon som dubbar Ariel på Svenska måste ha en fantastisk sångröst ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hailey Kilgore var väldigt nära att bli Ariel i filmen.

Hon var en nära tvåan.

Men till slut gick rollen till Halle Bailey.

Antagligen var var Bailey snäppet bättre än Kilgore.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

I fall ni inte redan vist det kommer Måsart var kvinnlig i filmen och hon kommer ha ett rap  nummer.

Vi får hoppas den svenska rösteren också kan sjunga bra.'


Jag känner inte till några svenska kvinnilga rappare så jag kan inte inte komma med några förslag. Men kanske någon med bakgrund i musikalteater eller en sångerska kan göra rollen bra med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.