Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Tror ni Hans Lindgren skulle passa som Nalle Puh? Hans Lindgren har ju dubbat flera av Sterling Holloways karaktärer

Adam Larsson

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 15 juni 2020 kl. 23:03:53
Tror ni Hans Lindgren skulle passa som Nalle Puh? Hans Lindgren har ju dubbat flera av Sterling Holloways karaktärer
Om Guy de la Berg passar som Kaa så passar Hans Lindgren som Nalle Puh

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 15 juni 2020 kl. 23:10:48
Om Guy de la Berg passar som Kaa så passar Hans Lindgren som Nalle Puh
Det är inte så det funkar

Disneyfantasten

Här är vad jag tycker/tror;

- Guy De La Berg hade passat som Herr Stork, Filurkatten och Roquefort (eftersom han var bra som Nalle Puh och Kaa)

- Charlie Elvegård hade passat som Archimedes och Terriern (eftersom han var bra som Kanin)

- Thomas Hellberg/Rolf Lydahl hade passat som Bombom och Shun-Gon (eftersom de var bra som Tiger/Tigger)

- Michael Blomqvist hade passat som Piggsvinet (eftersom han var bra som Nasse)

- John Harryson hade passat som Napoleon (eftersom han var bra som Sheriffen av Nottingham, Lukas och Tjifen)

- Irene Lindh hade passat som Elefant-Matriarken, Hjärter Dam, Tant Sara och Winifred (eftersom hon var bra som Gudmodern, finns ej hur hon lät som Flora men skulle tro att hon är bra i den rollen)

- Iwa Boman hade passat som Elefant-Matriarken, Gudmodern, Tant Sara, Flora och Winifred (eftersom hon var bra som Hjärter Dam)

- Margreth Weivers hade passat som Elefant-Matriarken, Gudmodern, Hjärter Dam, Flora och Winifred (eftersom hon var bra som Tant Sara)

- Lill Lindfors hade passat som Elefant-Matriarken, Gudmodern, Hjärter Dam, Tant Sara och Winifred (eftersom hon var bra som Flora)

- Gunilla Backman hade passat som Ariel (eftersom hon var bra som titelrollen i Tummelisa)

- Johan Ulveson hade passat som Bartolomeus

- Suzanne Reuter hade passat som Kängu, förmodligen också som Mor "Lilla Syster" Mus (eftersom hon var bra som Lady)

- Allan Svensson hade passat som Baloo, Thomas O'Malley och Lille John (eftersom John Goodman som gjorde Baloo i Djungelboken 2 också gjorde Pacha, Sulley och Big Daddy La Bouff, detta hade blivit en bra kombination mellan Phil Harris och John Goodmans roller)

- Jan Koldenius hade passat som Thomas O'Malley och Lille John (eftersom han var bra som Baloo)

- Gunilla Åkesson hade passat som Carlotta

- Helge Skoog hade passat som Herr Snoops

- Eva Rydberg hade passat som Madame Medusa

- Lena-Pia Bernhardson hade passat som Ella-Maj

- Bert-Åke Varg hade passat som Ugglan (både som Ugglan ur "Bernard och Bianca" och som Uggla i Nalle Puh)

- Johannes Brost hade passat som Sköldpaddan (ur "Bernard och Bianca")

- Jan Nygren alt. Ulf Brunnberg hade passat som Kaninen (ur "Bernard och Bianca")

- Kjell Bergqvist hade passat som Mullvaden (ur "Bernard och Bianca")

- Tomas Bolme hade passat som TV-reportern (ur "Bernard och Bianca")

- Lena-Pia Bernhardson hade även passat som Fina

- Anki Albertsson, Vanna Rosenberg & Sanna Nielsen hade passat som Tiana

- Vanna Rosenberg hade även passat som Drottning Elinor

- Stefan Ljungqvist hade passat som Dr Mörk

- Mattias Palm hade passat som Fagin

- Peter Flack hade passat som Francis

- Hans Josefsson hade passat som Cirkusdirektören

- Loa Falkman hade också passat som Cirkusdirektören (och även som Stromboli och Kusken)

- Stephan Karlsén hade passat som Kusken (eftersom han var bra som Stromboli)

- Myrra Malmberg hade passat som Alice (eftersom hon var bra som Lena)

