Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Det lilla spöket Casper (Casper Classics) - North Pal (TV4) 1997-1998

Startat av Beck, 4 maj 2023 kl. 21:53:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Är det någon som har Det lilla spöket Casper (Casper Classics) och avsnittet North Pal med svenskt tal?
Det visades 1997-1998 på TV4, jag minns att Louise Raeder gjorde rösten till Casper.




Daniel Hofverberg

Jag har ganska många avsnitt av Casper Classics inspelade från TV4 och i mindre utsträckning från TV1000, men huruvida just North Pal är en av dem vet jag ärligt talat inte - jag har inte gått igenom mina inspelningar, och då det ju inte står utsatt avsnittstitlar är det ju inte så lätt att veta vilka avsnitt det är...

Beck

Hej Daniel!

Oj, har du? 

Jag hoppas att North Pal finns!
Det hade varit kul att höra den svenska dubbningen igen efter 25 år!

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2023 kl. 23:01:27Jag har ganska många avsnitt av Casper Classics inspelade från TV4 och i mindre utsträckning från TV1000, men huruvida just North Pal är en av dem vet jag ärligt talat inte - jag har inte gått igenom mina inspelningar, och då det ju inte står utsatt avsnittstitlar är det ju inte så lätt att veta vilka avsnitt det är...
Ladda upp på Archive.org

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  5 maj 2023 kl. 13:19:16Ladda upp på Archive.org
Det ska jag absolut göra, när jag har digitaliserat dessa VHS-band. :)

Men att först hitta åt banden och sen digitalisera dem lär inte gå på nolltid, så det kommer nog ta ett litet tag...

Citat från: Beck skrivet  5 maj 2023 kl. 12:11:31Hej Daniel!

Oj, har du?

Jag hoppas att North Pal finns!
Det hade varit kul att höra den svenska dubbningen igen efter 25 år!
Vilket är det bästa sättet att identifiera vilka avsnitt det är utifrån inspelningar? Tyvärr finns ju inga utsatta avsnittstitlar, så hur gör man för att på bästa och enklaste sätt reda ut vilka avsnitt man har...?

Helst något som går hyfsat snabbt, då jag har ganska många inspelade avsnitt och därför inte har tid att lägga ner alltför mycket detektivarbete på varje avsnitt. Utan att veta med säkerhet skulle jag gissa att jag nog har inspelat minst 10 - 20 avsnitt av Casper Classics, men jag vet inte hur många som TV4 och TV1000 sände?

Beck

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 maj 2023 kl. 12:17:48Det ska jag absolut göra, när jag har digitaliserat dessa VHS-band. :)

Men att först hitta åt banden och sen digitalisera dem lär inte gå på nolltid, så det kommer nog ta ett litet tag...
Vilket är det bästa sättet att identifiera vilka avsnitt det är utifrån inspelningar? Tyvärr finns ju inga utsatta avsnittstitlar, så hur gör man för att på bästa och enklaste sätt reda ut vilka avsnitt man har...?

Helst något som går hyfsat snabbt, då jag har ganska många inspelade avsnitt och därför inte har tid att lägga ner alltför mycket detektivarbete på varje avsnitt. Utan att veta med säkerhet skulle jag gissa att jag nog har inspelat minst 10 - 20 avsnitt av Casper Classics, men jag vet inte hur många som TV4 och TV1000 sände?
Ja, man kan ju snabbspola VHS-bandet, medan det visas på TV:n, tills man ser avsnittet med Casper, sälarna och Nordpolen (North Pal).


Jag snabbspolade ett band med Piff & Piff - Räddningspatrullen nyligen, och hittade rätt avsnitt.
Man måste inte titta igenom varje avsnitt från början till slut.

Daniel Hofverberg

Citat från: Beck skrivet  6 maj 2023 kl. 13:16:19Ja, man kan ju snabbspola VHS-bandet, medan det visas på TV:n, tills man ser avsnittet med Casper, sälarna och Nordpolen (North Pal).

Förvisso, men jag vill inte bara identifiera om just det här avsnittet finns med, utan identifiera samtliga avsnitt - det är för mig ganska ointressant att veta att North Pal plus 14 okända avsnitt finns med, utan jag vill ju veta vilka avsnitt jag har...

Beck

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 maj 2023 kl. 18:21:40Förvisso, men jag vill inte bara identifiera om just det här avsnittet finns med, utan identifiera samtliga avsnitt - det är för mig ganska ointressant att veta att North Pal plus 14 okända avsnitt finns med, utan jag vill ju veta vilka avsnitt jag har...
Hej Daniel!
Du kan digitalisera hela VHS-bandet från början till slut, och sedan kan jag och andra medlemmar försöka identifiera avsnitten med hjälp av Youtube-klipp.