Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Greta Gris

Startat av gstone, 22 juli 2023 kl. 17:16:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Finns  det några slags credits till Greta Gris ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vem spelar honom på svenska ? Grampy Rabbit – Peppa Pig World
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Tommy Nilsson spelar Gretas farsa!(Helt osannolikt)

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 22 juli 2023 kl. 20:41:59Tommy Nilsson spelar Gretas farsa!(Helt osannolikt)
Han blev utbytt till Steve Kratz har jag för mig.

Sen så är Hasse Jonsson seriens berättarröst som kuriosa för att det är just dig jag citerar.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2023 kl. 20:46:09Han blev utbytt till Steve Kratz har jag för mig.

Sen så är Hasse Jonsson seriens berättarröst som kuriosa för att det är just dig jag citerar.
Detta e nog de sämsta som Hasse medverkat i vem varför slutade Tommy Nilsson & medverka?Gillade han int programmet?(Gör int jag heller)

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 22 juli 2023 kl. 20:50:16Detta e nog de sämsta som Hasse medverkat i vem varför slutade Tommy Nilsson & medverka?Gillade han int programmet?(Gör int jag heller)
Jag vet inte, men han slutade ju även som Patrik i Svampbob så han kanske inte tar emot dubbjobb längre.

gstone

För början var Greta pappa en av mina favorit dubbar Torsten Wahlund. 

Men det verkar ha varit ett tag sedan.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2023 kl. 20:53:52För början var Greta pappa en av mina favorit dubbar Torsten Wahlund.

Men det verkar ha varit ett tag sedan.
Så Gretas farsa har haft 3 röster?
Greta Gris hade nog varit bra om de int sänts för länge

MOA


Steffan Rudvall


MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 augusti 2023 kl. 20:14:22Figge Norling skulle jag gissa på.
Har ingen aning om hur han låter men han slutade antagligen medverka för att programmet var så dåligt

MOA

Detta programmet får Hasse & referera sig själv i tredje person,herregud!

MOA

Nu har jag tagit fram information om nya röster:Andreas Ferronato, Alexandra Alm Nylén, Anna Isbäck, Caspian Lovén, Charlotte Ardai Jennefors, Filippa Åberg, Ludvig Johansson, Mia Hana Hansson, Milton Werner, Norea Sjöqvist, Orlando Wahlsteen, Ruben Ingnäs, Sally Byström Nygren, Sigrid Perpetua Johnson, Tobias Caiman Öjebo, Tove Nytell, Tyra Ottosson, Vicki Benckert & Zion Stadell
Detta betyder att jag hittat Anders Öjebos son & Figge Norling spelar tydligen berättaren. Nästan alla namn e helt okända barnröster för mig & jag har inte så bra koll på dom vuxna heller

MOA


gstone

Jag gillar inte hur serien är ritade.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 mars 2024 kl. 23:06:37Jag gillar inte hur serien är ritade.
Men i rättvisans namn tillhör du nog heller inte den främsta målgruppen för Greta Gris...

Trots allt är det ju ganska uppenbart att Greta Gris riktar sig i första hand till de yngsta barnen, så att du inte tycker om hur serien är ritad behöver inte nödvändigtvis betyda att femåringar håller med dig om det.

MOA

Citat från: gstone skrivet 17 mars 2024 kl. 23:06:37Jag gillar inte hur serien är ritade.
Sant
WlqmHygqsP.png

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

DingoPictures2005

Konstigt.....
Det verkar ej finnas några credits för serien omnämnda på D+.
Hade tänkt skicka eftertexterna här om dom hade varit omnämnda.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 18 mars 2024 kl. 14:06:28Konstigt.....
Det verkar ej finnas några credits för serien omnämnda på D+.
Hade tänkt skicka eftertexterna här om dom hade varit omnämnda.
Finns Greta Gris på Disney+? Trodde inte dom ägde det, holy shit!!!

gstone

Greta Thunberg Gris hade varit en rolig crossover.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 18 mars 2024 kl. 14:20:54Finns Greta Gris på Disney+? Trodde inte dom ägde det, holy shit!!!
Yes men inga credits är listade tyvärr.
https://www.disneyplus.com/browse/entity-1856f09a-0a96-4185-97dc-b1ad5dc4386b?

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 18 mars 2024 kl. 14:06:28Konstigt.....
Det verkar ej finnas några credits för serien omnämnda på D+.
Hade tänkt skicka eftertexterna här om dom hade varit omnämnda.
På SVT Play finns säsong 7 just nu och där finns det svenska credits men tyvärr bara listade i grupp.Greta Gris .jpg

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2024 kl. 07:30:56På SVT Play finns säsong 7 just nu och där finns det svenska credits men tyvärr bara listade i grupp.Greta Gris .jpg
Hasse & Mia igen, hon spelar Fru Kanin medans vi redan nämnt honom

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2024 kl. 07:30:56På SVT Play finns säsong 7 just nu och där finns det svenska credits men tyvärr bara listade i grupp.Greta Gris .jpg
Eurotroll...? Jag trodde faktiskt att det var någon annan studio som dubbade Greta Gris... ???