- Lizette Pålsson hade passat som Lena (eftersom hon var bra som Alice)

- Dan Ekborg hade passat som Batty-Koda (eftersom han var bra som Anden)

- Eva Rydberg hade passat som Elefant-Matriarken

- Ewa Fröling hade passat som Catty Elefant

- Ing-Marie Carlsson hade passar som Prissy Elefant

- Pernilla Wahlgren alt. Anna Book hade passat som Giddy/Giggles Elefant

- Thomas Oredsson hade passat som Farbror Albert (eftersom han var bra som Hattmakaren i Alice i Underlandet)

- Jan Åström hade passat som Svartepetter

- Stephan Karlsén hade passat som Överste Hathi

- Hans Gustafsson hade passat som Hästen Kapten

- Hans Gustafsson hade även passat som Råttigan (om man tänker på hans insats som Svinpäls)

- Andreas Nilsson hade passat som bl.a. Dinky Sparv, Timothy Mus, Basil Mus, m.fl.

- Lizette Pålsson hade passat som Duchess

- Linda Olsson hade passat som Duchess och Bianca

- Birgitta Andersson hade passat som Stormamma

- Fredrik Hiller & Jan Åström hade passat som Roscoe & DeSoto

- Benke Skogholt hade passat som Francis

- Adam Fietz hade passat som Einstein

- Ole Ornered hade passat som Fagin

- Lizette Pålsson hade passat som Giselle (om filmen hade fått svensk dubbning)

(kommer kanske på mer att säga senare)

gstone

Jag en massa

Kajsa Reingardt skulle passat  Fröken Plithiver  i Legenden om ugglornas rike( JÄTTE LIK   Miriam Margolyes  )

Jonas Bergström skulle passat Einstein  i Oliver & gänget och Mr. Arrow  i Skattkammarplaneten

Guy de la Berg  skulle passat Nigel  i Hitta Nem( la Berg är lik Geoffrey Rush)

Lena-Pia Bernhardsson skulle varit perfekt för Fröken Viola i Happy Feet''

Thomas Hellberg skulle passat Noak  i Happy Feet( SUPER LIK Hugo Weaving)

Anders Ahlbom skulle varit bäst som Trofast i Nya Lady och Lufsen( Mycket lik Sam Elioot)

Stig Grybe hade varit utmärkt som Rex i Toy Story, Munk  i Trubble i Sagoland och Rektor Apport  i Lilla kycklingen

Leif Andrée hade varit Prefekt som Kirk i Sannigen om Rödluvan och Roko i Pingvinen och lyckostenen( Mycket lik Jim Belushi)

Fredde Granberg hade varit perfekt som Sir Max Axeltryck, Burnish i  Förfärliga snömannen och Snerz i Green Eggs and Ham

Christine Meltzer hade varit perfekt som Jessie i Toy Story Filmerna( Jätte lik Joan Cusack)

Martina Haag hade varit prefekt som –  Mrs. Walters i Monster House , Penny i På andra sidan häcken och Judith i Till vildingarnas land .

Margaretha Byström hade varit prefekt som Marlena Gru i Dumma mej och Dumma mej 2( Jätte lik Julie Andrews)

Janne "Loffe" Carlsson hade varit prefekt som Hunter i Storkna ( Jätte lik  Kelsey Grammer)

Hans Wahlgren hade varit prefekt som Björnen Zozi  i Bartok - en riktig hjälte(också jätte lik Kelsey Grammer)

Per Myberg skulle passat som Pappi i Kronks nya still ( Jätte lik John Mahoney)

Christina Schollin skulle passat till  Piper i Rock-A-Doodle och Vixie  i Micke och Molle: Vänner när det gäller( Jätte lik Sandy Duncan)

Sten Johan Hedman skule passat som Molle i Mickew och Molle och Sparkey  i Lady och Lufsen 2( Jätte lik Mickey Rooney )

Karl Dyall  skulle passat som Butter smurfen i dom första två smurf filmerna ocjh     Papi i Chihuahuan från Beverly Hills( Dyall är lik George Lopez )

Kim Sulocki  skulle passat som Professor Flux i Minioner och Octavius ( han är lik Steve Coogan )

