Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fråga om Disneys godkännande av röster?

Startat av TonyTonka, 6 januari 2019 kl. 01:02:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag har läst i någon tråd här på forumet att bara de stora rollerna i Disneys filmer och tv-serier behöver bli godkända, medan dubbningsbolaget får friare händer med de mindre rollerna. Då är min fråga, hur blir det då när vanligtvis större karaktärer får mindre roller i filmer, gäller samma princip då, eller behöver de fortfarande bli godkända?

Några exempel är ju att Musse Pigg har en väldigt liten roll i Janne Långben: The Movie, och Disneyprinsessorna kommer ju (tror jag) ha en mindre roll i Ralf kraschar internet?


Jag vill bara säga att jag kan ha bland ihop Disney med något annat filmbolag, så därför ber jag om ursäkt på förhand om så är fallet.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Disneyprinsessorna har ju faktiskt en betydande scen i Röjar-Ralf Kraschar Internet och de har också ett flertal repliker där (alltså när de pratar "ensamma");

(har räknat klippen genom alla deras framträdanden jag snappat upp på YouTube på engelska)

Snövit: 4 repliker

Askungen: 6 repliker

Törnrosa: 3 repliker

Ariel: 4 repliker

Belle: 2 repliker

Jasmine: 3 repliker

Pocahontas: 2 repliker (har även en borttagen replik, "he bites", som dock inte är med i filmen)

Mulan: 2 repliker

Tiana: 3 repliker

Rapunzel: 6 repliker

Merida: 1 replik (dessutom så har hon även en annan replik som inte är med i filmen)

Anna: 2 repliker

Elsa: 2 repliker

Vaiana: 4 repliker

(med reservation att jag kan ha glömt ett fåtal repliker)

(värt att nämna att samtliga prinsessor ett flertal gånger även säger andra repliker samtidigt som varandra)

(vad gäller Musse Pigg i "Janne Långben The Movie", så var ju Anders Öjebo redan godkänd för rollen och då var det oundvikligt att ha med honom i den lilla roll han hade i filmen, han är ju trots allt Musse Piggs röst ända sedan 1991 och det har aldrig ändrats!)

2017-07-15 så blev det allmänt känt att Disneyprinsessorna skulle ha framträdande roller i Röjar-Ralf Kraschar Internet, så nog har de ganska betydande roller i filmen även om de inte är alltför stora...