Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Eriksson

För över tre veckor sedan skrev jag följande till HBO Max kundtjänst:

CitatTvå frågor.

1. Varför är det så många filmer och serier som ni inte använder svensk titel till? Inte ens jättekända, vedertagna svenska titlar såsom Gudfadern, År 2001 - Ett rymdäventyr, Trollkarlen från Oz eller Lady Chatterleys älskare använder ni. Varför inte? Jag anser att det är vedertagen praxis att göra det. Till och med svenska produktioner såsom Kronjuvelerna har fått engelsk titel på svenskspråkiga HBO Max, vilket ju måste anses som direkt olämpligt.

2. När man tittar på dator eller surfplatta, så försvinner alla talstreck i undertexterna, vilket inte alls är bra. Går detta att åtgärda?

Först idag fick jag följande "svar":

CitatHej, 

Tack för din fråga om hur du använder HBO Max. Vi vill att du ska få en fantastisk upplevelse av att använda vår app och ha svar på några vanliga frågor i vårt hjälpcenter: https://help.hbomax.com/Category/Detail/Using_HBO_Max

Om du inte kan hitta svar på din fråga eller om det är något annat vi kan hjälpa till med, vänligen meddela oss. Vi är här för att hjälpa dig.
Meddela dem?! Vad var det jag gjorde, då?!

Jag ser dock att problemet med talstrecken verkar ha åtgärdats nu, vilket ju är glädjande, men de kunde tydligen inte skriva nåt om det... Problem nummer ett kvarstår, och jag misstänker att de inte alls vill höra på det örat...
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Steffan Rudvall

Tror ni det finns en chans att Scooby Doo och Häxans Spöke dyker upp med den svenska dubbningen? För det är ju inte så att dubbningen har försvunnit utan den används varje gång filmen sänds på TV men har av någon anledning inte släppts på DVD...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 december 2021 kl. 21:50:08
Tror ni det finns en chans att Scooby Doo och Häxans Spöke dyker upp med den svenska dubbningen? För det är ju inte så att dubbningen har försvunnit utan den används varje gång filmen sänds på TV men har av någon anledning inte släppts på DVD...

Fast den dubbningen var inte så bra .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 december 2021 kl. 22:07:47
Fast den dubbningen var inte så bra .
Den är samma klass som de andra dubbningarna av Scooby Doo filmerna från den tiden... Som många kanske vet så har jag ju absolut inte någonting emot Sun Studio Köpenhamns rollbesättning när det kommer till Scooby-Doo.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 december 2021 kl. 22:07:47
Fast den dubbningen var inte så bra .
Vad man än tycker om dubbningen, så lär filmen knappast dubbas om i och med att Warner Bros. trots allt äger rättigheterna - så utan den dubbningen kommer filmen sannolikt inte släppas alls i Sverige.

Själv tycker jag nog att dubbningen var helt okej - varken mer eller mindre.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 december 2021 kl. 21:50:08
Tror ni det finns en chans att Scooby Doo och Häxans Spöke dyker upp med den svenska dubbningen? För det är ju inte så att dubbningen har försvunnit utan den används varje gång filmen sänds på TV men har av någon anledning inte släppts på DVD...
Det borde väl teoretiskt finnas en chans, men tyvärr verkar Scooby-Doo och häxans spöke inte finnas på HBO Max ens i USA. Och framförallt när det gäller amerikanska filmer tror jag ärligt talat inte att WarnerMedia kommer att prioritera att släppa serier i Norden som inte finns i USA. :(

I USA verkar filmen istället finnas på Amazon Prime (som del av ett tilläggspaket med Boomerang exklusivt för Nordamerika), och därför hamnar den tyvärr i en slags moment 22-situation, varför det nog i dagsläget är osannolikt att filmen kommer att släppas på någon streamingtjänst i Norden. Men jag hoppas att jag har fel, och det är förstås inte alls omöjligt att filmen dyker upp på HBO Max senare i USA - och gör den det ökar förstås chansen betydligt att den kommer släppas även i Norden...

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet  2 november 2021 kl. 13:13:58
Varför finns det inte mästerverket The Dark Knight i utbudet? Batman Begins och The Dark Knight Rises finns dock i utbudet. Tänker dom aldrig lägga till den filmen i utbudet eller (trots att HBO Max bara ha funnits en vecka nu)? Inte nog med att barnavdelningen är begränsad utan DC-avdelningen också!
Det är jäkla onaturligt att dom bara lägger till ettan och trean, men inte tvåan! Idioter! >:(

Nu finns även The Dark Knight på HBO Max.

