Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bäst som Ariel (Lilla Sjöljungfrun)

Startat av Elios, 25 juli 2011 kl. 15:28:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Ariel i Lilla Sjöljungfrun?

Sissel Kyrkjebø
13 (61.9%)
Johanna Ljungberg
2 (9.5%)
Myrra Malmberg
5 (23.8%)
Lizette Pålsson
1 (4.8%)
Joanné Nugas
0 (0%)

Antal personer som röstat: 21

Steffan Rudvall

#30
Citat från: gstone skrivet  7 april 2020 kl. 22:33:02
Jag har noll ide om hur Lizette Pålsson lärt som Ariel :(

Var väl bara i Hos Musse hon gjord rollen ? ???
Ja det var i Hos Musse där hon för övrigt gjorde alla andra prinsessor också.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2020 kl. 22:35:44
  Ja Ja det var i Hos Musse där hon för övrigt gjorde alla andra prinsessor också.

Inklusive Belle och Jasmine, där hon visserligen var otroligt duktig men passade inte riktigt lika bra i dessa...

Som Snövit, Askungen, Alice, Törnrosa och Ariel var hon dock utmärkt... (hade Lena haft repliker tror jag att Lizette Pålsson hade spelat henne med), i synnerhet som Askungen, där hon gjorde rollen i 2an och 3an...

Förresten så borde vi kanske hålla oss till ämnet...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2020 kl. 22:41:09
Inklusive Belle och Jasmine, där hon visserligen var otroligt duktig men passade inte riktigt lika bra i dessa...

Som Snövit, Askungen, Alice, Törnrosa och Ariel var hon dock utmärkt... (hade Lena haft repliker tror jag att Lizette Pålsson hade spelat henne med), i synnerhet som Askungen, där hon gjorde rollen i 2an och 3an...

Förresten så borde vi kanske hålla oss till ämnet...

Förlåt ! :-[

Torde mitt förslag om Maria som Ariel var i ämnet ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 april 2020 kl. 22:45:40
Förlåt ! :-[

Torde mitt förslag om Maria som Ariel var i ämnet ?

Jo, men så nämnde Stefan Rudvall att Lizette Pålsson spelar alla prinsessor i Hos Musse, så jag kände mig tvungen att säga något för att återgå till ämnet...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2020 kl. 22:29:44
  Hon brukar ofta få roller där hon låter mycket yngre än vad hon är så jag tror att det skulle funka ändå

Du menar då alltså typ som till Harriet i Deckar-Jack?

Nja, jag är inte så säker på om det hade fungerat heller då den rösten låter ännu yngre än vad Ariel egentligen är och låter...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2020 kl. 22:50:33
Jo, men så nämnde Stefan Rudvall att Lizette Pålsson spelar alla prinsessor i Hos Musse, så jag kände mig tvungen att säga något för att återgå till ämnet...

Du menar då alltså typ som till Harriet i Deckar-Jack?

Nja, jag är inte så säker på om det hade fungerat heller då den rösten låter ännu yngre än vad Ariel egentligen är och låter...
Ja en liknande röst fast kanske lite mörkare

Elios

Man hör inte Lisette Pålsson så värst jättemycket i Hos Musse vilket jag tycker är lite synd då jag tror hon passar Ariel ganska så bra faktiskt. Tycker att hon borde ha spelat henne i Sofia den första, Descedants Men också även då i Röjar-Ralf Kraschar Internet.  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  9 april 2020 kl. 01:19:33
Man hör inte Lisette Pålsson så värst jättemycket i Hos Musse vilket jag tycker är lite synd då jag tror hon passar Ariel ganska så bra faktiskt. Tycker att hon borde ha spelat henne i Sofia den första, Descedants Men också även då i Röjar-Ralf Kraschar Internet.  ;D
Jag tycker faktiskt inte att hon passar alla Myrra ska det vara

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 april 2020 kl. 01:22:09
Jag tycker faktiskt inte att hon passar alla Myrra ska det vara

Jag tycker inte det är något fel på Lizette Pålsson...

