Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Legendaren Sven-Bertil Taube! 🔥🔥🔥🔥🔥

Startat av Elios, 12 november 2022 kl. 10:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Thorbjørn Egner är ju dock känd för att ha varit en liten diktator med sina verk så att han skulle förbjuda filmen förvånar mig inte överdrivet mycket om jag ska vara ärlig.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 14 november 2022 kl. 20:08:56Thorbjørn Egner är ju dock känd för att ha varit en liten diktator med sina verk så att han skulle förbjuda filmen förvånar mig inte överdrivet mycket om jag ska vara ärlig.
Inte mig heller, men däremot är det skrämmande att en enskild person ska kunna fatta sådana beslut utan att alla andra inblandade ska ha något att säga till om. Thorbjørn var ju trots allt varken regissör, producent eller chef för filmbolaget som producerade filmen, och alla dessa borde rimligen ha något att säga till om vad gäller framtida releaser av en film.

Det borde ju som sagt styras av kontrakt, så att inte en enskild person ens kan stoppa en film från att ges ut även om hen skulle vilja det.

Lilla My


Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 november 2022 kl. 20:41:37Inte mig heller, men däremot är det skrämmande att en enskild person ska kunna fatta sådana beslut utan att alla andra inblandade ska ha något att säga till om. Thorbjørn var ju trots allt varken regissör, producent eller chef för filmbolaget som producerade filmen, och alla dessa borde rimligen ha något att säga till om vad gäller framtida releaser av en film.

Det borde ju som sagt styras av kontrakt, så att inte en enskild person ens kan stoppa en film från att ges ut även om hen skulle vilja det.
Mycket märkligt.  ??? ::)