Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2021 kl. 21:18:22
Den största skillnaden är väl att det är vuxna som spelar barnen i originaldubbningen.

Spelas  Miss Frizzle av olika personer i respektive dubbning ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 21:26:45
Spelas  Miss Frizzle av olika personer i respektive dubbning ?
I originaldubbningen är det Annelie Berg Bhagavan i Netflixs omdubbningen är det Vicki Benckert.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2021 kl. 21:33:07
I originaldubbningen är det Annelie Berg Bhagavan i Netflixs omdubbningen är det Vicki Benckert.

Vem är bäst ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


gstone

Jag kan inte skaffa Paramount+.

För jag har varken Boxer, Canal Digital, Com Hem eller Telenor.

Så det blir ingen Rugrats eller Wild Thornberrys för mig :'( :'(

Synd men sånt är livet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2021 kl. 20:45:45
Det vore väldigt trevligt, ja - men eftersom Netflix har rättigheterna till Den magiska skolbussen är det väl knappast troligt att Paramount+ kan erbjuda den samtidigt som Netflix (fast med olika dubbningar)... :(
Ärligt talat skulle jag bli förvånad om Paramount+ vid lanseringen har ens en bråkdel av dessa serier.

Störst chans av de du nämner är det förmodligen med Rugrats, som väl är den i Norden mest kända av serierna.

Genom Disney-serien är väl i och för sig Doug också indirekt känd, men jag blir väldigt förvånad om de kan erbjuda den med sin befintliga dubbning, i och med att Nickelodeon aldrig har haft rättigheterna till den dubbningen (då den serien aldrig gått på Nickelodeon i Sverige)...

Men jag hoppas att jag har fel...
Även om dom inte har doug så räcker dom andra serierna.

Scoobydoofan1

För tre par år sedan så fanns Jimmy neutron och all grown up på viaplay på svenska, bara säsong 2 , 3 & 4, är osäker på vad Sinclair hände med säsong 1 men det var bara dom 2 serierna som fanns på viaplay för ett par år sen så undrar vad Nickelodeon kommer säga om ljudspår för Paramount+.

gstone

Hoppas inget har svenskt tal :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#23
Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:44:29
Hoppas inget har svenskt tal :D
Ville inte du se Rugrats och Thornberrys?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2021 kl. 22:52:33
Ville inte du se Rugrats 8ch Thornberrys?

Ja. Men jag ser dom heller på engelska !

Fast om  Thornberrys har svenska credits vore det bra
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:01:38
Jag kan inte skaffa Paramount+.

För jag har varken Boxer, Canal Digital, Com Hem eller Telenor.

Varför tror du att Paramount+ skulle kräva Boxer, Canal Digital, Com Hem eller Telenor? Det är såvitt jag förstår en streamingtjänst som alla andra, och då behövs det bara en rimligt snabb internetanslutning, inget annat.

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:44:29
Hoppas inget har svenskt tal :D

Du behöver inte skrika. Varför hoppas du på att det inte ska finnas svenskt tal? Det gör väl ingenting om det finns, bara man har möjlighet att själv välja språk.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 mars 2021 kl. 06:34:52
Du behöver inte skrika. Varför hoppas du på att det inte ska finnas svenskt tal? Det gör väl ingenting om det finns, bara man har möjlighet att själv välja språk.
Precis, valmöjlighet är alltid till godo.

Och skulle ingenting ha svenskt tal lär tjänsten bli en flopp, då barnfamiljer inte lär vilja se särskilt många barnprogram på engelska - så då lär tjänsten försvinna snabbt...

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:01:38
Jag kan inte skaffa Paramount+.

För jag har varken Boxer, Canal Digital, Com Hem eller Telenor.
Det är bara det "nuvarande" Paramount+ - d.v.s. programbiblioteket/tjänsten som funnits som del av bl.a. Comhem Play och andra tjänster i några års tid - som kräver Com Hem, Boxer, Canal Digital eller Telenor. Den nya Paramount+ är en helt fristående tjänst, och kräver ingenting mer än vad Netflix eller Disney+ gör.

Exakt vad som kommer hända med det Paramount+ som nu finns som del av bl.a. Comhem Play+ vet jag dock inte - om det kommer finnas kvar, försvinna helt eller om Com Hem-kunder kommer erbjudas att "uppgradera" till det nya Paramount+...

Paramount+ är alltså ett varumärke som använts i Sverige sedan 2017, och som funnits som programbibliotek eller tilläggstjänst till några kabel-TV-leverantörer. Men nu ska den alltså lanseras på nytt som en fristående tjänst istället - vilket är hög tid, då det gamla Paramount+ knappast kan ha blivit någon stor succé för barnfamiljer där barnutbudet utgörs av hela 7 TV-serier, 6 långfilmer och 2 kortfilmer; samtliga från Nickelodeon... :( Vuxenutbudet är inte riktigt lika uselt, men dock även det tämligen begränsat - åtminstone om man i likhet med undertecknad är måttligt intresserad av realityserier från MTV.

Barnutbudet på nuvarande Paramount+ har för övrigt bara svenskt tal - inga andra ljudspår och inga textspår alls - så vi får verkligen hoppas att det ändras till den nya tjänsten...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2021 kl. 07:12:37
Det är bara det "nuvarande" Paramount+ - d.v.s. programbiblioteket/tjänsten som funnits som del av bl.a. Comhem Play och andra tjänster i några års tid - som kräver Com Hem, Boxer, Canal Digital eller Telenor. Den nya Paramount+ är en helt fristående tjänst, och kräver ingenting mer än vad Netflix eller Disney+ gör.

Ja, jag förutsatte att den här tråden handlar om den nya streamingtjänsten som kommer att öppna på torsdag den 25 mars, inte om den gamla tilläggstjänsten hos kabel-TV bolagen.

Scoobydoofan1

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 mars 2021 kl. 07:35:29
Ja, jag förutsatte att den här tråden handlar om den nya streamingtjänsten som kommer att öppna på torsdag den 25 mars, inte om den gamla tilläggstjänsten hos kabel-TV bolagen.
Är ändå nyfiken på hur dom gamla serierna kommer se ut med svensk ljudspår. Bara hoppas dom har original ljudspåren.

Goliat

Någon som vet pris när det kommer?