Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet  3 mars 2023 kl. 16:21:43En oinloggad användare på Wikipedia påstår att Dubbningshemsidans creditlista för Huset Fullt - igen är ofullständig och att mer om formation finns i eftertexterna och har lagt till att Mikaela Tidermark Nelson vid något tillfälle gör rösten till Kimmy och att Andreas Gyllander gör Jimmy.

Är det någon som orkar gå igenom eftertexterna på Netflix och kolla? Enligt första avsnittet verkar inte detta stämma men det finns ju 5 säsonger så det kan ju stämma längre fram och isådanafall behöver Dubbningshemsidans lista uppdateras.

https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Huset_fullt_–_igen&curid=7179292&diff=52005734&oldid=51997281
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/huset-fullt-igen/
Mina uppgifter kom nog innan de sista säsongerna fanns, så det är inte alls omöjligt att det kan stämma längre fram i serien. Ska se om jag orkar gå igenom alla säsonger och kolla...

gstone

Jag vill ha credits Super Mario Bros. Filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 mars 2023 kl. 20:45:42Jag vill ha credits Super Mario Bros. Filmen.
Det lär inte gå att få fram förrän tidigast veckan innan premiären, men påminn mig runt slutet av mars så ska jag kontakta UIP då. :)

gstone

Trollkarlens elefant kom ut igår på Netflix.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2023 kl. 14:38:00Trollkarlens elefant kom ut igår på Netflix.
Ja, jag skrev av de dubbcreditsen igår, så de kommer ut vid nästa uppdatering. :)

gstone

Jag skulle gärna vilja ha credits till den nya Folk och rövare i Kamomilla stad filmen snart !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2023 kl. 12:34:49Jag skulle gärna vilja ha credits till den nya Folk och rövare i Kamomilla stad filmen snart !
Jag ska genast kontakta Nordisk Film och försöka få fram credits. Det har dock varit besvärligt att få svar därifrån på sistone, och fortfarande har de inte svarat på mina mail om Helt super (som hade biopremiär för några veckor sedan), så det finns tyvärr en viss risk att de inte kommer behaga sig att svara den här gången heller... :(

gstone

Kan du få credits till den norska filmen Helt super ?

Den har sa faktiskt samma regissörer som  Folk och rövare i Kamomillastad ;)

Jag vill särkilt veta vem som dubbar Kari Simonsen på svenska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2023 kl. 20:22:57Kan du få credits till den norska filmen Helt super ?

Den har sa faktiskt samma regissörer som Folk och rövare i Kamomillastad ;)

Jag vill särkilt veta vem som dubbar Kari Simonsen på svenska.
Jag har som sagt försökt, men än så länge har Nordisk Film inte behagat sig att svara på mina mail - och den person som hjälpt mig tidigare och varit hjälpsam har tyvärr slutat på Nordisk Film... :(

Jag hoppas att de bara är långsamma, så att de hör av sig tids nog, men vem vet...?

gstone

Hoppas du kan få credits till  Folk och rövare i Kamomilla stad (2022) snart ! 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2023 kl. 13:03:44Hoppas du kan få credits till  Folk och rövare i Kamomilla stad (2022) snart !
Nu har jag precis fått creditlista till Folk och rövare i Kamomilla stad. Därför kommer jag att "tvinga in" en extra uppdatering av sajten, för att försöka se till att få ut creditlistan före premiären - så mest troligt imorgon, men i värsta fall på fredag. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2023 kl. 20:22:57Kan du få credits till den norska filmen Helt super ?

Den har sa faktiskt samma regissörer som Folk och rövare i Kamomillastad ;)

Jag vill särkilt veta vem som dubbar Kari Simonsen på svenska.
Nu har jag till sist också fått creditlista till Helt super, så den kommer också med vid nästa uppdatering; troligtvis ikväll men i värsta fall kan det dröja till imorgon. :)
(Sannolikt finns det väl utsatt dubbcredits även under eller efter sluttexterna på bio, men jag har inte sett Helt super och kommer nog av ekonomiska skäl att vänta med att se filmen tills den släpps på DVD/Blu-Ray - den känns inte tillräckligt intressant för att motivera de nuförtiden ganska dyra biobiljetterna...)

gstone

Jag hittar inte credits till Trollkarlens elefant.

Dom verkar inte finnas.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2023 kl. 17:35:18Jag hittar inte credits till Trollkarlens elefant.

Dom verkar inte finnas.
Du har rätt, av någon anledning visades den inte trots att jag lade upp den igår kväll - oklart varför...

Nu är det i alla fall åtgärdat, så nu syns den som den ska. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/trollkarlens-elefant/

Bra att du upptäckte det.

gstone

Vilka är rösterna   i Lumlarnas förtrollade skog på svenska ?
Lumlarnas förtrollade skog
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.