Goliat

Tycker det är märkligt. Jag har nu fått ett fjärde svar på ett enda mail skickat på dem med ytterligare en annan historia, olika svar varje gång känns det som.

Hej,

Eftersom Äventyrsdags bara finns på vår barnavdelning så kan vissa avsnitt saknas då de inte anses vara passande för barn.

Jag tar vidare din feedback så att vi kan kika på om det är något vi kan ordna i framtiden.

Återkom gärna om det är någonting annat som vi kan hjälpa till med.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Veronica
HBO Max Kundtjänst

Samlaren

Citat från: King Owl skrivet 13 december 2021 kl. 15:40:31
Tycker det är märkligt. Jag har nu fått ett fjärde svar på ett enda mail skickat på dem med ytterligare en annan historia, olika svar varje gång känns det som.

Hej,

Eftersom Äventyrsdags bara finns på vår barnavdelning så kan vissa avsnitt saknas då de inte anses vara passande för barn.

Jag tar vidare din feedback så att vi kan kika på om det är något vi kan ordna i framtiden.

Återkom gärna om det är någonting annat som vi kan hjälpa till med.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Veronica
HBO Max Kundtjänst


Kundtjänsten lär inte veta....

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet 13 december 2021 kl. 18:10:37
Kundtjänsten lär inte veta....

Tycket det är märklig. Skickade 1 meddelande och fick 4 svar på det.

Steffan Rudvall

Citat från: King Owl skrivet 13 december 2021 kl. 18:28:42
Tycket det är märklig. Skickade 1 meddelande och fick 4 svar på det.
Kan det vara så att alla på kundtjänst avdelningen får alla rapporter? Alltså att de svarar utan att veta att deras kollegor redan gjort det?

Scoobydoofan1

#295
Vad är deras utbud när det gäller cartoon network shows? Ozzy & drix, kurage den hariga hunden, KND, familjen flinta, grymma sagor med Billy & mandy osv? Glömde bort dom andra serierna.

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 december 2021 kl. 20:10:11
Vad är deras utbud när det gäller cartoon network shows? Ozzy & drix, kurage den hariga hunden, KND, familjen flinta, grymma sagor med Billy & mandy osv? Glömde bort dom andra serierna.

Varför går du inte in och tittar själv?

Det går utmärkt att se utbudet utan att vara medlem. Klicka bara på LOGGA IN längst upp till höger. Efter att ha godkänt deras cookie-inställningar kommer du sen rakt in och kan bläddra eller söka så mycket du vill.

Scoobydoofan1

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 december 2021 kl. 20:40:10
Varför går du inte in och tittar själv?

Det går utmärkt att se utbudet utan att vara medlem. Klicka bara på LOGGA IN längst upp till höger. Efter att ha godkänt deras cookie-inställningar kommer du sen rakt in och kan bläddra eller söka så mycket du vill.
Vart söker man?

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 december 2021 kl. 22:10:53
Vart söker man?

Jag ser att de har ändrat inloggningen lite sen jag senast kollade. När man klickar på LOGGA IN på förstasidan får man upp en inloggningsruta där det frågas efter E-postadress och Lösenord. Men om man saknar konto är det bara att klicka bort den rutan med Xet i övre högra hörnet. (Första gången man besöker webbplatsen kan man dessutom få upp rutor där man ska godkänna deras cookie-inställningar.)

Sen kan man söka om man klickar på förstoringsglaset uppe till vänster och skriver in vad man letar efter. Vill man hellre bläddra i de olika kategorierna klickar man på de tre strecken i övre vänstra hörnet så får man upp en meny där man kan klicka sig vidare.

Eller så kan man bara scrolla ner på sidan för att se ett urval ur olika kategorier.

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 december 2021 kl. 14:25:55
Nu finns även The Dark Knight på HBO Max.

Good! ;D Tydligen har dom problem med texterna som nu har nog blivit fixade.
Det var faktiskt meningen att alla tre filmer i Nolans Batman-trilogi skall vara tillgängliga i en och samma tjänst! ;D