Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Biografers öppethållande under coronapandemin

Startat av Anders M Olsson, 17 mars 2020 kl. 15:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson


Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 mars 2020 kl. 15:49:43
Nu stänger Filmstaden (f.d. SF Bio) nästan samtliga biografer i Sverige.

https://www.filmstaden.se/nyhet/NCG22744/filmstadens-biografer-haller-stangt
Däremot ska Svenska Bio fortfarande ha öppet alla sina biografer, som finns på 34 orter i Sverige (huvudsakligen lite mindre orter); detta trots att Svenska Bio ägs till hälften av just Filmstaden.

Kan vara värt att förtydliga, då artikeln du länkar till bara nämner just de två biografer som Svenska Bio har i Stockholm och inte deras andra biografer.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2020 kl. 15:59:40
Däremot ska Svenska Bio fortfarande ha öppet alla sina biografer, som finns på 34 orter i Sverige (huvudsakligen lite mindre orter); detta trots att Svenska Bio ägs till hälften av just Filmstaden.

Kan vara värt att förtydliga, då artikeln du länkar till bara nämner just de två biografer som Svenska Bio har i Stockholm och inte deras andra biografer.

Bland annat Kristianstad där jag bor. Tack och lov. Annars hade det förstört mitt liv. Bli av med denna epidemi nu tack!   >:(

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2020 kl. 15:59:40
Däremot ska Svenska Bio fortfarande ha öppet alla sina biografer, som finns på 34 orter i Sverige (huvudsakligen lite mindre orter); detta trots att Svenska Bio ägs till hälften av just Filmstaden.

Kan vara värt att förtydliga, då artikeln du länkar till bara nämner just de två biografer som Svenska Bio har i Stockholm och inte deras andra biografer.

Ja, det stämmer. Det står på Filmstadens förstasida. Frågan är dock om Svenska Bio kommer att fortsätta hålla öppet, eller de också måste kasta in handduken så småningom.

CitatInformation från Filmstaden

Filmstadens biografer stänger tills vidare från och med onsdag 18 mars.

Svenska Bios biografer håller öppet.
Cinemascenens biografer håller öppet.

Elios

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 mars 2020 kl. 16:15:45
Ja, det stämmer. Det står på Filmstadens förstasida. Frågan är dock om Svenska Bio kommer att fortsätta hålla öppet, eller de också måste kasta in handduken.

Får verkligen inte bli så. Detta måste göras något åt nu.   ::)

Daniel Hofverberg

Jag hoppas verkligen att Svenska Bios biografer fortsätter hålla öppet - åtminstone på de orter som än så länge är förhållandevis förskonade från coronaviruset (såsom ex. Skellefteå)...

Lilla My

Den lilla privata bion (som i princip bara finns i vår stad) kommer fortsätta visa bio men uppmuntrar alla att ta hand om sin hygien och att, om möjligt, sitta ett par platser ifrån främmande människor. Den är dock inte så stor heller :)

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 17 mars 2020 kl. 17:22:01
Den lilla privata bion (som i princip bara finns i vår stad) kommer fortsätta visa bio men uppmuntrar alla att ta hand om sin hygien och att, om möjligt, sitta ett par platser ifrån främmande människor. Den är dock inte så stor heller :)

Får man fråga vilken biograf det är då?^^

E

Vår lilla biograf i Trollhättan i egendriven så den är också öppen :) Dessutom är det inte så farligt här med viruset


gstone

Tror ni borgfrederna kommer öppna igen innan nyår ? :-[ :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2020 kl. 21:27:58
Tror ni borgfrederna kommer öppna igen innan nyår ? :-[ :'( :'( :'(

Ja, annars skulle filmstudiorna förlora för mycket pengar och biograferna nästan gå i konkurs

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2020 kl. 21:35:48
Kommer världen bli son den brukar vara igen ? :-\ :(

Typ, Corona har minskat koldioxidutsläppen, hoppas det förblir så även efter pandemin
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag ÖNSKAR VERKLIGEN ATT BIOGRAFERNA öppnade igen !! :'(

Jag är så LEDSEN att jag inte kan se Scoobi , Minioner: Berättelsen om Gru och Trolls 2: Världsturnén,

Jag vill JÄTTE GÄRNA se dom filmerna !!! :-\ :'( :'(

Och nu kankse jag aldrig för det för alla dör eller jag måste vöänte till våren 2021. Det gör mig mycket ledsen .

Jag hade verkligen sett fram emot dessa filmer ! :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Idrk

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2020 kl. 21:12:37

Jag så ARG, Jag HATAR att jag måste vänta med att få veta vilka dom svenska rösterna är Minoner:Berättelsen om Gru !!!! >:( >:( >:(



Den filmen är cancelled pga corona tyvärr