Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilka gör rösterna i svenska M&M reklamen?

Startat av jim ström, 17 mars 2013 kl. 22:50:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jim ström

Fråga står i titeln, i sverige så verkar det som om dom ända m&m figurerna som används är röd och gul.

Jag tror att gul görs av Mikael Roupé, men röd har jag ingen aning om.

Förresten vilka röster skulle ni ge dom andra färgerna om ni är bekanta med dom amerikanska rösterna?

Daniel Hofverberg

Råkar du ha någon av reklamfilmerna inspelade, som man kan lyssna på?

Jag vill minnas att båda rösterna lät väldigt bekanta, men det var så länge sen jag såg någon av dessa reklamspottar att jag inte kommer ihåg någon av rösterna på rak arm.

Elios

Det är ju ingen som helst tvekan om att det är Mikael Roupé som gör den ena rösten. Kommer inte heller riktigt ihåg hur den röda M&M rösten lät.
Skulle precis som Daniel säga vara intressant om du hade något ljudklipp.

Erika

Jag försökte hitta ett par reklamfilmer på Youtube, men kammade noll. Dessutom har jag inte sett någon av dessa reklamfilmer på många år, så jag minns ingenting. :(

jimstrom

Necropostande!


Men nu har jag identifierat den andra rösten, det är utan tvekan Thomas Engelbrektsson som är den röda M&M:en, och Mikael Roupé som är den Gula.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Riktig klassiker denna och var ju väldigt kul med både Mikael Roupé och Thomas Engelbrektsson som M&Ms. 

Elios

Undrar lite förresten om det är ett av de senaste som Thomas Engelbrektsson är det senaste han gjort inom dubbning sväng förutom Toy Story 4 och lite andra projekt!? 

Bibeln

Citat från: Elios skrivet  9 oktober 2022 kl. 00:38:26Undrar lite förresten om det är ett av de senaste som Thomas Engelbrektsson är det senaste han gjort inom dubbning sväng förutom Toy Story 4 och lite andra projekt!?
Det tror jag inte för att han är fortfarande aktiv som röstskådespelare.

Elios

Citat från: Bibeln skrivet  9 oktober 2022 kl. 00:43:22Det tror jag inte för att han är fortfarande aktiv som röstskådespelare.
Jodå. Men man får ändå höra här och där att han lagt av vilket stör mig då det inte stämmer. ^^