Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Igår läst jag att live action Snövit ska börja filmas nästa vår och detta håller på med rollbesättning nu !

Detta alltså en live action version just Disneys Snövit och inte bara sagan generellt. Dom kommer använda alla sånger från den tecknad Disney filmen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 oktober 2019 kl. 19:57:16
Igår läst jag att live action Snövit ska börja filmas nästa vår och detta håller på med rollbesättning nu !

Detta alltså en live action version just Disneys Snövit och inte bara sagan generellt. Dom kommer använda alla sånger från den tecknad Disney filmen !

Var läste du det?

Börjat det filmas våren 2020 eller våren 2021?  ??? (jag ställer frågan för att vara extra säker och för att undvika missförstånd)

Jag vet iallafall att det annonserades denna sommar att Ariel har fått sin skådespelerska som kommer att vara mörkhyad, plus att Måsart kommer att bytas till en hona...

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 september 2019 kl. 09:05:04
Fast det var ju väldigt många spelfilmer som dubbades även innan 2006! (både på 1990-talet och början av 2000-talet)

Hos Disney så dubbades Den Otroliga Vandringen filmerna, Mupparnas Julsaga, 101 Dalmatiner, Djungel George (+ 2an), Flubber, Lånarna, Joe Jättegorillan, Gadget, Mowglis Äventyr, 102 Dalmatiner, Snow Dogs och precis som du sa Herbie Fulltankad! (båda Spy Kids filmerna dubbades också, även om de inte direkt producerades av Disney så var iallafall de svenska dubbningarna kreativt ledda av Kirsten Saabye)

Även Mupparna i Rymden dubbades...

Även många spelfilmer dubbades utanför Disney; Babe-filmerna, Casper, Familjen Flinta Viva Rock Vegas, Grinchen och E.T. av Universal, Dr Dolittle (första filmen) av 20th Century Fox, Stuart-filmerna av Columbia Pictures, Rädda Willy filmerna, Den Lilla Pandan, Space Jam, Looney Tunes Back In Action, Zuper-Zebran och Joey av Warner Bros, och många fler...

Plus att massor av TV-serier började dubbas av MediaDubb under slutet av 1980-talet, och många TV-serier dubbades under 1990-talet av antingen KM Studio, Sun Studio, Eurotroll eller Mediadubb International, så det var där som det började dubbas alltmer...

Så det var snarare 1990 eller 1993 som var "startkortet" för dubbningsboomen i Sverige...

Plus att massor av spelfilmer från Disney inte heller dubbades som kom ut efter 2006, som Förtrollad (2007), Mupparna (2011), Oz The Great and Powerful (2013), Maleficent (2014), Muppets Most Wanted (2014), Into The Woods (2014), Djungelboken (2016), Alice i Spegellandet (2016) och Nötknäpparen och De Fyra Världarna (2018) (och alla dessa utom Förtrollad, Mupparna och Muppets Most Wanted är riktade mot äldre publik, precis som Alice i Underlandet (2010), Skönheten och Odjuret (2017), Aladdin (2019) och Lejonkungen (2019), som dock dubbades)

Och så har ingen av Pirates och Caribbean filmerna dubbats för att de riktar sig till äldre publik, men de har blivit ganska populära bland familjer...

Man kan nog vara rätt säker på att Maleficent 2 Ondskans Härskarinna inte dubbas i och med att första Maleficent-filmen inte heller dubbades...

Det ska bli intressant att se hur det kommer ligga till med Mulan, att döma av trailern tror jag att den lär få en 11-årsgräns när den väl kommer på bio, så det är inte säkert att den dubbas...

Rädda Willy 4a, dubbades inte, utan enbart de 3 första. 

Disneyfantasten

#393
Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2019 kl. 20:01:02
Var läste du det?

Börjat det filmas våren 2020 eller våren 2021?  ??? (jag ställer frågan för att vara extra säker och för att undvika missförstånd)

Jag vet iallafall att det annonserades denna sommar att Ariel har fått sin skådespelerska som kommer att vara mörkhyad, plus att Måsart kommer att bytas till en hona...

Och har de sagt någonting om när Pinocchio, Peter Pan, Ringaren i Notre Dame, Nottingham & Hood, Lilo och Stitch och Aladdin 2 kommer att börja filmas?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  1 oktober 2019 kl. 20:15:55
Rädda Willy 4a, dubbades inte, utan enbart de 3 första.

Jag sa "filmerna" och syftade på de tre första!  ;)

Har inte sett 4an ska tilläggas...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2019 kl. 20:01:02
Var läste du det?

Börjat det filmas våren 2020 eller våren 2021?  ??? (jag ställer frågan för att vara extra säker och för att undvika missförstånd)

Jag vet iallafall att det annonserades denna sommar att Ariel har fått sin skådespelerska som kommer att vara mörkhyad, plus att Måsart kommer att bytas till en hona...

Våren 2020

Vill du läsa artikel ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 oktober 2019 kl. 21:47:42
Våren 2020

Vill du läsa artikel ?

Absolut! Kan du länka mig den?  :)

Releasedatumet för Svärdet i Stenen verkar fortfarande inte ha annonserats, trots att filmningen började september 2018...

Undrar när Den Lilla Sjöjungfrun börjar filmas...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2019 kl. 20:29:08
Och har de sagt någonting om när Pinocchio, Peter Pan, Ringaren i Notre Dame, Nottingham & Hood, Lilo och Stitch och Aladdin 2 kommer att börja filmas?

