Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Änglahund (All Dogs Go To Heaven)

Startat av moviefan, 6 maj 2016 kl. 20:29:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juni 2020 kl. 12:13:03
Finns låten i sin helhet eller är den kapad?
Den finns där i sin helhet, på 3 minuter 53 sekunder.

För övrigt har jag inte lyckats ta reda på vilka som egentligen ingick i barnkören som sjöng låten, då det överallt bara står "Hasse Andersson samt barnkör"...

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juni 2020 kl. 12:43:19
Den finns där i sin helhet, på 3 minuter 53 sekunder.

För övrigt har jag inte lyckats ta reda på vilka som egentligen ingick i barnkören som sjöng låten, då det överallt bara står "Hasse Andersson samt barnkör"...
Är Den CD:en lätt att hitta jag blev nämligen sugen på att återskapa bioverisonen

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 24 juni 2020 kl. 12:10:44
Är Den CD:en lätt att hitta jag blev nämligen sugen på att återskapa bioverisonen
CD:n är inte särskilt svår att få tag i - jag hade i alla fall inga svårigheter att få tag i mitt exemplar.

En betydligt större utmaning är att man för att till fullo verkligen ska kunna återskapa bioversionen ju också vill få tag i stereoversionen av den svenska dubbningen i HiFi Stereo (såsom filmen faktiskt visades på bio), medan de VHS-utgåvor jag har här hemma bara har monoljud... :( Jag är som sagt nästan hundra på att det har funnits en VHS-utgåva/upplaga i omlopp i HiFi stereo, men vilken har jag ingen aning om och heller inte hur man ska få tag i den...

Dessutom har de VHS-utgåvor jag stött på under senare år, och även de TV-sändningar jag sett, haft relativt dålig ljudkvalitet med nästan ingen bas...

Adam Larsson

#18
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juni 2020 kl. 12:26:20
CD:n är inte särskilt svår att få tag i - jag hade i alla fall inga svårigheter att få tag i mitt exemplar.

En betydligt större utmaning är att man för att till fullo verkligen ska kunna återskapa bioversionen ju också vill få tag i stereoversionen av den svenska dubbningen i HiFi Stereo (såsom filmen faktiskt visades på bio), medan de VHS-utgåvor jag har här hemma bara har monoljud... :( Jag är som sagt nästan hundra på att det har funnits en VHS-utgåva/upplaga i omlopp i HiFi stereo, men vilken har jag ingen aning om och heller inte hur man ska få tag i den...

Dessutom har de VHS-utgåvor jag stött på under senare år, och även de TV-sändningar jag sett, haft relativt dålig ljudkvalitet med nästan ingen bas...
Kan det vara denna VHS?


Det verkar som att jag kan se denna logga på framsidan

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 24 juni 2020 kl. 21:11:28
Kan det vara denna VHS?


Det verkar som att jag kan se denna logga på framsidan
Jag ser också den loggan det måste väl betyda att det inte är monoljud

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 juni 2020 kl. 22:38:12
Jag ser också den loggan det måste väl betyda att det inte är monoljud
Nej, inte nödvändigtvis - även på mitt exemplar står det Stereo eller Surround på omslaget, men icke desto mindre finns bara monoljud utan HiFi... :( I en del fall händer det nog tyvärr att de designar omslag utifrån bioaffischerna, så att inte allt stämmer överens till VHS-utgåvan.

Jag tror att det där är samma omslag som mitt exemplar, men helt säker är jag inte - jag ska försöka hitta åt mitt VHS-ex och jämföra. :)

Adam Larsson

Om detta är köp VHS måste den andra var hyr VHS och då måste det vara den

Daniel Hofverberg

Hmm, den där ser ännu mer bekant ut; så det är nog kanske den jag har trots allt. Då kanske det trots allt är den förstnämnda bilden du visade som är versionen med HiFi stereo och en icke-kapad slutsång...

RC

#23
Jag har lagt upp Änglahund på min kanal

https://youtu.be/e9nCKqYJurc
och jag vet att på min VHS så fanns hela slutet problemet är bara att slutet VHS är skadat så direkt efter Allt för dig hör man hur Änglahund börjar spelas men där slutar VHS filmen fungera

Edit: Det visade sig vara fel vhs-band i fel fodral så att jag har fått hyr VHS omslaget fast själva filmen är köp VHS så det är inte bandet som är skadat.

Oskar

Änglahund finns just nu på viaplay.
Tyvärr är film på engelska tal och Svenska text.
Jag tror att är rättigheter som gör film finns bara textade version på viaplay.

RC

Citat från: Oskar skrivet  5 juli 2020 kl. 02:17:29
Änglahund finns just nu på viaplay.
Tyvärr är film på engelska tal och Svenska text.
Jag tror att är rättigheter som gör film finns bara textade version på viaplay.
Jag har lagt upp Änglahund med Svenskt Tal på min kanal

https://youtu.be/e9nCKqYJurc

RC

#26
Citat från: Adam Larsson skrivet 24 juni 2020 kl. 21:11:28
Kan det vara denna VHS?

Mitt första VHS band är exakt likadant och de hade hela sången fast bandet har har försvunnit

Daniel Hofverberg

Citat från: Ramadan Culum skrivet 28 juni 2020 kl. 17:55:02
Jag har lagt upp Änglahund på min kanal

https://youtu.be/e9nCKqYJurc
och jag vet att på min VHS så fanns hela slutet problemet är bara att slutet VHS är skadat så direkt efter Allt för dig hör man hur Änglahund börjar spelas men där slutar VHS filmen fungera
Tyvärr är det periodvis bara ljud i vänster kanal i det klippet, och även där båda kanalerna används tycker jag det låter som att det bara är monoljud - vänster och höger kanal låter identisk. Dessutom låter ljudkvaliteten ungefär lika illa som på mitt exemplar, med väldigt lite bas, inte mycket till mellanregister men desto mer diskant... :(

Kommer du ihåg om din VHS-kassett hade HiFi-spår eller bara monospår? Och fungerade HiFi-spåret i så fall, eller är det bara monospåret du har använt vid digitalisering?

RC

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juli 2020 kl. 03:06:07
Tyvärr är det periodvis bara ljud i vänster kanal i det klippet, och även där båda kanalerna används tycker jag det låter som att det bara är monoljud - vänster och höger kanal låter identisk. Dessutom låter ljudkvaliteten ungefär lika illa som på mitt exemplar, med väldigt lite bas, inte mycket till mellanregister men desto mer diskant... :(

Kommer du ihåg om din VHS-kassett hade HiFi-spår eller bara monospår? Och fungerade HiFi-spåret i så fall, eller är det bara monospåret du har använt vid digitalisering?
Jag har funderat lite jag tror det kan vara så att det är fel VHS band eftersom att jag har haft ett VHS band med samma omslag som i Adams inlägg och där var det stereoljud och hela sången fanns med men det bandet försvann jag letade på Tradera och hittade en VHS film som hade samma omslag så då trodde jag att det självklart skulle vara samma utgåva men det verkar som att någon har lagt i fel vhs-band så att jag har fått fodralet till hyr VHS men själva vhs-band är köp VHS