Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lightyear (2022)

Startat av E, 11 december 2020 kl. 15:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

När Disney avslöjade massa nyheter i natt så bekräftade dom bland annat att Buzz Lightyear kommer få en egen film om 2 år. Det är då historien om den riktiga Buzz, inte leksaken.

Chris Evans (Captain America) kommer göra engelska rösten till Buzz

https://www.slashfilm.com/lightyear/

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 december 2020 kl. 15:32:49
Chris Evans (Captain America) kommer göra engelska rösten till Buzz

Dags att spekulera lite då. Vem skulle kunna göra den svenska rösten, blir det Fredrik Dolk som i Toy Story-filmerna tro eller tar de in nån ny? Personligen hoppas jag på nån ny, men jag vet inte riktigt vem som skulle kunna Chris Evans på svenska.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2020 kl. 16:16:54
Har du problem Fredrik Dolks insats? Den enda personen jag vet som har dubbat Chris på svenska är Andreas Nilsson som dubbar honom i TMNT.

Nej, jag har inga problem alls med Fredrik Dolk, jag vet bara inte om han hade passat som svensk röst till Chris Evans, det vet jag inte om Andreas Nilsson gör heller för den delen.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Så intressant. Har dock inte hunnit kolla vad dem övriga nyheterna var ännu!  8)

Adam Larsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 december 2020 kl. 16:14:52
Dags att spekulera lite då. Vem skulle kunna göra den svenska rösten, blir det Fredrik Dolk som i Toy Story-filmerna tro eller tar de in nån ny? Personligen hoppas jag på nån ny, men jag vet inte riktigt vem som skulle kunna Chris Evans på svenska.
Fredrik Hiller skulle kanske passa han har ju spelat Captain America.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 december 2020 kl. 00:52:27
Fredrik Hiller skulle kanske passa han har ju spelat Captain America.

Nu är ju Fredrik Dolk helt omöjlig att bräcka, men Fredrik Hiller skulle kunna fungera som andrahandsval, det är fullt möjligt att Fredrik Dolk är mer lik Tim Allen medan Fredrik Hiller är mer lik Chris Evans...

Jag personligen är inte riktigt så säker på denna film, men jag ska ändå ge den en chans när den väl kommer, trots allt har jag som tradition sett samtliga av Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios storfilmer på bio sedan Frost!  :)

Steffan Rudvall

#6
Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2020 kl. 08:03:10
Nu är ju Fredrik Dolk helt omöjlig att bräcka, men Fredrik Hiller skulle kunna fungera som andrahandsval, det är fullt möjligt att Fredrik Dolk är mer lik Tim Allen medan Fredrik Hiller är mer lik Chris Evans...

Jag personligen är inte riktigt så säker på denna film, men jag ska ändå ge den en chans när den väl kommer, trots allt har jag som tradition sett samtliga av Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios storfilmer på bio sedan Frost!  :)
Pixar filmer brukar oftast vara väldigt bra. Jag vill gärna också att Fredrik Dolk kommer tillbaka men eftersom att det här inte är samma Buzz Lightyear så finns det ju en stor chans att någon ny spelar Buzz.

gstone

Kommer  fler karstärer än Buzz vara med ?

Eller kommer det bara var Buzz som flyter runt i rymden i två timmar som Sandra Bullock i Greavity ?

Eller kommer det vara rymdvarelser som han möter ?


Kommer vi färdas till andra panter kommer dom vara öde som i Instealler ?

Eller ha liv på sig som Valerian and the City of a Thousand Planets ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 december 2020 kl. 15:47:38
Kommer  fler karstärer än Buzz vara med ?
Jag tror nog kallt att vi kan förutsätta att det kommer finnas fler rollfigurer med - jag har väldigt svårt att tänka mig att Pixar skulle satsa på att göra en konstfilm med en enda person med... ;)

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 december 2020 kl. 20:28:33
Jag tror nog kallt att vi kan förutsätta att det kommer finnas fler rollfigurer med - jag har väldigt svårt att tänka mig att Pixar skulle satsa på att göra en konstfilm med en enda person med... ;)
Är det fel att man inte bryr sig längre? Med hur saker ser ut så är det bara att dom gör nya filmer som är inte så bra som dom tidigare filmerna.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 december 2020 kl. 15:42:07
Är det fel att man inte bryr sig längre? Med hur saker ser ut så är det bara att dom gör nya filmer som är inte så bra som dom tidigare filmerna.
Du tycker nog bara att de äldre filmerna är bättre på grund av nostalgi.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 december 2020 kl. 16:23:37
Du tycker nog bara att de äldre filmerna är bättre på grund av nostalgi.
Delvis ja, men för ett tag nu så har dom också börjar bli lite dåligt, måste va ändring på vad jag gillar att se när det gäller filmer och serier.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 december 2020 kl. 18:03:26
Delvis ja, men för ett tag nu så har dom också börjar bli lite dåligt, måste va ändring på vad jag gillar att se när det gäller filmer och serier.

Du tycker ju allt nytt är dåligt ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 december 2020 kl. 15:42:07
Är det fel att man inte bryr sig längre? Med hur saker ser ut så är det bara att dom gör nya filmer som är inte så bra som dom tidigare filmerna.
Är det inte alldeles för tidigt att börja vara så pessimistisk när filmen inte ens är färdigproducerad än...?

Dessutom har ju Pixar (i mina ögon) inte producerat en enda dålig film hittills, så statistiskt sett bör ju ändå chansen vara hyfsad att även denna kommer att bli fullt sevärd.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2020 kl. 20:36:26
Är det inte alldeles för tidigt att börja vara så pessimistisk när filmen inte ens är färdigproducerad än...?

Dessutom har ju Pixar (i mina ögon) inte producerat en enda dålig film hittills, så statistiskt sett bör ju ändå chansen vara hyfsad att även denna kommer att bli fullt sevärd.
Jag vet inte, allting känns som om dom gör allting om och om igen, ingenting nytt.... vet inte hur jag ska förklara det....