Pinocchio och Peter Pan värkar ha stannat helt. Price22s2 den planerad Live Action Tingeling filmen och filmen om Snövits Syster ros Röd.

Trist jag såg verkligen framemot en live action spin off om Tingeling ! :'(

Har inte hört ett enda ord om Live Action Lilo & Sitch sen dom först aducerad den . Konstigt inte ett knyst !

Vill inte a en Aladdin 2 tack.

Spin off filmen om Askungens prins värkar också helt nedlagd tyvärr.

Jag gillar iden av göra filmer skurkar och biorollers figurer som spin offs istället för att återberätta orginal filmen.

Nyinspelningen av James och jättepersikan värkar också helt nylagad.

Jag undrar också vad som hänt med Warner Brothers Live action Pinocchio film som nu haft fyra olika regissörer anknutna och minst tre olika manus författer som skrivit en version av manuset. Önskar den kom ut någon gång !!!!

Universal Pictures skulle också göra en version av Lilla Sjöjungfrun med Chloë Grace Moretz som Ariel och ett manus av Caroline Thompson.

Rebecca Thomas skulle regisserat filmen. Hon fick jobbet när Sofia Coopla hopad av för hon fick inte ha en Transsexuell modell i en biroll i filmen.





[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 oktober 2019 kl. 22:07:36
Pinocchio och Peter Pan värkar ha stannat helt. Price22s2 den planerad Live Action Tingeling filmen och filmen om Snövits Syster ros Röd.

Trist jag såg verkligen framemot en live action spin off om Tingeling ! :'(

Har inte hört ett enda ord om Live Action Lilo & Sitch sen dom först aducerad den . Konstigt inte ett knyst !

Vill inte a en Aladdin 2 tack.

Spin off filmen om Askungens prins värkar också helt nedlagd tyvärr.

Jag gillar iden av göra filmer skurkar och biorollers figurer som spin offs istället för att återberätta orginal filmen.

Nyinspelningen av James och jättepersikan värkar också helt nylagad.

Jag undrar också vad som hänt med Warner Brothers Live action Pinocchio film som nu haft fyra olika regissörer anknutna och minst tre olika manus författer som skrivit en version av manuset. Önskar den kom ut någon gång !!!!

Universal Pictures skulle också göra en version av Lilla Sjöjungfrun med Chloë Grace Moretz som Ariel och ett manus av Caroline Thompson.

Rebecca Thomas skulle regisserat filmen. Hon fick jobbet när Sofia Coopla hopad av för hon fick inte ha en Transsexuell modell i en biroll i filmen.

Ska jag vara ärlig vill jag inte heller att liveaction-filmerna ska få uppföljare! (ändå håller Disney på med en sådan till Djungelboken där de tänker återanvända gammalt material från Bill Peet)

Även om Aladdin 2 inte kommer att bara baserad på varesig Jafars Återkomst eller Aladdin och Rövarnas Konung så är det påtänkt att använda element från båda dessa...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2019 kl. 21:52:08
Absolut! Kan du länka mig den?  :)

Releasedatumet för Svärdet i Stenen verkar fortfarande inte ha annonserats, trots att filmningen började september 2018...

Undrar när Den Lilla Sjöjungfrun börjar filmas...

Hoppas du kan läsa Engelska !

https://thedisinsider.com/2019/09/29/exclusive-disneys-live-action-snow-white-remake-to-begin-production-next-spring/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 februari 2019 kl. 22:07:13
Jag tror att Tomorrowland ska vara baserad på en av temaparkerna som finns i Disneyland i Kalifornien

Dom planerar också att göra en film baserad på It's a Small World som finns i både Disneyland i Kalifornien och Paris

Jag tror också att Dinosaurier ska vara baserad på en åkattraktion som finns i Animal Kingdom (Världens Största Disney-Park)

Och dessutom så är The Haunted Mansion (2003) baserad på en attraktion med samma namn

Eftersom jag är en stor Djur-fantast så hoppas jag att Disney gör en film med Animal Kingdom:)

Förresten så har jag för mig att Animal Kingdom ligger i Florida...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 oktober 2019 kl. 22:07:36
Jag gillar iden av göra filmer skurkar och biorollers figurer som spin offs istället för att återberätta orginal filmen.

Det kan jag absolut hålla med om... (även om jag inte är särskilt förtjust i de tidigare prinsarna hos Disney i och med att jag är stor Prinsess-fantast)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2019 kl. 23:04:18
Det kan jag absolut hålla med om... (även om jag inte är särskilt förtjust i de tidigare prinsarna hos Disney i och med att jag är stor Prinsess-fantast)


Filmen skulle var en romantisk komedi borden till prinsen i Askungen som inte är lik kramig som sin stor bror. Så beskrev filmen av Disney.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det är en sak jag verkligen undrar i November kommer ABC som
ägs av Disney visas en LIVE musikal av Lilla Sjöjungfrun. Jag vill jätte gärna se den !!!

Tror du den går att se i Sverige på något sätt. Trots att Sverige inte har kanalen den visas på ?

Tror ni den kommer släppas på DVD i Sverige eller visas på någon annan kanal ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2019 kl. 08:19:30
Det är en sak jag verkligen undrar i November kommer ABC som
ägs av Disney visas en LIVE musikal av Lilla Sjöjungfrun. Jag vill jätte gärna se den !!!

Tror du den går att se i Sverige på något sätt. Trots att Sverige inte har kanalen den visas på ?

Tror ni den kommer släppas på DVD i Sverige eller visas på någon annan kanal ?

Nej, bästa möjligheten att se den blir nog Youtube.