Johan Ulveson skulle passast til B.E.N. och Hubbe med fler då han är lik Martin Short

Maria Lunqivst skulle passat prefekt som Rapunzels moster  och  sengångaren Rachel i Ice då hon är superbra till att dubba Jane Krakowski

Daniel Norberg skulle passat till Abraham Lincoln I lego Filmen och Chester V i Det rengar Köttbullar två då han låter lik Will Forte

Vanna Rosaenberg skulle passast som Faster Cass i Big Hero 6 och Rapunzel i Shrek den tredje , då hon är jätte lik  Maya Rudolph

Björn Kjellman skulle passat som  Bugsy  ch Den högfärdige i Den lille prinsen då han låter mycket lik  Ricky Gervais

Sanvte Thursason är bra på att dubba Mel Brooks

Kajsa Ingemarsson skulle varit prefekt som Andys mamma och Fru Hawkin så hon är super lik Laurie Metcalf

Lennart Jähkel skulle passat som Uggla och Gobber  då han är vädigt lik Craig Ferguson

Björn Andrésen. som Lex Luthur, Herr Krabbe , Mr Freez i The Batman och andra roller spelade av Clancy Brown

Jag tycker att i alla filmer med Bill Hadder bborde han dubbas  Per Andersson

Ida Langhammer är jätte bra io roller spelade av Tracey Ullman på Engska

Hasse Brontén  skulle passat som Bob m Kapten i Shrek 3 med feöllar dså han är lik Seth Rogen

Åke Lagergren skulle passet prefek som Radcliff ioch ÄrkDikonen då han låter super lik David Ogden Stiers

Torsten Wahlund skuller passat som Herr stål i Mary Poppins kommer tillbaka då han låter som Dick Van Dyke

Åsa Bjerkerot skulle passat som Damvippan i Skönheten och odjuret då hon är jätte lik Kimmy Robertson

Leif Liljeroth skulle passat som Frollo, önskeen sjärna Shere Khan , Skurk i Tom och Jerry fgöär stan osäker med fler , då han låter i stortsätt identisk med Tony Jay

Gunvor Pontén skulle passast som Miss Maples i Jan Långben filmen då hon låte identisk med Florence Stanley

Maud Hansson skulle passat som Lady, Kängru och Mor Kanine/ Mus frun då hon är super lik Barbara Luddy på reösten

Ulf Brunnberg skulle passay som Bing Bong, Van  och Eddie Nissen Hunden då han är superlik Richard Kind

Gert Fylking skulle passat som  Ham , Krabbe, John, Juan Ortodoncia och Fenwick i framåt då han är stort sätt identisk med John Ratzenberger

Guy De La Berg skulle också passat som Flygande hollendran , Baloo i 1998 Djugleboken ,  Wittgenstein i den mogia lilla Brödrusten uppföljarna då han låter mycket lik Brian Doyle-Murray

Yvonne Lombard skulle passat som Nanny i live action 101 dalimtinarna och Ms. Plushbottom  då hon lårer superlik Joan Plowright

Görel Crona skulle varit prefkt som Shego och Marlen då hon låre väldigt lik Nicole Sullivan

Carin da Silva skulle passat som Gloria i Haappy Feet 2 och chfen i live action Smurfna då hon nlåter jätt lik  Sofía Vergara

Erik Haag skullwe passatr som VD i Wall-e och och Grandpa Murphy i Milio Muprhy lag då  Haag låter jätte lik Fred Willard

Morgan Alling  skulle passat som Utrottaren i Ant Bully och Adkadmi läranen i Den lille prinsen då hann är jätte lik Paul Giamatti

Kajsa Reingardt skulla passat som Svärdet Lolla, Brejön änka och Audrey i ko gänget då hon också låter  mycket lik Estelle Harris

Anna Hansson skulle passa somm Dee Dee skys i Scoob! då hon låter väldigt lik Kiersey Clemons

Lasse Kronér skulle passat som Abis Mal och Gonome Kuyngen i Tillbaka till oz då han låter som Jason Alexander

Mikael Tornving är lik Harland Williams  och passae att dubbas hans roller

Willy Boholm  borde dubbat I-Or i Chrispher Robin, Blås i hitta nemo och Dim  i ett smårkys liv med fler då hans röst är lik Brad Garrett

