Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nalle Puh

Startat av Elios, 18 augusti 2009 kl. 20:20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.


gstone

Vem tycker ni ska ta över som Nalle Puh ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 november 2022 kl. 20:52:56Vem tycker ni ska ta över som Nalle Puh ?

Jag föreslår Christian Hedlund.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


MOA

Kängu medverkade bara i 8 av 63 avsnitt av Nya Äventyr Med Nalle Puh

gstone

Citat från: MOA skrivet 10 december 2022 kl. 16:03:17Kängu medverkade bara i 8 av 63 avsnitt av Nya Äventyr Med Nalle Puh
Vad trist :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 10 december 2022 kl. 16:03:17Kängu medverkade bara i 8 av 63 avsnitt av Nya Äventyr Med Nalle Puh

Det var mer än jag visste...


TonyTonka

Någon som vet om Rolf Lydahl någonsin sjungit "En underbar sak med tigrar" ? Vet att Jan Malmsjö, Lars Essman, Peter Wanngren och Thomas Hellberg allihopa har framfört en version av den, men jag har aldrig hört Rolf sjunga den. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 10 december 2022 kl. 23:53:37Någon som vet om Rolf Lydahl någonsin sjungit "En underbar sak med tigrar" ? Vet att Jan Malmsjö, Lars Essman, Peter Wanngren och Thomas Hellberg allihopa har framfört en version av den, men jag har aldrig hört Rolf sjunga den. ^^
Det har han, i Små äventyr med Nalle Puh i avsnittet där han för första gången möter Nalle Puh och sjunger sången det avsnittet finns med på den senaste DVD-utgåvan av Tigers film har jag för mig.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 december 2022 kl. 23:55:24Det har han, i Små äventyr med Nalle Puh i avsnittet där han för första gången möter Nalle Puh och sjunger sången det avsnittet finns med på den senaste DVD-utgåvan av Tigers film har jag för mig.
Vilken översättning används där?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 11 december 2022 kl. 00:01:37Vilken översättning används där?
Monica Forsbergs översättning från Filmen om Nalle Puh.

TonyTonka

På tal om "En underbar sak med tigrar", hur många översättningar finns det?  ???

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2022 kl. 00:03:39Monica Forsbergs översättning från Filmen om Nalle Puh.
Det är samma version som Thomas Hellberg också sjunger, va?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

#164
Citat från: TonyTonka skrivet 11 december 2022 kl. 00:08:54På tal om "En underbar sak med tigrar", hur många översättningar finns det?  ???
Det är samma version som Thomas Hellberg också sjunger, va?
Nej, det är Peter Wanngren som också sjunger den översättningen för texten skrevs ju om för Tigers film.

Det är väl tre versioner som finns antar jag.

En underbar sak med tiggrar är att tiggrar är kuliga ting (Doreen Denning)

En underbar sak med tigrar är att tigrar är oerhört bra (Monica Forsberg, Filmen om Nalle Puh)

En underbar sak med tigrar är att tigrar är underbart bra (Monica Forsberg/Johan Nyberg, Tigers film)