Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mikael Roupé

Startat av TonyTonka, 3 november 2008 kl. 21:48:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 november 2020 kl. 19:53:47
Menar du att det förstör magin att han berättar om Sun Studio? Jag gillar Mikael Roupé, jag tycker han är en bra dämpare och han är också bra på att förställa rösten.

Håller helt med. Man tänker inte alltid på att det är samma skådespelare. Dem i Sun Studio där känns som Experter på det!  ;D

Elios

Varför ändrades rubriken på ämnet då?  ???

gstone

Jag måste medge att jag förlorade lite respekt för honom när jag upptäckte han var m,ed i den värsta animerad film Disney någonsin gjort .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det verkar som Mikael Roupé  har börjat dubba ingen.

Han är nämligen med Victor och Josefine - resan till Snackistan.

https://www.filmstaden.se/film/NCG817103/victor-och-josefine-resan-till-snackistan
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#64
Citat från: gstone skrivet 18 mars 2023 kl. 21:11:44Det verkar som Mikael Roupé  har börjat dubba ingen.

Han är nämligen med Victor och Josefine - resan till Snackistan.

https://www.filmstaden.se/film/NCG817103/victor-och-josefine-resan-till-snackistan
Kristian Ståhlgren nämns ju också så det tyder ju på att det är en dubbning av Cineast. Minns jag fel eller dubbade dem också serien?

Angående Mikael Roupé så kan det kanske vara en engångsföreteelse. Kristian Ståhlgren är inblandad i dubbningen så det kan vara så att Mikael ställt upp för att han och Kristian tidigare arbetat tillsammans inom Sun Studio.

Jag är dock skeptisk till om han faktiskt medverkar som röst i filmen då han ju är speaker i trailern så kan det vara felcreditering.

gstone

Undrar varför Mikael Roupé började dubba igen ?

Han verkade rätt  färdig med det sist jag hörd honom.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Han har sagt att Järnjätten är hans favorit bland filmerna han dubbat( alltså regisserat dubbningen till).

Förutom E T vilken tydilgen inte tycker rikigt ränkas eftersom han dubbade den så långt efter den kom ut ???

Snälla fråga inte mig vad han menar med det !

Det var Mikael som sa det. Jag bara återberättar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 16:36:51Han har sagt att Järnjätten är hans favorit bland filmerna han dubbat( alltså regisserat dubbningen till).

Förutom E T vilken tydilgen inte tycker rikigt ränkas eftersom han dubbade den så långt efter den kom ut ???

Snälla fråga inte mig vad han menar med det !

Det var Mikael som sa det. Jag bara återberättar.
Han kanske menar att den dubbningen inte har något fäste eftersom att folk inte vet att den finns eftersom att den gjordes så långt senare för DVD.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2023 kl. 16:38:20Han kanske menar att den dubbningen inte har något fäste eftersom att folk inte vet att den finns eftersom att den gjordes så långt senare för DVD.
Det kan mycket väl vara fallet.

Och folk som växt upp med filmen omdubbade lär inte välja att plösligt se den på svenska.

Om dom om inte är specifikt dubbnings intresserade som folk på det här forumet ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Här kan man höra Mikael Roupé sjunga det danska introt till Masken. Danskan låter väl helt okej för en som själv inte är dansk.


.
Undrar dock hur det kommer sig att han fick sjunga in den även på danska?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 december 2023 kl. 22:45:10Här kan man höra Mikael Roupé sjunga det danska introt till Masken. Danskan låter väl helt okej för en som själv inte är dansk.


.
Undrar dock hur det kommer sig att han fick sjunga in den även på danska?
Låter som jag nät jag snackar danska men herregud vilken banger av Micke!Introt e förstås mycket mer smokin' på svenska

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 december 2023 kl. 22:45:10Här kan man höra Mikael Roupé sjunga det danska introt till Masken. Danskan låter väl helt okej för en som själv inte är dansk.


.
Undrar dock hur det kommer sig att han fick sjunga in den även på danska?
Det är väl samma fall som att Sissel Kyrkjebø är även Ariel på norska och danska. ::)

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 26 december 2023 kl. 21:56:41Det är väl samma fall som att Sissel Kyrkjebø är även Ariel på norska och danska. ::)
Inte riktigt samma situation dock, Mikael är ingen känd sångerska/sångare... Om jag får gissa så hade inte Maskens danska röst någon vidare bra sångröst.

gstone

Hur passa mycket vet Mikael Roupé  om filmerna han dubbar ?

Han nämnde att Järnjätten spelades av Sportstjärna eller idrottare på originalspråket.

Det stämmer väl inte riktigt ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  4 januari 2024 kl. 16:41:33Hur passa mycket vet Mikael Roupé  om filmerna han dubbar ?

Han nämnde att Järnjätten spelades av Sportstjärna eller idrottare på originalspråket.

Det stämmer väl inte riktigt ? ???
Det är väl lätt att tro att Vin Diesel är någon slags "Sportstjärna eller idrottare" Han är ju ingen liten man om man säger så.

Men varför skulle Mikael veta allt i detalj om varenda originalskådis som är med i filmerna som han dubbar? Det har ju inte med varandra att göra.