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2020 kl. 17:39:38
Christine Meltzer hade varit perfekt som Jessie i Toy Story Filmerna

Christina Schollin skulle passat till Vixie  i Micke och Molle: Vänner när det gäller

Sten Johan Hedman skule passat som Molle i Micke och Molle

Åsa Bjerkerot skulle passat som Damvippan i Skönheten och odjuret då hon är jätte lik Kimmy Robertson

Leif Liljeroth skulle passat som Frollo, Shere Khan

Maud Hansson skulle passat som Lady, Kängru och Mor Kanine/ Mus frun då hon är super lik Barbara Luddy på reösten

Nja, jag är inte så säker på dessa, de känns helt malplacerade i dessa roller...  :-\

Jag tror mer på Stefan Ljungqvist som Dr Mörk och Shere Khan, Suzanne Reuter som Kängu och Mor Mus, samt Ayla Kabaca som Lady och Mor Mus...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2020 kl. 18:00:31
Nja, jag är inte så säker på dessa, de känns helt malplacerade i dessa roller...  :-\

Jag tror mer på Stefan Ljungqvist som Dr Mörk och Shere Khan, Suzanne Reuter som Kängu och Mor Mus, samt Ayla Kabaca som Lady och Mor Mus...

Alla är fira att tycka som dom vill ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2020 kl. 19:37:42
Har jag sagt något annat?  ???
Nej, jag vill bara säja det.

Jag är inte arg om du tror det  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 23:32:56
Här är vad jag tycker/tror;

- Gunilla Backman hade passat som Ariel (eftersom hon var bra som titelrollen i Tummelisa)

(kommer kanske på mer att säga senare)
Jag tycker att Gunilla Backman skulle ha varit perfekt som Ariel hon skulle slå både Myrra och Sissel

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2020 kl. 20:00:39
Jag tycker att Gunilla Backman skulle ha varit perfekt som Ariel hon skulle slå både Myrra och Sissel

Huruvida hon skulle slå Malmberg eller Pålsson låter jag vara osagt, men jag tror att hon definitivt skulle kunna slå Sissel (Sissel var som sagt inte alls dålig på något sätt, hon var utan tvekan duktig, det är bara hennes norska brytning som hörs på flera ställen genom hela filmen, personligen har jag svårt att tänka mig Sissel i någon annan roll än Ariel)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juni 2020 kl. 20:05:18
Huruvida hon skulle slå Malmberg eller Pålsson låter jag vara osagt, men jag tror att hon definitivt skulle kunna slå Sissel (Sissel var som sagt inte alls dålig på något sätt, hon var utan tvekan duktig, det är bara hennes norska brytning som hörs på flera ställen genom hela filmen, personligen har jag svårt att tänka mig Sissel i någon annan roll än Ariel)
Jag tror att om Doreen Denning skulle fått välja en svensk röst till Ariel så skulle hon ha valt Gunilla Backman

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2020 kl. 20:08:13
Jag tror att om Doreen Denning skulle fått välja en svensk röst till Ariel så skulle hon ha valt Gunilla Backman

Ja, hon spelade ju titelrollen i Tummelisa som också regisserades av Doreen Denning och med tanke på originalrösten Jodi Benson skulle Gunilla Backman som sagt ha varit ett perfekt val...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juni 2020 kl. 20:23:39
Ja, hon spelade ju titelrollen i Tummelisa som också regisserades av Doreen Denning och med tanke på originalrösten Jodi Benson skulle Gunilla Backman som sagt ha varit ett perfekt val...

Jag tror fortfarande Maria Rydberg skulle varit en bra Ariel. >:(

Hon har ju ändå dubbat Judi Benson förut  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2020 kl. 20:27:38
Jag tror fortfarande Maria Rydberg skulle varit en bra Ariel. >:(

Hon har ju ändå dubbat Judi Benson förut  ;D

Bli inte arg nu, men själv är jag inte så säker på Maria Rydberg som Ariel, hon känns lite malplacerad i den rollen...  :( (hon var skaplig som Jasmine, men är överlag ingen röst jag skulle sätta i prinsess-skaran)

Jag tror dock att hon hade kunnat fungera hyfsat som Jane Porter...