Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fox Kids / Joan Records

Startat av Jabberjaw, 19 september 2023 kl. 22:13:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Undrar över det ganska blyga :-[ bolaget Joanrecords. Dom har bland annat gett ut Nordiska tryckningar i formatet DVD, på följande titlar

CitatKatten EEK!
Sonic X
Jim Guldknapp
Saban Peter Pan
Saban Oliver Twist
Saban Lilla Sjöjungfrun
Prinsessan Sissi
med flera..

Under första åren trycktes DVD filmerna med stämpeln Fox Kids SE. Och när några titlar trycktes på nytt några år senare stog det istället Jetix på filmernas DVD fodral.

Filmerna har sålts i ganska många exemplar. Och går fortfarande att beställa på exempelvis Ginza. Men som beställningsvara, vilket väl borde tyda på att dom fortfarande trycks av företaget? :)

Mina frågor är

1. Om dom trycks än idag på beställning. Varför går då inte alla deras titlar att beställa?

2. Vilka är egentligen bakom Joan Records? Står .dk på skivornas baksida)

3. Varför envisas dom med att bara ge ut ~8 avsnitt av vissa serier. Och många fler av exempelvis Dennis The Menace

Scoobydoofan1

Citat från: Jabberjaw skrivet 19 september 2023 kl. 22:13:17Undrar över det ganska blyga :-[ bolaget Joanrecords. Dom har bland annat gett ut Nordiska tryckningar i formatet DVD, på följande titlar

Under första åren trycktes DVD filmerna med stämpeln Fox Kids SE. Och när några titlar trycktes på nytt några år senare stog det istället Jetix på filmernas DVD fodral.

Filmerna har sålts i ganska många exemplar. Och går fortfarande att beställa på exempelvis Ginza. Men som beställningsvara, vilket väl borde tyda på att dom fortfarande trycks av företaget? :)

Mina frågor är

1. Om dom trycks än idag på beställning. Varför går då inte alla deras titlar att beställa?

2. Vilka är egentligen bakom Joan Records? Står .dk på skivornas baksida)

3. Varför envisas dom med att bara ge ut ~8 avsnitt av vissa serier. Och många fler av exempelvis Dennis The Menace

Är inte det likadant med andra serier? Förutom Avatar Den Siste Luftbändaren så har inte en annan serie blivit utgiven i sin helhet  på DVD.

TVARK Sweden

Vad jag förstått så är Joan Records en del av Foreign Media Group som senare bytte namn till Soul Media som det heter än idag.

Antar att försäljningen var för låg att släppa resten av serierna. 

TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar,

Jabberjaw

Citat från: TVARK Sweden skrivet 20 september 2023 kl. 00:07:48Vad jag förstått så är Joan Records en del av Foreign Media Group som senare bytte namn till Soul Media som det heter än idag.

Antar att försäljningen var för låg att släppa resten av serierna.
Intressant :)

Undra hur dom tänkte med fördelningen...  Jag menar Katten Eek och Jim Guldknapp borde dom ju ha sålt i blindo oavsett vad. Men dom väljer endå att trycka Dennis i fler volym utgåvor än övriga titlar. Fick dom bara av en slump detta samarbetet, eller hur gick det till..?

Vet inte exakt datum på den första Fox Kids DVD filmen, någon som vet?

Och vem var kontakten dom hade för att licensera dubbningarna? Om vi utgår från att dvd filmerna är från 2004. Sände inte barntrean fortfarande några utav serierna även kring denna tidsperioden. Sålde man licenser samtidigt till olika aktörer :o