Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den lilla prinsessan (A Little Princess, 1995)

Startat av gstone, 4 november 2020 kl. 17:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill ha Den lilla prinsessan på dvd med svenskt tal !!! >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  4 november 2020 kl. 17:00:37
Jag vill ha Den lilla prinsessan på dvd med svenskt tal !!! >:( >:(
& du hittar den int?

Lilla My


Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 november 2020 kl. 17:00:37
Jag vill ha Den lilla prinsessan på dvd med svenskt tal !!! >:( >:(
Det skulle jag också vilja, men tyvärr saknar ju den nordiska DVD-utgåvan svenskt ljudspår, utan har "bara" engelskt, tyskt, spanskt, tjeckiskt och ungerskt ljudspår samt textning på 19 olika språk (däribland de fem nordiska språken). :(

Svårt att säga om det rör sig om platsbrist, rättighetsproblem eller bara någon fix idé, men DVD-utgåvan gavs ju ut redan 1999 på den tiden när DVD-mediet fortfarande var väldigt nytt och man oftast försökte klämma in så många länder som möjligt på varje skiva.

Jag hoppas att det kan bli aktuellt med någon nyutgåva på DVD eller Blu-Ray, alternativt att den dyker upp på någon streamingtjänst eller digital köptjänst, som har med den svenska dubbningen; men just nu ser det helt klart inte så ljust ut...

Så just nu får man vackert lov att klara sig med VHS-utgåvan, för de som nu fortfarande har en fungerande VHS-bandare där hemma. Har man inte det, så ska jag ha VHS-filmen någonstans i röran och kan digitalisera den till DVD om någon är intresserad. :)

Disneyfantasten

Jag kände inte till denna film förräns idag...

Jag trodde först att det åsyftades på den tecknade TV-serien Lilla Prinsessan (som jag personligen inte är vidare förtjust i även om dubbningen är helt okej), men så var inte fallet...

Nu när jag dubbelkollar så ser jag att det är en annan film från 1995 och när jag läser om den så blir det genast mycket intressantare och jag känner igen många av rösterna på Wikipedia, att döma av listan så vädrar jag KM Studio...

Jag hade gärna sett den någon dag, framöver hoppas jag att det läggs upp på YouTube så att man kan få höra...

Daniel Hofverberg

#5
Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2020 kl. 20:54:25
Nu när jag dubbelkollar så ser jag att det är en annan film från 1995 och när jag läser om den så blir det genast mycket intressantare och jag känner igen många av rösterna på Wikipedia, att döma av listan så vädrar jag KM Studio...
Ja, den är mycket riktigt dubbad av KM Studio.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2020 kl. 20:54:25
Jag trodde först att det åsyftades på den tecknade TV-serien Lilla Prinsessan (som jag personligen inte är vidare förtjust i även om dubbningen är helt okej), men så var inte fallet...
Jag har döpt om tråden för att undvika missförstånd, i och med TV-serien med den mycket snarlika titeln. :)

E

#6
Är denna film dubbad?, det visste jag inte

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2020 kl. 20:54:25
Jag kände inte till denna film förräns idag...

Jag trodde först att det åsyftades på den tecknade TV-serien Lilla Prinsessan (som jag personligen inte är vidare förtjust i även om dubbningen är helt okej), men så var inte fallet...

Nu när jag dubbelkollar så ser jag att det är en annan film från 1995 och när jag läser om den så blir det genast mycket intressantare och jag känner igen många av rösterna på Wikipedia, att döma av listan så vädrar jag KM Studio...

Jag hade gärna sett den någon dag, framöver hoppas jag att det läggs upp på YouTube så att man kan få höra...
Den tänkte jag också på

Daniel Hofverberg

#8
Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 november 2020 kl. 21:07:06
Är denna film dubbad?, det visste jag inte :o
Jodå - såvitt jag vet har Den lilla prinsessan inte visats på bio i Sverige, men den dubbades för VHS-utgåvan 1997. :)

Men som sagt, av någon outgrundlig anledning saknades den svenska dubbningen när filmen släpptes på DVD 1999. :(

Tydligen har filmen tidigare funnits på Netflix i Sverige, men tagits bort därifrån - tyvärr hann jag inte kolla medan den fanns, men sannolikheten att den svenska dubbningen fanns med där lär väl inte ha varit så jättestor...

Filmen finns just nu att hyra och köpa på Rakuten TV och Google Play, men bådadera verkar tyvärr bara ha engelskt ljudspår och skandinaviska undertexter.

EmelyJensen

Hejsan jag är väldigt intresserad av den lilla prinsessan i svenskt tal om du ville spela in den på DVD hör gå Ärna av dig på min meil . jag betalar gärna för filmen då mvh Emely