Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Byte av domännamn

Startat av Daniel Hofverberg, 6 juni 2007 kl. 10:54:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag har nu registrerat en ny .se-domän för Dubbningshemsidan, något många efterfrågat. Sajtens nya adress kommer därmed att bli:
www.dubbningshemsidan.se

Under de närmaste dagarna kommer jag att flytta över allt innehåll från den nuvarande .com.ru-domänen till .se-domänen, och när det är klart kommer en vidarebefordran på de gamla adresserna att läggas till, så att de automatiskt vidareskickas till motsvarande ny adress. Därmed kommer ingenting att sluta funka.

Vid övergången till det nya domännamnet kan sajten komma att ligga nere under en kortare period, och det är också tänkbart att det kan uppstå tekniska konstigheter med vissa eller alla sidor under en övergångsperiod. Det borde dock inte handla om några långvariga problem, troligtvis inte mer än max några timmar.

Jag tänkte bara upplysa er alla om vad som händer, så att ni är medvetna om det.  :)

Daniel Hofverberg

Som ni säkert lagt märke till, så bytte jag till .se-domänen igår, vilket tyvärr orsakade en del problem. E-postkontot låg nere under några timmar igår afton på grund av strul med webbhotellet; och dessutom har det inte gått att logga in på forumet fram tills nu.

Nu tror jag dock att allting ska funka igen, så nu ska det gå bra att använda vilken domän som helst (den gamla .com.ru-domänen vidareskickar till den nya).

Men sajten består av många sidor, så det är mycket möjligt att det finns fler problem som jag inte upptäckt. Hittar ni fler konstigheter skulle jag uppskatta om ni kan tipsa om dem - antingen i det här ämnet, eller via e-post (som förhoppningsvis funkar nu...).

Elios

Så hemsidan hette alltså dubbningshemsidan.com först. Sen gicks det över till .se men ja någon gång tror jag att jag har råkat skriva dubbningshemsidan.org eller något istället.
Men det görs ju sånt här hela tiden.
Det finns inga funderingar på att byta tillbaka till .com igen eller någon annan domän som .org eller .biz eller vad dem nu heter.  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  2 oktober 2019 kl. 15:43:15
Så hemsidan hette alltså dubbningshemsidan.com först. Sen gicks det över till .se men ja någon gång tror jag att jag har råkat skriva dubbningshemsidan.org eller något istället.
Men det görs ju sånt här hela tiden.
Det finns inga funderingar på att byta tillbaka till .com igen eller någon annan domän som .org eller .biz eller vad dem nu heter.  ???
Nej, Dubbningshemsidan hade .com.ru förut - inte .com... Det beror på att Ryssland tidigare hade gratis domännamn för kunder från hela världen, varför det var fördelaktigt med en rysk .ru-domän. 2007 tyckte jag det kändes en smula amatörmässigt, varför jag registrerade mig för en .se-domän, och lät den gamla .com.ru-adressen vidarebefordra till den.

Något eller några år senare slutade Ryssland att erbjuda gratis domäner, utan började ta betalt för .ru-domäner, och då sade jag upp dubbningshemsidan.com.ru, för att bara behålla .se-domänen.

I dagsläget tycker jag att en .se-domän är mest logisk, och har inga planer på att införskaffa domännamn under andra toppdomäner - det kostar ju trots allt pengar, så man vill inte skaffa domännamn "i onödan" - men om mina (ganska lösa) planer på att utöka Dubbningshemsidan för att även ta upp norska och danska dubbningar blir verklighet, så kanske det kan bli aktuellt att överväga fler toppdomäner.