Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Thomas Engelbrektsson och Thomas Engelbrektson

Startat av TonyTonka, 15 september 2008 kl. 16:10:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Är Thomas Engelbrektson och Thomas Engelbrektsson samma person?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

PAAATE

Nä, det tror jag inte... Var fick du en så knäpp idé ifrån? :)

...  ::)  :P  :-*
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Ja, det är samma person. Dock har namnet stavats olika på olika creditlistor, så jag är i dagsläget inte 100% säker på vilket som är den korrekta stavningen.

PAAATE

Upplysning.se säger att det inte finns nån i Sverige som stavar Engelbrektson med bara ett s

De har ju inte alltid rätt... Men oftast
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag lutar också åt att det förmodligen är Engelbrektsson med två S som är det korrekta. Men det vore förstås tacksamt om någon råkar veta med säkerhet hur just denna skådis stavar namnet.

GaBBe

Engelbrektsson bor i skåne och det ska han göra också, så det stämmer.

Daniel Hofverberg

Tack för det klarläggandet. Jag har nu ändrat i databasen för recensionssidorna, så att Thomas Engelbrektsson och Thomas Engelbrektson sammanfogats till en enda person, med namnet Engelbrektsson. Att det blev två personer i recensionerna till att börja med var ett misstag, men jag har inte velat ändra så länge jag inte visste hur namnet skulle stavas.

Det finns dock säkert kvar creditlistor här på sajten med båda stavningarna, så de ska jag gå igenom och ändra när jag får tid. Det tar längre tid, eftersom det måste göras manuellt på varje enskild sida.

Elios

Ja det är knappast lätt med ett eller två S, hehe!
Men jag tyckte han lät väldigt annorlunda i nya Toy Story 4 och kunde inte alls komma på att det var han. Iallafall gillar jag han extremt mycket och det är nostalgi hela vägen fram. Kan dock undra om han fortfarande dubbar eller är aktuell då och då!?

Steffan Rudvall

#8
Det stavas faktiskt med ett s eftersom att det är så han har stavat det på sin egen Facebook och om någon vet hur det stavas så är det han

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2020 kl. 21:09:31
Det stavas faktiskt med ett s eftersom att det är så han har stavat det på sin egen Facebook och om någon vet hur det stavas så är det han

Det där är knepigt, för det som egentligen är facit måste väl vara folkbokföringen, och där stavas hans efternamn med två s.

Sen är det naturligtvis många som själva använder alternativa stavningar av sina namn, kanske som artistnamn eller t.o.m. växlar mellan olika stavningar. Vanliga skäl är för att inte bli förväxlad med någon annan med samma namn, man kanske tycker att en annan stavning ser bättre ut eller så är man bara inte så noga.