Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

De vilda djurens flykt / The animals of Farthing Wood

Startat av Fr4nsson, 24 mars 2019 kl. 02:50:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Ja, det finns en unik VHS-dubbning av vissa avsnitt av serien - något jag inte visste om när jag publicerade creditlistan här på sajten. Men det är ju långt ifrån alla avsnitt, och alla TV-sändningar har den "vanliga" dubbningen som creditlistan här åsyftar.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 september 2022 kl. 21:44:49Det är en VHS med titeln "Djuren i Lilleskogen Resan Fortsätter".
Det här låter väldigt intressant. Har du möjligheten att digitalisera VHS kassetten och lägga ut någonstans?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 september 2022 kl. 21:58:14Det här låter väldigt intressant. Har du möjligheten att digitalisera VHS kassetten och lägga ut någonstans?

Det går inte för jag vet inte hur man digitaliserar dessutom har jah ingen sådan grej som man digitaliserar med, jag tror jag återlöser det till ett proffs som kanske har tillgång till båda.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 september 2022 kl. 22:01:19Det går inte för jag vet inte hur man digitaliserar dessutom har jah ingen sådan grej som man digitaliserar med, jag tror jag återlöser det till ett proffs som kanske har tillgång till båda.
Jag förstår, Nu är jag intresserad av att höra denna dubbning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 september 2022 kl. 22:07:03Jag förstår, Nu är jag intresserad av att höra denna dubbning.
Det är jag med, så jag skulle också gärna se att någon kunde ladda upp den till Archive.org eller dylikt. :)

Jag känner till dubbningen ifråga sen innan, men har inte hört/sett den med egna ögon.

Adam Larsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 september 2022 kl. 22:07:03Jag förstår, Nu är jag intresserad av att höra denna dubbning.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2022 kl. 22:12:38Det är jag med, så jag skulle också gärna se att någon kunde ladda upp den till Archive.org eller dylikt. :)

Jag känner till dubbningen ifråga sen innan, men har inte hört/sett den med egna ögon.

Även den "vanliga" dubbningen skulle vara trevligt om någon laddade upp. Men jag tror inte det finns någon som har hela serien med svenskt tal.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 september 2022 kl. 22:13:52Även den "vanliga" dubbningen skulle vara trevligt om någon laddade upp. Men jag tror inte det finns någon som har hela serien med svenskt tal.
Jag har hela säsong 1 och 2, och allt utom ett avsnitt av säsong 3 ("The Mole Game" i säsong 3 saknas, som jag är osäker på om den dubbades till svenska eller inte). :)

Det jag har kan jag givetvis ladda upp, men det mesta är utbränt på DVD sedan länge, så då måste jag hitta åt de skivorna först...

Oskar

Citat från: gstone skrivet 11 september 2022 kl. 21:53:52På står du att creditlistan är fel ? >:(
Det finns anledning att dom dubbar om. Ibland är svårt att legalisera dubbning från svt. Det var säker vhs-dubbningar kan vara dubbar av pangljud eller Eurotroll. Det kan Daniel tar reda på. Eller svt byta bolag på dubbning från KM studio till Eurotroll eller pangljud.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 12 september 2022 kl. 15:26:57Det finns anledning att dom dubbar om. Ibland är svårt att legalisera dubbning från svt. Det var säker vhs-dubbningar kan vara dubbar av pangljud eller Eurotroll. Det kan Daniel tar reda på. Eller svt byta bolag på dubbning från KM studio till Eurotroll eller pangljud.
Omdubbningen har ingenting med SVT att göra.

Jag har hört att det finns ihopklippta långfilmer av serien de två VHS-utgåvorna Djuren i Lilleskogen Resan Börjar & Djuren i Lilleskogen Resan Fortsätter kanske är svenska utgåvor av dessa.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 september 2022 kl. 22:13:52Även den "vanliga" dubbningen skulle vara trevligt om någon laddade upp. Men jag tror inte det finns någon som har hela serien med svenskt tal.
Jag har hittat åt mina DVD:er med säsong 1, och håller på att ladda upp hela den säsongen till Archive.org nu. Då serien inte sänts på SVT sedan 2013 tror jag tyvärr sannolikheten är liten att den kommer att sändas igen inom överskådlig tid. :)

Men de 13 avsnitten är på 11 GB, så med Archives hastighet lär det förmodligen ta närmare 10 - 12 timmar innan det är klart. Jag har även lagt med diverse bonusmaterial jag hade tagit med på en av DVD-skivorna, främst för att fylla ut skivan och inte ha en massa tomt utrymme. Det innefattar ett par relevanta segment för serien, men även ett par kortfilmer som inte har någonting alls med De vilda djurens flykt att göra - men de har som sagt lagts med för att fylla ut DVD-skivorna så mycket som möjligt.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 september 2022 kl. 15:39:02Jag har hört att det finns ihopklippta långfilmer av serien de två VHS-utgåvorna Djuren i Lilleskogen Resan Börjar & Djuren i Lilleskogen Resan Fortsätter kanske är svenska utgåvor av dessa.
Det är förmodligen dessa VHS-utgåvor som åsyftas, som Sandrew Metronome gav ut 2000 och som enligt Svensk Mediedatabas ska ha svenskt tal:
https://smdb.kb.se/catalog/id/001418542
https://smdb.kb.se/catalog/id/001418543

Jag har dem som sagt tyvärr inte, men jag ska hålla ögonen öppna om jag ser till någon av dem på någon second hand-affär här i närheten eller på Tradera.

Marcusen

Var kommer bilden ifrån? Jag ser SVT Text 793 men inte själva kanalloggan hur har det gått till?

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 september 2022 kl. 21:44:49Det är en VHS med titeln "Djuren i Lilleskogen Resan Fortsätter".
Kan du bifoga bild på fram och baksida av vhs:n?

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 13 september 2022 kl. 22:12:20Kan du bifoga bild på fram och baksida av vhs:n?

Det går tyvärr inte för jag vet inte hur man gör det, hoppas någon annan kan göra det.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 september 2022 kl. 22:29:15Det går tyvärr inte för jag vet inte hur man gör det, hoppas någon annan kan göra det.
Hur vet du inte hur man bifogar en bild? Du har ju gjort dubbningskollage

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 13 september 2022 kl. 22:30:51Hur vet du inte hur man bifogar en bild? Du har ju gjort dubbningskollage

Det är en helt annan femma, där har jag sökt upp bilder på Google och sparat från Paint 3D till mitt USB.

Jag sökte upp en bild på omslaget på titeln jag nämnde på Google men hittade den tyvärr inte...