Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ingen text

Startat av moviefan, 26 december 2017 kl. 21:09:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Varken Barbie filmerna eller Den Lilla Sjöjungfrun 2, har svensk text. Varför har vissa dvd utgåvor ingen textning ?  ::)

TBT_STR_QR

#1
Citat från: moviefan skrivet 26 december 2017 kl. 21:09:48
Varken Barbie filmerna eller Den Lilla Sjöjungfrun 2, har svensk text. Varför har vissa dvd utgåvor ingen textning ?  :)

Filmer och tv-serier utan textning är faktiskt väldigt vanligt. :) Kanske för att bolaget inte vill bekosta en svensk textning, när dubbning gjordes långt innan DVD-releasen.

Men Disney släpper ju alltid ut svensk textning för nästan alla sina DVD-releaser. Jag är rätt säker att Den Lilla Sjöjungfrun 2 har svensk textning men ska kolla.  :-\
   Edit: Japp. Den är textad på svenska. Du kanske inte tittade ordentligt. :)
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 26 december 2017 kl. 21:41:43
Filmer och tv-serier utan textning är faktiskt väldigt vanligt. :) Kanske för att bolaget inte vill bekosta en svensk textning, när dubbning gjordes långt innan DVD-releasen.

Men Disney släpper ju alltid ut svensk textning för nästan alla sina DVD-releaser. Jag är rätt säker att Den Lilla Sjöjungfrun 2 har svensk textning men ska kolla.  :-\
   Edit: Japp. Den är textad på svenska. Du kanske inte tittade ordentligt. :)

Min dvd utgåva av DLS 2 har bara engelsk text.  ;)

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 26 december 2017 kl. 21:52:18
Min dvd utgåva av DLS 2 har bara engelsk text.  ;)

Ja, det finns minst två olika svenska utgåvor av DLS2. Den äldre saknar svensk text.