Den enda som spelat Ariel som jag inte gillar är faktiskt Monica Forsberg i musiksagan "Den Hemliga Grottan", hon passade verkligen inte som Ariel (hon försökte iallafall);

www.youtube.com/watch?v=oFWtZU4pvcw

Personligen tror jag att någon av följande skulle kunna fungera som Ariel framöver;
- Anna Bergendahl
- Elisa Lindström
- Linnea Claesson
- Mikaela Ardai Jennefors
- Amanda Jennefors
- Clara Henry
- Norea Sjöquist
- Linn Ehrner
- Ellen Bergström
- Amanda Renberg

På tal om Amanda Jennefors, hon medverkade passande nog i Sagan om Ariel bland "övriga röster" och även om det var ett bra tag sedan som jag senast såg den så skulle jag spontant gissa att hon spelade Ariel som barn, så att hon därför skulle kunna fungera i rollen även som vuxen/tonåring...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 maj 2020 kl. 09:11:15
Jag tycker inte det är något fel på Lizette Pålsson...

Den enda som spelat Ariel som jag inte gillar är faktiskt Monica Forsberg i musiksagan "Den Hemliga Grottan", hon passade verkligen inte som Ariel (hon försökte iallafall);

www.youtube.com/watch?v=oFWtZU4pvcw

Personligen tror jag att någon av följande skulle kunna fungera som Ariel framöver;
- Anna Bergendahl
- Elisa Lindström
- Linnea Claesson
- Mikaela Ardai Jennefors
- Amanda Jennefors
- Clara Henry
- Norea Sjöquist
- Linn Ehrner
- Ellen Bergström
- Amanda Renberg

På tal om Amanda Jennefors, hon medverkade passande nog i Sagan om Ariel bland "övriga röster" och även om det var ett bra tag sedan som jag senast såg den så skulle jag spontant gissa att hon spelade Ariel som barn, så att hon därför skulle kunna fungera i rollen även som vuxen/tonåring...
Hon låter mer som knattarna än Ariel

MOA


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2020 kl. 13:02:11
Myrra Malmberg är jättebra i rollen !

Det håller jag helt med om!  :)

Efter att ha lyssnat om på Maria Rydbergs insats som Ingrid Cortez i Spy Kids förra veckan (dock såg jag om 2an då) och hennes insats som Violettas Mamma i Kalle och Chokladfabriken från 2005 idag (kollar just på den filmen) så tror jag ändå att Rydberg hade kunnat fungera skapligt som Ariel (dock tror jag fortfarande att hon är snäppet bättre som Jasmine än hon hade varit som Ariel), men jag tror fortfarande att Myrra Malmberg, Lizette Pålsson och Johanna Ljungberg (i synnerhet den förstnämnda) hade varit bättre än henne, samt att Gunilla Backman också hade varit bättre än Rydberg...

Men som sagt, jag är nu mer beredd att tro att Rydberg ändå hade varit hyfsad i rollen!  :)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 april 2020 kl. 21:51:22
Jag tror Maria Rydberg hade  passat superbra som Ariel !!

Nu när jag idag ser om Josef Drömmarnas Konung så tror jag faktiskt att Maria Rydberg ändå hade varit ganska bra i rollen som Ariel, förövrigt så är Maria också bra som Jasmine.

Steffan Rudvall

#43
Citat från: TonyTonka skrivet 28 juli 2011 kl. 08:29:05
Det var ganska så lång tid sedan som jag såg filmen, men jag har för mig att jag tyckte att jag hörde lite bryting på några dialogrepliker i filmen. Det är dock i "Hela min Värld" som det hörs bäst. Till Exempel låter det som hon säger: Vad är orden nu?
Jag tror att hon faktiskt säger "Vad är orden nu?" men det ska väl egentligen vara "Vad är ordet nu?". Jag tror inte att det beror på hennes brytning det kanske är en felsägning.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.