Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Exakt tablå Disney Channel och Disney XD

Startat av Samlaren, 17 november 2017 kl. 13:05:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Finns det någon exakt tablå som exakt är i tid. Som t.ex tv.nu ligger lite efter ibland 20min efter tiden som programmet ska satarta englit tablån.

Om man jämnför med Telias programbiblotek så brukar 15min vara inspelat på det förgående programmet innan nästa startar, jag har följt det och det är enligt med den tablån som tv.nu har. Jag har också gort tester med IPTV tjänster och fick samma resultat som Telia eller andra leveratörer får på sina programbilotek. Frågan är då om det är Disney Channel som gör fel som har informerat om fel start och slut tider eller om felet är på tiden?

Det är iaf skumt de ända kanalerna som är så är Disney kanalerna.

Daniel Hofverberg

Tyvärr brukar ingen av barnkanalerna vara så jättebra på att följa tiderna, så en viss avvikelse får man alltid räkna med. Jag rekommenderar att man vid inspelning lägger till ca 5 minuter före och efter utsatt tid - då brukar man i 99% av fallen få med hela programmen. Är det något väldigt viktigt program bör man lägga till ännu mer än så.

Den mest tillförlitliga tablån bör i alla fall vara Disney Channels egen tablå:
http://disneychannel.disney.se/tv-tabla

Det är dock långt ifrån alltid de skriver ut vilka avsnitt som sänds av serierna, och dessutom slutar deras tablå av någon märklig anledning vid midnatt; så innehållet mellan 00:00 och 06:00 lyser med sin frånvaro. Start- och sluttiderna kan variera med några minuter, men innehållet brukar i stort sett alltid stämma på Disney Channels webbsida.

Tyvärr har dock inga tablåer för Disney XD eller Disney Junior, så för de kanalerna finns inga "officiella" tablåer att tillgå. De sajter jag brukar använda mig av är Tv.nu och Dagenstv.com - någon av dem brukar oftast ha rätt; problemet är bara det att det inte alls jämt stämmer överens mellan dessa båda sajter - så den stora frågan blir då hur man gör avvägningen vilken av dem som är mer tillförlitlig i de fall som de uppger olika program och/eller olika tider... Det kan nämligen variera från fall till fall, även om båda sajterna oftast har samma tablåer.

Samlaren


TrondM

Jeg har opplevd store avvik, spesielt på natten, ja. De to siste dagene har opptak av Miraculous kl. 02:30 misset starten av programmet, selv med 5 minutter buffer. Et opptak av Keiserens nye skole, med 10 minutter buffer etter programmet, mistet de siste 2-3 minuttene. I dette tilfellet hadde jeg også lagt inn opptak av programmet som skulle sendes etterpå (med det hoppet de tydeligvis over), så jeg fikk limt sammen disse opptakene til en komplett episode.

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 november 2017 kl. 13:20:47
Tyvärr brukar ingen av barnkanalerna vara så jättebra på att följa tiderna, så en viss avvikelse får man alltid räkna med.

Dette er jo egentlig litt mystisk. Disse kanalene sender vel ingen programmer som ikke er ferdig innspilt, så de må jo vite riktig spilletid på hvert eneste program og hver eneste reklame. Hvordan oppstår det forsinkelser her?