Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Verksamma Skådisar.

Startat av TonyTonka, 16 februari 2009 kl. 20:46:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Är dessa verksamma i Dubbnings branchen numera?


Roger Storm
Bo Maniette
Anders Öjebo
Monica Forsberg
Miriam Wallentin
Mia Kihl
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Anders Öjebo och Roger Storm är i allra högsta grad fortfarande aktiva. Genom Musse Piggs röst lär Anders inte försvinna någonstans inom överskådlig framtid. Han anlitas dock inte lika ofta av KM Studio som förr i tiden, men är istället med en hel del hos både Eurotroll (där han jobbar som tekniker) och Sun Studio.

Monica Forsberg är till viss del fortfarande verksam - hon är med då och då i dubbningar, men inte alls lika mycket som förr i tiden. Hon är dock inte längre verksam som dubbningsregissör eller översättare, utan det handlar i så fall enbart om röster.

Mia Kihl är fortfarande verksam, men är inte med i lika många filmer och serier som förr i tiden. Men hon medverkade exempelvis i Bratz - The Movie, som bör ha dubbats i höstas.

Mariam Wallentin verkar inte längre vara aktiv som dubbningskådis. Jag hittar ingenting som tyder på att hon medverkat i någonting de senaste 3 - 4 åren. En sökning på webben avslöjar att hon numera verkar vara en renodlad sångerska.

Bo Maniette är inte längre verksam som dubbare eller skådis, utan har lämnat branschen helt och hållet.

PAAATE

Kul att Roger Storm fortfarande dubbar, har alltid gillat hans röst :P

Plus att nu när jag sett DuckTales på engelska så måste jag berömma honom för hans Fenton/Gizmokvack - han var utan tvekan HELT RÄTT person för den rollen.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

TonyTonka

Är Dessa Verksamma numera?


Jimmy Björndahl
Birgitta Fernström
Peter Wanngren
Hans Gustafsson
Bertil Engh
Jan Koldenius
Lizette Pålsson
Åsa Bjerkerot
Thomas Engelbrektsson
Samuel Elers-Svensson
Hugo Paulsson
Hans Lindgren
Stig Grybe
Staffan Hallerstam
Irene Lindh
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lisa

Jag undrar om Jasmine Heikura är verksam fortf?

Undrar också om Johan Halldén och Eddie Hultén??

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 februari 2009 kl. 14:07:31
Anders Öjebo och Roger Storm är i allra högsta grad fortfarande aktiva. Genom Musse Piggs röst lär Anders inte försvinna någonstans inom överskådlig framtid. Han anlitas dock inte lika ofta av KM Studio som förr i tiden, men är istället med en hel del hos både Eurotroll (där han jobbar som tekniker) och Sun Studio.

Monica Forsberg är till viss del fortfarande verksam - hon är med då och då i dubbningar, men inte alls lika mycket som förr i tiden. Hon är dock inte längre verksam som dubbningsregissör eller översättare, utan det handlar i så fall enbart om röster.

Mia Kihl är fortfarande verksam, men är inte med i lika många filmer och serier som förr i tiden. Men hon medverkade exempelvis i Bratz - The Movie, som bör ha dubbats i höstas.

Mariam Wallentin verkar inte längre vara aktiv som dubbningskådis. Jag hittar ingenting som tyder på att hon medverkat i någonting de senaste 3 - 4 åren. En sökning på webben avslöjar att hon numera verkar vara en renodlad sångerska.

Bo Maniette är inte längre verksam som dubbare eller skådis, utan har lämnat branschen helt och hållet.


Jag hörde just Mia Kihl i Filimore.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Håller Mia Kihl eller några av dessa fortfarande på med dubbning?^^

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  4 december 2020 kl. 09:27:43
Håller Mia Kihl eller några av dessa fortfarande på med dubbning?^^
Jag hittar tyvärr inget som tyder på att Mia Kihl fortfarande är verksam i branschen. Jag kan förstås ha missat någon film eller serie, men den sista dubbningen jag kan hitta åt som hon medverkade i var den holländska spelfilmen Fuchsia - den lilla häxan. Den släpptes direkt på DVD av Soul Media i oktober 2013, varför dubbningen troligen bör ha gjorts under våren eller sommaren samma år. Den är dubbad av KM Studio.

Nu kan hon förstås ha varit med i fler filmer eller serier som inte jag känner till, men det är ju ganska långt mellan 2013 och idag varför det inte är särskilt troligt att jag skulle ha missat så många...

Freddie

Vad jag kan hitta om Peter Wanngren så verkar hans sista dubbningsroll vara i nydubben av Oliver och gänget från 1997. men vad jag kan se av olika artiklar så är han aktiv inom musikens värld.
"A wise ninja does not seek out an enemy he does not fully understand "
- Sensei Hamato Splinter

Gröngölingsregel Nummer 33 - Är dörren låst - ta "fönstervägen"

Disneyfantasten

Citat från: Freddie skrivet  4 december 2020 kl. 17:56:53
Vad jag kan hitta om Peter Wanngren så verkar hans sista dubbningsroll vara i nydubben av Oliver och gänget från 1997. men vad jag kan se av olika artiklar så är han aktiv inom musikens värld.

Hans sista dubbning vad jag vet är Nalle Puh och Jakten På Christoffer Robin som gavs ut på VHS i Sverige april 1998 (det var efter Oliver och Gänget vars första VHS-utgåva gavs ut juni 1997), efter detta blev han gymnasielärare)