Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

The Legend of Zelda (1989)

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 21:38:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Tänkte lyssna på poddavsnittet snart.^^

Pixelklubben64

Nu ligger podd-avsnittet upp även på vanliga stället. Länk nedan ifall nån är intresserad av att lyssna på hur det blev :-)

https://videospelsklubben.se/category/podcasts/pixelklubben-64/

MOA

Citat från: Pixelklubben64 skrivet 28 december 2020 kl. 09:21:18
Nu ligger podd-avsnittet upp även på vanliga stället. Länk nedan ifall nån är intresserad av att lyssna på hur det blev :-)

https://videospelsklubben.se/category/podcasts/pixelklubben-64/
Tack!Ser framemot detta ;D

Anders

#63
Lyssnar på podden just nu. Jag hatar att behöva komma med en rättelse, nu när podden redan ligger ute, men det är väl ändå Peter Sjöquist som gör rösten till kungen i TV-dubben och inte Gunnar Ernblad?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet 28 december 2020 kl. 13:24:56
Lyssnar på podden just nu. Jag hatar att behöva förstöra faktautsagan, men det är väl ändå Peter Sjöquist som gör rösten till kungen i TV-dubben och inte Gunnar Ernblad?
Har du hört ljudklipp?

Pixelklubben64

Det är faktiskt lättare än vad man kan tro att ändra det i avsnittet. Är detta Peter Sjöqvist så ändrar jag det bums :-)
Alltså IQ i James Bond jr och Michaelangelo och Rocksteady i tv-Turtles samt som Winston i Real Ghostbusters.

MOA

Citat från: Pixelklubben64 skrivet 28 december 2020 kl. 14:41:04
Det är faktiskt lättare än vad man kan tro att ändra det i avsnittet. Är detta Peter Sjöqvist så ändrar jag det bums :-)
Alltså IQ i James Bond jr och Michaelangelo och Rocksteady i tv-Turtles samt som Winston i Real Ghostbusters.
De där e utan tvekan Peter Sjöquist!

Anders

Citat från: Pixelklubben64 skrivet 28 december 2020 kl. 14:41:04
Det är faktiskt lättare än vad man kan tro att ändra det i avsnittet. Är detta Peter Sjöqvist så ändrar jag det bums :-)
Alltså IQ i James Bond jr och Michaelangelo och Rocksteady i tv-Turtles samt som Winston i Real Ghostbusters.
Jo, jag tycker definitivt att det låter som Peter, även om rösten är förställd på ett annat sätt än de andra rollerna du nämner. Men det kanske bara är jag. Någon annan vill kanske ge sin åsikt om saken också? :)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Erika


Pixelklubben64

Det låter väldigt troligt :-) Och nu är det ändrat på de flesta ställen där podden ligger uppe,
som här:
https://play.acast.com/s/pixelklubben-64/727d82df-315c-4b99-9c33-ab291b6c6908

Ca 18 min in i avsnittet... ibland tar det nån timme för sidorna att uppdatera bara :-)

Bra Anders att du uppmärksammade detta!

Elios


Elios

Var det samma produktionsbolag som gjorde denna som Super Mario Bros?

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 28 december 2020 kl. 15:26:37
Var det samma produktionsbolag som gjorde denna som Super Mario Bros?
Ja, de tillhör samma serie.

Elios