Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lisa

Hm konstigt.. dom brukar väl vara ganska snabba på att svara annars?

Daniel Hofverberg

Jo, Eurotroll brukar ha en mycket fin service. Men Lasse Svensson får säkert mycket mail, så det kanske har oturat sig att han missat mina mail. Jag ska för säkerhets skull prova att skicka ett tredje mail.

Lisa

Fortfarande inget svar från eurotroll?

Daniel Hofverberg

Nej, märkligt nog inte. Jag skickade en påminnelse häromdagen, men har ännu inte fått något svar.

SwedishKuriboh

Om du tänker maila Eurotroll igen så kanske du kan fråga om credit-listor till Kick Buttowski och Disney XDs nya Avengers-serie (varav den sista är jag inte helt säker på om Eurotroll dubbar)?

Daniel Hofverberg

Kick Buttowski förortsvåghals såg jag att Eurotroll dubbar, så den ska jag försöka få fram credits på om bara Lasse svarar på mina mail...

Den andra serien känner jag inte till. Vad säger dubbcreditsen under sluttexterna på den?

SwedishKuriboh

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2011 kl. 01:10:55
Kick Buttowski förortsvåghals såg jag att Eurotroll dubbar, så den ska jag försöka få fram credits på om bara Lasse svarar på mina mail...

Den andra serien känner jag inte till. Vad säger dubbcreditsen under sluttexterna på den?

Minns inte... ska försöka komma ihåg att kolla ikväll!

SwedishKuriboh

Hm... det stod inte med. Om det är till någon hjälp så var Anders Öjebo (Iron-Man), Frida Nilsson (Wasp), Fredrik Hiller (Captain America), Niclas Ekholm (Thor) och Ole Ornered (Nick Fury) med...
Serien heter The Avengers: The World's Mighties Heroes! Går att se några avsnitt på Disneys hemsida!

Daniel Hofverberg

Märkligt om det inte står utsatt dubbcredits - det brukar ju annars alla Disneys kanaler vara bra på, även fast det som regel nuförtiden är bristfälliga credits med enbart röster i grupp.

Utan att veta vare sig dubbningsstudio, regissör eller översättare så har man ju tyvärr inte mycket att gå på. Jag kollade på ett avsnitt på Disney XDs hemsida, men där stod inga credits heller. De där rösterna säger ju heller inte mycket om vilket dubbningsbolag som gjort det, då alla dessa skådisar brukar vara med i de flesta bolags dubbningar. Därför känns det ungefär lika troligt att serien kan vara dubbad av antingen SDI Media, Dubberman eller Eurotroll.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lisa skrivet 10 januari 2011 kl. 09:34:54
Någon som sett "Kompisar på nätet" på SVT? Jag såg den första gången förra veckan och tyckte dubbningen var riktigt bra för att vara "riktiga människor". Om någon sett "Pinsamheter" som gick (eller kanske fortfarande går) på SVT barnkanalen, så är hon som gjorde huvudrollen där också en av tre huvudroller i denna serien, och samma tjej gör hennes röst hörde jag.
Skulle ialla fall gärna se en creditlista till denna serien! Om det går att ordna? Eurotroll står bakom antar jag eftersom det är SVT?
Nu har jag äntligen fått creditlista på Kompisar på nätet. Jag ska sammanställa och lägga ut listan så fort jag hinner, men fram tills dess så görs huvudrollerna i alla fall av:

Ally - Linda Åslund
Emma - Josefine Götenstam
Jackie - Ester Sjögren

Lisa

Åh tack så mycket! Dom är ju alla bekanta röster redan.. Synd att det bara fanns 26 avsnitt av den serien...Ska bli kul att se resterande röster också.

JRL

En annan serie som det vore intressant att se credits till vore Ewokerna. Ingen jättekänd serie i Sverige, men den dubbades av KM-studios i slutet av 80-talet och släpptes på VHS. Serien var en Star Wars-spinoff. Det var det "vanliga" gänget som dubbade (de var crediterade, dock endast i grupp), men jag har haft svårt att klura ut vem som spelade vem.

Dessa är jag säkra på:
Prinsessan Kneesaa - Monica Forsberg
Latara - Birgitta Fernström
Kung Garneesh - Hans Gustafsson
Master Logray - Ulf Källvik (hyfsat säker)
Malani - Mia Kihl (hyfsat säker)
Hövding Chirpa - Roger Storm (hyfsat säker)

Övriga skådespelare som var med var bl.a Robert Andersson, Bertil Engh, Ingemar Carlehed, Peter Wanngren och Jimmy Björndahl.

Någon som vet mer/vet bättre? (Undrar framför allt vilka som spelade Wicket och Teebo.)

Lisa

Inte för att tjata, men hur går det med Kompisar på nätet - listan??

Daniel Hofverberg

Jag har tyvärr inte hunnit sammanställa listan än, i och med det relativt stora antalet avsnitt och att jag haft fullt upp med annat. Men under tiden bifogar jag här dubbningsbolagets interna dubbningsdokument för Kompisar på nätet, som innehåller alla röster i alla avsnitt av serien (i Excel-format). Det kan förekomma felstavningar eller ofullständiga skådespelarnamn då de här dokumenten i första hand använts internt hos Eurotroll, men det duger förhoppningsvis tills vidare.

Lisa