 Finns det mer än en dubbning, eller har det varierat mellan olika säsonger?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2024 kl. 11:09:39Eurotroll...? Jag trodde faktiskt att det var någon annan studio som dubbade Greta Gris... ???

 Finns det mer än en dubbning, eller har det varierat mellan olika säsonger?
Om det finns mer än en dubbning vet jag inte, men serien började väl visas på Barnkanalen i Sverige så Eurotroll är väl inte någon överraskning direkt. Biofilmen är ju dock dubbad av Plint.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2024 kl. 07:30:56På SVT Play finns säsong 7 just nu och där finns det svenska credits men tyvärr bara listade i grupp.Greta Gris .jpg
Alexandra Nylén Bonnier är Alexandra Alm Nylén.

eftersom hon står först vågar jag anta att det är hon som spelar Greta.

Will Siv

#27
Greta Gris | SVT Play

Får säg att jag faktiskt uppskatar referenserna dom hade med i avsnittet "Rullskridsko Disco"

(kolla på skivorna dom spelar så ser ni)


Men hursomhelst, vilka fler har gjort rösterna i tidigare?

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 28 mars 2024 kl. 14:57:37SVT Play

Får säg att jag faktiskt uppskatar referenserna dom hade med i avsnittet "Rullskridsko Disco"

(kolla på skivorna dom spelar så ser ni)


Men hursomhelst, vilka fler har gjort rösterna i tidigare?
Norea Sjöquist var Greta Gris i början har jag för mig.

Det låter i alla fall som att Greta vid något tillfälle har bytts ut mot ett barn om man jämför det här avsnittet på Youtube som bör vara från säsong 1 med säsong 7 som finns uppe på SVT Play just nu.


https://youtu.be/-QC4m4Ydxr4

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 28 mars 2024 kl. 15:07:49Norea Sjöquist var Greta Gris i början har jag för mig.

Det låter i alla fall som att Greta vid något tillfälle har bytts ut mot ett barn om man jämför det här avsnittet på Youtube som bör vara från säsong 1 med säsong 7 som finns uppe på SVT Play just nu.


https://youtu.be/-QC4m4Ydxr4
Jag kollade nyss på videon MOA delade och jag måller med att det låter som Norea (eller om det är Jasmine Heikura)

Hur många avsnitt på svenska finns på YT?

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2023 kl. 17:27:21Vem spelar honom på svenska ? Grampy Rabbit – Peppa Pig World
Steve Kratz (åtminstone i säsong 7)

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2024 kl. 11:15:39Om det finns mer än en dubbning vet jag inte, men serien började väl visas på Barnkanalen i Sverige så Eurotroll är väl inte någon överraskning direkt. Biofilmen är ju dock dubbad av Plint.
Var det inte först på Nick Jr?

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 28 mars 2024 kl. 15:14:16Var det inte först på Nick Jr?
Först är tydligen DVD utgåvorna från Scanbox och visningarna på SVT1 båda från 2006. Jag undrar dock om SVT faktiskt visade hela första säsongen för på första avsnittet står det ju 1:10 fast det ska ju finnas 52 avsnitt.

https://smdb.kb.se/catalog/id/002023909

https://smdb.kb.se/catalog/id/003091076


DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2024 kl. 07:30:56På SVT Play finns säsong 7 just nu och där finns det svenska credits men tyvärr bara listade i grupp.Greta Gris .jpg
@Daniel Hofverberg Kan du lägga in dessa på Dubbningshemsidan?
Så att credits finns att tillgå.

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 mars 2024 kl. 17:40:41@Daniel Hofverberg Kan du lägga in dessa på Dubbningshemsidan?
Så att credits finns att tillgå.
Men de är ju bara specifika för den säsongen

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 mars 2024 kl. 17:41:31Men de är ju bara specifika för den säsongen
Precis, så vi skulle behöva få fram uppgifter för övriga säsonger innan jag känner att det är meningsfullt att publicera - annars blir det bara förvirrande, om vi inte vet om samma röster gäller alla säsonger eller bara vissa specifika säsonger...

Det är ju också mycket möjligt att det är andra översättare för andra säsonger - det är ju trots allt ganska sällsynt att en enda översättare får fortsätta att översätta en serie år efter år igenom alla säsonger.


Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2024 kl. 21:27:54Precis, så vi skulle behöva få fram uppgifter för övriga säsonger innan jag känner att det är meningsfullt att publicera - annars blir det bara förvirrande, om vi inte vet om samma röster gäller alla säsonger eller bara vissa specifika säsonger...

Det är ju också mycket möjligt att det är andra översättare för andra säsonger - det är ju trots allt ganska sällsynt att en enda översättare får fortsätta att översätta en serie år efter år igenom alla säsonger.
Känner du till något dubbningsbolag som anlitat Torsten Wahlund som regissör?

https://smdb.kb.se/catalog/id/002023909

Om han faktiskt var regissör så tror jag inte det är Eurotroll som i den här senaste säsongen...

Oskar

Är den samma dubbning som Barnkanalen som Nickelodeon har köpt in eller Nickelodeon bestämmer egen dubbning från KM Studio eller iyuno eller andra Studio?