Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Religion

Startat av Richardo, 31 juli 2020 kl. 22:23:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 15 februari 2021 kl. 17:11:30
"Tror inte vi kommer någon vart i diskussionen" = Då är det lika bra att låsa alla trådar för dem flesta kommer man inte vart i diskussionen, för alla måste hålla med varandra och alltid säg samma sak, för annars blir man blockad.

Så jag tycker att den här tråden ska stanna kvar.

Det här är anledningen till varför jag tycker den borde låsas - det blir bara tjafs.

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 15 februari 2021 kl. 18:49:50
Tjafs stor del händer på alla trådar på ett eller annat sätt.
Framförallt Flashback

Simon Axelsson

Citat från: Alexander vdp skrivet  9 november 2021 kl. 18:03:31
Spoiler
jag är kristen med egna gudar
[close]

Va? Jag tror att det funkar så...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Alexander vdp skrivet  9 november 2021 kl. 18:03:31
Jag tror också på dom filmerna
Men Disney+ uppdateras ständigt med nya kortfilmer så bara gud vet
Spoiler
jag är kristen med egna gudar
[close]
Då är du inte kristen, inom kristendomen tror man på Gud som är treenig det vill säga Fadern, Sonen och Den Heliga Anden där ju dock en  monoteistisk tro så det finns ju bara en Gud som är den enda man ska tro på för att vara kristen...

Alexander vdp

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2021 kl. 18:46:25
Då är du inte kristen, inom kristendomen tror man på Gud som är treenig det vill säga Fadern, Sonen och Den Heliga Anden där ju dock en  monoteistisk tro så det finns ju bara en Gud som är den enda man ska tro på för att vara kristen...
Nä jag är kretansk kristen med guden kretan

Alexander vdp

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2021 kl. 18:46:25
Då är du inte kristen, inom kristendomen tror man på Gud som är treenig det vill säga Fadern, Sonen och Den Heliga Anden där ju dock en  monoteistisk tro så det finns ju bara en Gud som är den enda man ska tro på för att vara kristen...
Så det så

Alexander vdp


Alexander vdp

Citat från: Alexander vdp skrivet  9 november 2021 kl. 20:24:54
Påhittad religon
Kan nån slänga in detta i nåt annat ämne har inte mycket med Kalle anka och hans vänner önskar god jul att göra

Sabelöga

Houba !

Alexander vdp


MOA

Flytta detta ämne till skräpkorgen

Goliat

Argument är inte bevis.

Sedan tolkar vi allt olika. Vi vet ju faktiskt inte.

Monoteism eller Polyteism är det väl inte det viktigaste heller, och inget är över för att bestraffa utan vi lever, försöker göra vårt bästa, ingen är perfekt (vad nu det innebär).

Om det nu skulle vara på ett sätt men att man lever i en annan tro är det viktigaste att man gör det som känns rätt och fortsätter göra sitt bästa. Respekterar andra och inte tvingar på sin tro på andra.

Tycker personligen det viktigaste är att man följer sin egna tro, oavsett om man tror på ingen, en eller flera gud(ar).

Men jag håller med ovan, religion kanske inte riktigt tillhör en Dubbningshemsida, så vidare det inte gäller dubbningar av filmer som handlar om religion eller tro.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

JRL

På några andra forum där jag brukar läsa står det i reglerna: Inga kontroversiella politiska, sociala, eller religiösa diskussioner. Det är en bra regel för forum som inte i första hand är ämnat åt såna frågor, men det är givetvis Daniel själv som bestämmer reglerna för det här forumet.

Såna här diskussioner tjänar inte till någonting annat än att skapa osämja. Det är en sak om det är osämja som på något sätt har med dubbning att göra, det tror jag att de flesta av oss kan leva med (inom rimliga gränser), men det här känns bara onödigt.

Det här känns inte som rätt forum för den här typen av diskussioner. Låt det här forumet få vara en fristad för oss som är intresserade av dubbning. De som vill diskutera religion har massor av andra bättre lämpade forum för det.


Daniel Hofverberg

Off-topic-tavlan har jag inget emot diskussioner om religion, för hela vitsen med den tavlan är just att det ska handla om något annat än dubbning, filmer, TV-serier eller populärkultur. Så här får och kan i stort sett vad som helst diskuteras, bara man håller sig på en någorlunda sansad nivå. :)

Men givetvis ska man som alltid undvika personangrepp, personliga påhopp, mobbning och dylikt; liksom allt som är uppenbart olagligt enligt svensk lag.